Help mij aub

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door KanjerB, 23 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. KanjerB

KanjerB VIP lid

24 apr 2007
    5.097
    0
    36
    Ik heb een jaar contract via een detachering bureau en ben 1 juli begonnen met werken. Nu hoor ik net dat ze mijn contract willen beiindigen omdat ze het werk toch te zwaar voor me vinden als eerste baan Maar kunnen ze dat wel want ik ben al over mij proeftijd heen en ik heb een jaar contract?

Trouwens dat ik weg moet heeft niks te maken met mijn zwangerschap ws fouten die ik maak

2. Mamak

Mamak Fanatiek lid

8 jun 2008
    3.424
    48
    48
    thuis
    als je door je proeftijd bent dan moeten ze je gewoon houden hoor

3. tanja8

tanja8 Niet meer actief

als je een jaar contract hebt dan hoeven ze dat volgens mij niet te verlengen. Ze moeten het wel tijdig aan geven zodat je opzoek kan naar iets anders.

Veel succes ermee!

4. Miky

Miky Bekend lid

18 jan 2006
    604
    0
    0
    Groningen
    Als je voor een detacheringsburo werkt kunnen ze je wel bij het bedrijf waar je werkt weghalen denk ik als ze het te zwaar voor je vinden als eerste baan. Maar het contract met het detacheringsburo kunnen ze, na je proeftijd, niet zomaar opzeggen. Ze zetten je dan gewoon in bij een ander bedrijf...

5. Ilja

Ilja Bekend lid

24 sep 2005
    516
    0
    0
    Ik sluit me hierbij aan.

6. KanjerB

KanjerB VIP lid

24 apr 2007
    5.097
    0
    36
    Ok dus ik zit dan niet over een maand ineens zonder baan. Het detachering bureau zei ook dat ze het niet na je proeftijd kunnen stop zetten. En het is niet eens werkweigering etc het is echt dat ws dingetjes fout doe en dit zijn niet veel fouten zei de team leiderhet probleem is alleen dat het een heeeel streng systeem is

7. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    Na proeftijd zitten ze gewoon het volledige jaar aan je vast. Ze kunnen je idd ergens anders plaatsen. Mochten ze geen andere plaats voor je vinden.. dan kunnen ze je op non-actief zetten met behoud van salaris.

8. KanjerB

KanjerB VIP lid

24 apr 2007
    5.097
    0
    36
    Ik vind dit zo rot he :( ............

9. Miky

Miky Bekend lid

18 jan 2006
    604
    0
    0
    Groningen
    Probeer je er niet te druk om te maken. Je hebt een contract bij het buro wat niet stop gezet kan worden. En een detacheringsburo is verplicht om een andere werkplek voor je te zoeken. Jij krijgt, ook als ze niet zo snel iets voor je kunnen vinden, gewoon je salaris. Dat is een van de voordelen van een detacheringsburo...

10. Miky

Miky Bekend lid

18 jan 2006
    604
    0
    0
    Groningen
    Dat ze zo achter je rug om roddelen/mailen is natuurlijk heel rot. Hopelijk is het gauw opgelost en heb je een leuke nieuwe werkplek gekregen.

11. KanjerB

KanjerB VIP lid

24 apr 2007
    5.097
    0
    36
    Nee hij gaat nog kijken of ik hier ergens anders terecht kan maar hij wilt mij geen 100% garantie geven. IK heb zoiets van waarom nu pas :( waarom na mijn proeftermijn. Dan kan je toch alleen op staande voet ontslagen worden? Ik weet dat het detacheringbureau voor mij werk moet zoeken maar ik vind het zo rot ook voor zegmaar mijn contact persoon van het detacheringbureau ik vind dat ze hier iets voor mij moeten vinden. Het is een heel groot gebouw met 21 verdiepingen dus zal toch wel wat te vinden zijn

12. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Volgens mij behoud je idd je salaris, maar kunnen ze je wel weghalen bij het bedrijf waar je nu werkt.
    Wat is de afspraak die het detacheringsburo met je gemaakt heeft.
    Dat het echt voor een jaar is dat je via hen bij deze werkgever werkt, of dat het na een x aantal maanden omgezet wordt naar een direct contract bij het bedrijf waar je nu werkt?

13. KanjerB

KanjerB VIP lid

24 apr 2007
    5.097
    0
    36
    @mieke dat ik een jaar hier werk en dat het later omgezet kan worden in een vast contract. Maar ik hoor net van mijn contactpersoon dat de teamleider iets anders zoekt in het gebouw

14. raspberry

raspberry Niet meer actief

Hoi,

je kunt ook na je proeftijd ontslagen worden als je niet goed functioneert. Daarvoor moeten er dan wel een aantal gesprekken met je gevoerd zijn waarin is aangegeven wat er niet goed gaat en moet je de kans hebben gehad verbetering te laten zien, (meestal worden daarover concrete afspraken gemaakt tijdens die gesprekken).
    Maar i lees dat ze al wat anders voor je gaan zoeken...
    Kan wel zijn dat, als het een lagere functie is, je ook wat achteruit gaat in salaris...

15. KanjerB

KanjerB VIP lid

24 apr 2007
    5.097
    0
    36
    Is het niet zo dat ik dus tot mijn jaarcontract verlopen is de zelfde salaris moet krijgen via het detacheringbureau

Deel Deze Pagina