kosten kinderopvang zo hoog

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door evamerel1, 3 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Weet ik ;)

Maar dan vind ik het nog meevallen. Ik houd ook maar 150 euro per maand over. Maar mijn man meer. En aangezien het 'ons' geld is.... Het is hoe dan ook nog steeds lucratief om te blijven werken. Als ik stop met werken, dan houden we nóg minder over. Ik vraag me af of dat bij TS ook niet zo is. Want volgens haar eigen zeggen is haar inkomen krijgt ze nu 1500 euro en betaalt ze aan opvang 700 euro. Houdt ze 800 euro over aan vaste lasten.
    Als ze stopt met werken, krijgt ze die 1500 euro niet, hoeft ze ook die 700 euro niet te betalen, maar die vaste lasten blijven dan toch?

2. Yukl

Yukl Niet meer actief

Ja ik zou ook blijven werken hoor! :) Wellicht dat ze in haar berekening heeft meegenomen dat ze meer andere toeslagen ed krijgt als ze stopt met werken? Misschien betaalt ze veel benzinekosten (ik noem maar wat)? Al vind ik het verschil wel erg groot inderdaad.

3. adi

adi Niet meer actief

Nee hoor, ze houdt nog 800euro over van haar salaris, alleen trekt ze daar de vaste lasten vanaf. Die gaan toch ook door als ze stopt met werken? Waar worden ze dan van betaald?

Overigens is een oppas aan huis inderdaad duur, je betaalt voor de service dat iemand bij je thuis op de kinderen komt passen. Als je ze naar het kdv brengt ben je een stuk goedkoper uit.

4. maart

maart Fanatiek lid

18 dec 2006
    2.252
    0
    0
    Zuid Holland
    Ik betaal voor 3 dagen opvang 360e uit eigen zak. Voor 4 dagen is dat over de 500e

Ik vind het ook erg duur.

5. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.810
    4.192
    113
    Mijn idee, is een flink stap terug

6. Sam86

Sam86 Fanatiek lid

16 aug 2007
    1.610
    89
    48
    Vrouw
    Mama
    Amersfoort
    Goh snap er werkelijk niks van! Ik vang zelf kindjes op. Krijg daarvoor 5 euro per uur. In 2010 hoefde de ouders dus alleen maar de bureaukosten te betalen.

Nu in 2011 de k.o.t. naar benenden gaat betalen de ouders enkel het verschil. Zie hier bedragen voorbij komen...
    Ik ken maar 1 ouder die 550 euro uit eigen zak moet betalen, maar dat is dan ook voor 2 kinderen en 230 uur per maand per kind.

7. redchevy

redchevy Actief lid

23 aug 2010
    199
    0
    0
    zuidholland
    Ach ik moet ook voor 1 kindje 3 dagen in de week 450 euro per maand eigen bijdrage betalen ( het kost 970). Maar ik hou genoeg over dat het de moeite loont om te blijven werken, je brengt je kostbaarste bezit weg en ze heeft het naar d`r zin op de creche. Daar mag van mij dan best een prijskaartje aan hangen

8. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Hoe bedoel je dat? Het maxtarief waarover de BD vergoedt is inderdaad 5euro, maar die krijg je niet 100% vergoed. Dus ouders betalen een deel van die 5euro voor jou én de bureaukosten.

Deel Deze Pagina