geen uitlaatklep kunnen vinden.. herkenbaar??

Discussie in 'De lounge' gestart door 2jees, 31 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 2jees

2jees Niet meer actief

Ik geef meteen toe, dit wordt een klaagtopic.. Zit er zó doorheen..

Ik ben op BV dieet voor de kleine en heb waarschijnlijk iets verkeerds gehad bij de bbq vorige week. resultaat: Een zwaar verkouden baby die zeer slecht slaapt.. dat terwijl ik al 7 maanden structureel 2 a 3 keer uit bed moet voor haar..

gevolg: Man en oudste dochter ook verkouden door haar. Man heeft het met hete douche en vroeg op bed net gered, DL is er weer hoesterig en benauwd door geworden dus hondsmoe. En ik...

Niet ziek en verkouden maar zóóó moe!! Kan echt niet bij tanken. Kan nergens voldoening uit halen.
    Ging ik anders lekker bakken als afleiding, ik mag weinig hebben nu..
    Iets leuks naaien gewoon de puf en de tijd niet voor.

Hoofdpijn 'wegvreten' kan maar met een paar dingen nu.

Stukje fietsen met de baby kan nog niet. wandelen klein stukje want heb een vermoeide dochter en zelf een zeer bekken bij lang lopen.

Heb geen puf om met mn man iets te ondernemen en zou ook niet weten wanneer. Altijd druk en ik ben bekaf om 21.00u. We raken elkaar innerlijk een beetje kwijt en dat vind ik erg. Snauwen enzo je kent dat wel.

Help wat moet ik.

2. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Bah dat klinkt heel vervelend meis.. Dikke knuffel!

3. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Misschien een weekendje weg met zijn tweetjes? Denk dat dat jullie beiden goed zal doen! Is er iemand in de omgeving die op kan passen even 1 / 2 nachtjes?

4. 2jees

2jees Niet meer actief

Nee dat kan niet ik geef BV.

Bovendien is dat niks voor ons..

5. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Wat vervelend dat je zo uitgeput bent. Ik zou ook zeggen regel een oppas of laat de kinderen logeren, maar als je dat niks vindt zou ik het ook niet weten.

Maar wat heeft iets verkeerds gegeten eigenlijk te maken met een verkoudheidsvirusje wat je baby heeft opgelopen?

6. 2jees

2jees Niet meer actief

Ze kan niet tegen melk soja ei en tomaat. dat heb ik dus uit mijn eigen voeding geskipt. Nu heb ik toch iets op waar soja in zit en dat slaat op haar slijmvliezen.

7. 2jees

2jees Niet meer actief

Dank Michan!

8. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.818
    2.678
    113
    Misschien geen antwoord dat je wil horen, maar ik zou stoppen met de bv. Je lichaam geeft aan dat het mooi geweest is. Met kv krijg jij hopenlijk meer energie, en een moeder die beter in haar vel zit is leuker voor de kids en je man.

Sterkte ermee, hopenlijk is iedereen snel weer fit.

9. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Hier sluit ik mij ook bij aan. En misschien toch even een dagje met z'n tweetjes weg dus zonder logeren gewoon even paar uur naar de sauna of wat jullie beide lekker vinden..

10. 2jees

2jees Niet meer actief

ik denk niet dat dat de opplossing is. dan kan ik s nachts niet meer voeden dus veel langer bezig om haar in slaap te krijgen. Ook ben ik daar emotioneel nog niet aan toe. Ik heb me ingesteld op een jaar net als bij de oudste..

11. 2jees

2jees Niet meer actief

Zie mn laatste bericht.

Nee sauna is niks voor ons. We zijn meer van de natuur. Maar een hele dag beetje wandelen en de huilende) kids bij oma (laat staan een nacht..) zou ik écht niet van genieten.. sorry ik ben een zeur ik weet het..

Bovendien op zaterdag altijd genoeg te doen in een onaf huis, en zondag is rustdag en gaan we naar de kerk. vrij nemen door de week kan ook niet manlief heeft net nieuw werk..

