kosten kinderopvang?

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door Wondertje, 21 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pendrag

    Pendrag VIP lid

    26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Heb me inderdaad vergist. Ik heb berekend wat we van de belastingdienst terugkrijgen. Gelukkig krijgen we daarnaast nog 1/3 terug van onze werkgevers via de belastingdienst. Alles bij elkaar komt het erop neer dat we EUR 300,00 zelf gaan betalen en hetzelfde terugkrijgen. Valt gelukkig weer wat mee!

    Het invoeren heb ik echt wel goed gedaan hoor. Dat was niet zo moeilijk. Maar bedrag dat daar uitkomt is echt onder de EUR 100,00.
     
  2. Kiki

    Kiki Fanatiek lid

    8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    Wij kregen alles via de belastingdienst uitgekeerd, dat was inclusief de werkgeversbijdrage.
    We betaalden bruto voor 3 dagen 2 kindjes 1400 euro, van de belasting kregen we 1100 per maand terug, netto dus 300 euro per maand. Voor een 2e kindje krijg je veel meer terug dan een eerste kindje.

    Groet van Kiki
     
  3. linnepin

    linnepin Fanatiek lid

    25 aug 2006
    1.030
    0
    0
    groepsleidster kinderopvang
    brabant
    Nee, alles gaat tegenwoordig via de belastingdienst. Dus wat je terugkrijgt is incl. werkgeversbijdrage....
    Wij betalen voor twee dagen in de week maar 60 euro per maand... Echt niet veel dus...
    x Linda
     
  4. guppie81

    guppie81 VIP lid

    13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    pfff wat krijgen jullie veel terug! Wij moeten voor 2 dagen 540 euro betalen en krijgen rond de 300 terug heb ik berekend.
     
  5. laika10

    laika10 Actief lid

    28 jul 2007
    213
    0
    0
    hilversum
    Tja ik kom er ook niet echt uit hoor.

    Wij hebben een verzamelinkomen van ca. 60.000 euro en krijgen maar 85 euro terug voor 30 uur in de week dus zo'n 120 uur per maand. Voor ons nog steeds een erg duur grapje. kdv kost ca. 5.50 per uur dus betalen we straks 575 euro per maand :confused:

    betekend dat we per jaar meer dan 10% van ons bruto inkomen kwijt zijn aan kinderopvang :thumbdown:

    Enne werkgevers bijdrage ho maar... ben eigen baas
     
  6. wannabe

    wannabe Fanatiek lid

    17 dec 2006
    1.493
    1
    0
    accountmanager
    Deventer
    Laika,

    Als ik het voor jou invul.
    Allebei geen extra van werkgever of UWV, allebei 30.000 euro inkomen ( dus samen 60.000) en 30 uur per week ( dan vul je 135 uur in, nml 4,5 week x 30 uur) dan kom ik op 562 Euro toeslag uit.

    bij 120 uur kom ik ook nog op 499 euro uit voor je.

    Hoe kom jij aan de 85 Euro ?
    Heb je per ongeluk 30 uur ingevuld misschien? Je meot de uren per maand invullen nml.
     
  7. wannabe

    wannabe Fanatiek lid

    17 dec 2006
    1.493
    1
    0
    accountmanager
    Deventer
    Volgens mij krijg je de werkgevers bijdrage ook als eigen baas. Je betaald er nml zelf ook aan mee.

    Tegenwoordig betaald de werkgever niet meer rechtstreeks , maar zit dat verwerkt in alle zaken die hij aan de belasting betaald.
    Het bedrag wordt dus omgeslagen over alle bedrijven in Nederland, en neit gebasseerdo phet aantal kinderne in de kinderopvang per bedrijf.

    Dit omdat er maar heel erg weinig werkgevers waren die vrijwillig meebetaalden afgelopen jaren.
     
  8. laika10

    laika10 Actief lid

    28 jul 2007
    213
    0
    0
    hilversum
    Hoi Wannabe,

    Ik had inderdaad maar 30 uur ingevuld maar moet dus meer zijn 120-140 uur duh!... :oops:

    Maar die werkgeversbijdrage krijg ik niet. Ik kan een klein deel van mijn bruto winst aftrekken van de belasting, hoeveel dat deel is weet ik niet, kan ik ook niets van vinden op de website van de belastingdienst. Misschien weet jij of er in het bedrag wat eruit komt ook al werkgeversbijdrage zit of niet?

    groeten laika
     
  9. wannabe

    wannabe Fanatiek lid

    17 dec 2006
    1.493
    1
    0
    accountmanager
    Deventer
    In het bedrag wat daaruit komt zit de werkgeversbijdrage.
    Op de webstie van toeslagen.nl staat dat ook als je ondernemer bent je deze "werkgeversbijdrage" krijgt.

    Feitelijk bestaat de werkgeversbijdrage niet meer. Je krijgt gewoon alles vd belastingdienst.
    Di is allemaal pas sinds dit jaar zo, vorig jaar moest/mocht je als werkgever een deel mee betalen.

    Maar je kunt gewoon ook even de belasting telefoon bellen. Want ik ken uiteraard niet je volledige siutatie.

     
  10. Loeki2

    Loeki2 VIP lid

    3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Wij hebben een verzamelinkomen van circa 56.000 euro en krijgen per maand 356 euro van de 452 euro terug, dat is voor 2 volle dagen per week.
     

Deel Deze Pagina