Kosten kinderopvang

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door susanne85, 2 apr 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    Maar wat vind jij duur?
    Ik betaal nog geen 200 euro zelf maar las hier een tijdje terug dat iemand 700 euro per maand zelf moest betalen naast de toeslag die ze kreeg.
    Dat vind ik echt bizar veel en dan snap ik dat je het duur vind.
     
  2. Ella1988

    Ella1988 Fanatiek lid

    7 jun 2018
    1.047
    674
    113
    Wij krijgen de helft van de opvang kosten terug. Hoef gelukkig nu nog maar 2 middagen af te nemen omdat de oma's allebei ook een middag hebben aangeboden. Als ik 4 middagen zou moeten afnemen dan kost dat de helft van "mijn" salaris. Maar zou mijn werk niet op willen geven... Wist van tevoren dat het veel geld zou kosten en zou niet thuis willen zitten 24/7. Ik zie het zo, ik breng evengoed geld binnen! We zouden mijn salaris niet zomaar kunnen missen. De helft wel.
     
  3. Juul75

    Juul75 VIP lid

    8 apr 2010
    11.898
    7.617
    113
    Aangezien de toeslag inkomensafhankelijk is valt dat mee. Ik betaal ook meer dan 700 euro maar ons is er ook naar dus, bot gezegd, doet 700 euro en stuk pijn als je minder verdient.

    Dus ik ben het eens met @Ienemine , opvang is niet duur hier Nederland.
     
  4. suuske25

    suuske25 Actief lid

    22 nov 2011
    448
    122
    43
    NULL
    NULL
    Wat je terugkrijgt van de belastingdienst is echt heel verschillend. Het ligt eraan hoeveel je verdient, of je alleenstaand bent of getrouwd etc. Ik betaal 1780 euro per maand aan opvangkosten maar krijg ruim 90% vergoedt ongeveer. Dat klinkt of dat ik bijna niks betaal maar voor mijn portomonee is het nog best een bedrag. Maar ik blijf erbij, het is wel te doen. Ik kan tenminste werken en mijn kids hebben het naar hun zin daar en leren er veel.

    Je mag mij vertellen waar je dit elders voor elkaar krijgt (als alleenstaande mama)? Heb jaren in het buitenland gewoond maar daar betaalde de staat helemaal niks, geen zorg, geen huurtoeslagen, niks voor kinderopvang of andere toekomenstoeslagen. 0,-. Als je daar je kind naar de opvang wilde doen betaalde je gewoon de volle 100%. Ik kon toen dus helaas niet werken om die reden. We mogen hier in NL best wel ons geluk prijzen dat er voor veel dingen potjes/toeslagen zijn :thumup::)
     
  5. susanne85

    susanne85 VIP lid

    13 aug 2007
    9.758
    829
    113
    Noord Holland
    Dank voor jullie reacties. Helaas was de gastouder ziek dus t gesprek wordt ergens volgende in gepland om vragen te kunnen stellen en het duidelijk te krijgen wat t gaat kosten.
     
  6. Ienemine

    Ienemine Fanatiek lid

    20 feb 2018
    1.357
    775
    113
    Vrouw
    Daarom als je 700 euro zelf moet betalen verdien je een flink salaris en dan is dat in verhouding echt niet duur.
    Je kan naar mijn idee beter een gastouder/kdv hebben dat is zoveel goedkoper dan een eigen oppas kiezen en die zo betalen dat is altijd duurder.
     
  7. Mythique

    Mythique Fanatiek lid

    3 apr 2015
    4.641
    3.768
    113
    Volgens Au pair Nederland kost een Europese au pair gemiddeld 650 euro per maand. Het is dat ik geen ruimte in huis heb anders had ik het wel geweten...
     

Deel Deze Pagina