Kosten kinderopvang!!

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door Kwabbernoot, 8 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Bij mijn weten krijg je ook nog steeds na het einde van het jaar gewoon een formulier voor de definitieve berekening. (al heb ik die van 2011 jaar nog niet gehad)

Wat ik wel gedaan heb is ongeveer gemiddeld. Ik weet dus dat ik 3 weken zomervakantie (zomersluiting) en daarbuiten nog 2 weken eigen vakantie niet hoef te betalen. Ook valt hemelvaart altijd op donderdag en soms kerst ook. Dat zijn dus 6 à 7 dagen op jaarbasis die ik niet betaal en waarvoor ik dus ook geen KOT hoef.

Ik reken dus: 52weken - 7 weken = 45 weken. 45 x 11 (uren opvang per dag) = 495. 495 uur weer delen door 12 (aantal keer dat je KOT krijgt) = 41,25 uur per maand. Ik geef dan 40 uur op per maand, dan kom ik redelijk uit.

Dat betekend idd dat ik de ene maand meer zelf moet betalen dan de andere maand, maar elke maand een wijziging doorgeven werkt ook niet. Je hoeft maar 1 cijfertje verkeerd te doen en je wijziging word niet doorgevoerd en dan zit je met de gebakken peren. Daar komt ook nog bij dat de BD 8 weken mag doen over een wijziging waardoor je nooit weet of je vorige wijziging al verwerkt is of niet.

2. Pindaatje

Pindaatje Niet meer actief

Wij zijn verplicht om 51 weken per jaar af te nemen. Kids gaan 3 dagen per week, 11 uur per dag (ook weer verplicht afnemen).

Dus 11x3= 33 uur per week. 51x33 en dat dan weer delen door 12 maanden. Vast aantal uur per maand dan eigenlijk, dus gelukkig geen gedoe met iedere maand weer opnieuw wijzigingen doen bij de belastingdienst!

Wij betalen trouwens 550 euro per maand netto (1780 bruto aan kdv)...... Eigenlijk idioot veel dus we zitten toch te denken aan een gastouder...

3. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

18 apr 2010
    3.248
    2
    0
    n.v.t.
    #23 Kwabbernoot, 14 mei 2012
    Laatst bewerkt: 14 mei 2012
    pindaatje en jullie verdienen modaal?

Want mijn inkomen ligt straks met drie dagen werken rond de 1200 euro netto per maand, nu met één dag werken rond de vierhonderd. Als wij hetzelfde bedrag gaan betalen als jullie dan houden we echt niks over van mijn werkdagen.

Ik ga het eens uitrekenen maar ik heb nog geen prijzen van het kdv, ga jou prijzen even inpikken pindaatje..

Edit: Als ik het op jou prijzen uitreken(bedankt hoor, zo krijg ik een beetje een beeld) en mijn schattig van wat ik bruto ga verdienen, kan nog wat minder worden, moet ik 333 euro per maand zelf bijdragen. Dit betekend dat het wel rendabel is om drie dagen te werken.

4. Pindaatje

Pindaatje Niet meer actief

Gelukkig Kwabbernoot! Fijn om te weten dat je dan tenminste niet aan het werk bent om het kdv alleen maar te kunnen betalen!

Ik kwam er nadat ik mn vorige berichtje had geplaatst achter dat ik teveel heb ingevuld bij mn verzamelinkomen.... Het blijkt dat je de hypotheekrente er nog vanaf moet trekken (zag dat iemand in dit topic dat zei, weet even niet meer wie). Ben ik vergeten te doen, toen ik afgelopen december een wijziging in verzamelinkomen opgaf. Blijkt dat we 100 euro meer terug moeten krijgen, dus we betalen 450 zelf.
    Wel een lekkere meevaller trouwens, krijgen de komende maanden een hoop extra geld terug!

5. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

18 apr 2010
    3.248
    2
    0
    n.v.t.
    Oooh echt? Dan krijg ik ook meer terug! hihi beter:)

6. chocolaatje

chocolaatje Niet meer actief

Onze kindjes gaan 2 dagen per week naar een gastouder. Kost ongeveer rond de 800/900 euro per maand. Zelf betaal ik zo een 350 euro.. Veel te veel dus, maar als het goed is gaan ze over een tijdje naar opa en oma want het wordt zo onbetaalbaar.

7. Jonon

Jonon Fanatiek lid

9 feb 2012
    1.319
    0
    0
    In m'n huuske
    Wij hebben gisteren de offerte gekregen voor opvang van onze spruit. Voor 3 dagen in de week, 52 weken contract, 970 euro per maand. Ik vraag me echt af hoe we het allemaal gaan doen. We verdienen samen best goed, maar met alle vastelasten eraf houden we maar 500 euro p.m. over! (de teruggave van de BD daar gelaten) Het valt allemaal niet mee. Maak me er soms echt zorgen over.

Soms denk ik dat ik de enige ben....

8. Jonon

Jonon Fanatiek lid

9 feb 2012
    1.319
    0
    0
    In m'n huuske
    Heb net even snel zitten rekenen....

Onze kleine gaat 3 dagen in de week naar de opvang. Voor een 52 uren contract betekend dit dat wij 970,98 p.m. moeten betalen. Net bij de belastingdienst berekend dat wij 459,00 p.m. aan zorgtoeslag terug krijgen. Dat betekend dat wij 511,98 p.m. zelf moeten betalen!!! Als dit klopt...pff schrik me eigen een hoedje hier....Weet iemand of dit een beetje klopt? (ons verzamelinkomen is 51.691)

Graag jullie reactie.

9. chocolaatje

chocolaatje Niet meer actief

Ik ben bang dat dit toch een beetje gaat kloppen ja..., al lijkt het me toch wat veel. Maar wij verdienen samen een stuk minder als jullie en onze 2 kindjes gaan 2 volle dagen naar een gastouder, en we betalen zelf 350 euro.. Jou kindje gaat 1 dag meer, dus ben ik bang dat het klopt, niet leuk meer he zo?:(

10. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    zit je niet helemaal fout met die uren?

Is het 52 uur per week of per maand...
    Per maand, dan zou je 18 euro per uur gaan betalen, lijkt mij veel te veel natuurlijk

is het per week, dan kom je met die 52 uur voor 3 dagen, op dagen van 17 uur opvang... klopt dus ook niet...
    '
    (edit, zie dat je 52 weken bedoelt maar dan nog onderstaande vragen...)

hoeveel uur moet je per dag betalen?
    wat is de uurprijs
    hoeveel uur werkt de ouder die het minst werkt per week?

11. Jonon

Jonon Fanatiek lid

9 feb 2012
    1.319
    0
    0
    In m'n huuske
    Volgens mij moeten wij de hele dag afnemen. Dit betekend van 7.30 tot 18.30, 11 uur per dag dus. De uurprijs is 6.79. Ik zal zelf 32 uur blijven werken. Ik dacht zelf dat ik het goed had uitgerekend. Maar mocht jij het in mijn voordeel kunnen uitrekenene, heel graag! :D

12. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    de overheid vergoed maar tot een bedrag van 6,36 per uur. Elk uur, dat jullie afnemen betalen jullie dus al 0.43 zelf.

Voor een hele maand is dat dus al 56 euro, die je zelf moet betalen.

Ik kom bij toeslagen.nl uit op
    Resultaat:Uw kinderopvangtoeslag is € 587 per maand.

heb ik jouw een inkomen gegeven van 20.000 en je man 31.000

13. Jonon

Jonon Fanatiek lid

9 feb 2012
    1.319
    0
    0
    In m'n huuske
    Beste Marloes, waar zit het verschil dan in? Wat heb ik anders berekend dan jij? Jouw berekening is natuurlijk veel aantrekkelijker.

14. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
  15. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    ik heb 132 uren per maand opgegeven a 6,79
    (11x3x4)

16. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    ik heb het fout gedaan...
    ze gaat meer uren per maand.. 143
    11x3x52 en dan delen door 12

dan wordt het zo

Bekijk bijlage 249404

betaal je dus zelf zo'n 335 euro per maand

17. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    ik betaal voor 3 ochtende 100 euro zelf. zitten ongeveer 1,5 modaal.

ik denk dat je voor 3hele dagen je dus wel reking kunt houden met 200 euro.

ik kan gelukkig 2 ochtende gebruik maken van een lieve oppas wat in de koste bespaart want anders moest ik noodgedwongen stoppen met werken. bedoel krijg dan alles toeslagen vollop die ik nu minimaal krijg en bespaar dan de opvang. ik geniet van me werk dus hoop het nog even te kunnen doen

volgend jaar gaan de kosten weer stijgen helaas.

wij hebben een kdv verblijf wat de max uurprijs heeft dat meegenomen wordt in de terugave. alles boven de 6,39 per uur moet je zowiezo zelf betalen. soms scheeld dit wel 50 cent per uur wat dus flink kan oplopen bovenop het bedrag dat je zowiezo al moet betalen. dit kan voor 3 dg al snel 60 euro worden.
    een kinderdagverblijf zoeken met een tarief van 6,39 per uur bespaart je al snel een paar tientjes

18. Jonon

Jonon Fanatiek lid

9 feb 2012
    1.319
    0
    0
    In m'n huuske
    Bedankt voor het berekenen! Maar ik kom niet op het bedrag uit waarop jij uit komt. De uur per maand berekening van mij klopte idd niet. Bij mijn berekening kom ik uit op een teruggave van 497 p.m.
    Ik denk dat onze verschillen liggen in de opgave van ons inkomen. Jij hebt andere cijfers gebruikt dan ik.

19. moes

moes Fanatiek lid

20 jul 2006
    2.765
    9
    38
    bij inkomen, moet je daar bruto of netto invullen?

alvast bedankt!

20. paloe

paloe VIP lid

13 jan 2010
    7.473
    1
    0
    werkende student
    Wij betalen wel door in de vakantie! We hebben berekend hoeveel uur ze er per jaar zijn en dat hebben we door het aantal betaalperiodes gedeeld, zodat de gastouder elke maand een vast bedrag krijgt en wij elke maand een vast bedrag betalen. Zo weten we allemaal waar we (financieel) aan toe zijn;)

Deel Deze Pagina