12. Dinges1012

2 mrt 2013
    94
    0
    6
    NULL
    NULL
    Ik heb ook op dieet gezeten met alle 3 de kids en snap wat je bedoelt. Wat ik deed is lekkere dingen bestellen bij een biologische online shop (deweegschaal.nl etc..). Daar verkopen ze ook chocolade repen van rijstemelk en chips zonder melk of soja erin. Veel meer keuze!

Verder moet je vooral bedenken dat je dieet waarschijnlijk tijdelijk is. Hier zijn ze allemaal na een jaar eroverheen gegroeid!

Stoppen met bv is denk ik niet de tip. Met allergie is het juist belangrijk om bv te geven. Met kv worden de klachten alleen maar erger, omdat je dan ook niet kan troosten met bv etc. Afijn, je snapt wel wat ik bedoel.

Nog even volhouden! Oja, zoek lekkere recepten die koemelk en soja vrij zijn. Die bestaan echt. Google maar eens...

13. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    Ga een dagje in bed liggen en laat je man je je kleine brengen voor de voeding en daarna weer meenemen. Rusten en slapen, misschien een boek lezen. Dan tank je wellicht weer een beetje bij en kun je weer vooruit. De dag erna wellicht een keer andersom en hopelijk hebben jullie dan allebei weer meer energie.

14. Chantico

Chantico Niet meer actief

Allereerst: een dikke knuffel. Het zijn slopende maanden met borstvoeding, gebroken nachtrust, overdag een druk gezin.

Ik snap dat je de bv nog niet wilt opgeven. Daar zitten zeker voordelen aan, bijvoorbeeld dat je 's nachts heel snel kunt voeden en weer je bed in. Zolang er nachtvoedingen zijn snap ik heel goed dat je bv wilt blijven geven! Misschien kun je wel kijken of je dochtertje er aan toe is om de nachtelijke voeding langzaam af te bouwen. Het omslagpunt van dat de nachtvoedingen nodig zijn naar dat ze gewoon heel fijn en vertrouwd zijn voor je kindje gaat heel geleidelijk. Er komt een moment dat ze met minder en uiteindelijk met geen nachtvoedingen toe kan.
    Of bijvoorbeeld alleen een flesje (warm) water 's nachts, dat gaat net zo snel als borstvoeden en kan je partner ook doen. Wij hebben ook een tijdje gehad dat we 's avonds een flesje heet water in een warmhoudtasje neerzetten boven en een poedertorentje met bijbehorend aantal schepjes poedermelk ernaast. Daar konden we 's nachts heel snel een flesje kv mee maken zonder naar beneden te hoeven. Poeder afgebouwd tot alleen water 's nachts genoeg was en ook dat is vanzelf afgebouwd. Maar misschien wil je wel geen kv geven ivm de voedselallergie.

Verder hielp het mij door barre tijden heen wanneer ik 's ochtends nog wat langer kon slapen terwijl m'n vriend met de kinderen opstond. Tenminste in het weekend een dag, als het even kon vaker. Misschien kun jij zoiets ook met hem afspreken. Of als hij 's ochtends niet thuis is dat je bijvoorbeeld één keer per week een moeder/zus/vriendin bij je laat logeren die de nacht zelf goed slaapt en dat zij dan 's ochtends vroeg met de kinderen opstaat zodat jij na je 'nachtdienst' kunt verder slapen.

Of overdag tussen twee voedingen oppas regelen en zelf een tukje doen? En natuurlijk, hoe suf het ook klinkt, gewoon om 21.00 uur als je moe bent naar bed gaan. Of wat helemaal lekker is: om 19/20.00 uur al, of hoe laat het ook is vlak nadat de kinderen in bed ligt. Lekker schoon gewassen en gepoetst je bedje in, iets te lezen of te kijken erbij, en bij de eerste de beste gaap je licht uit en ogen dicht doen. Heb je voor de eerste nachtvoeding al wat slaap te pakken. Misschien doe je dit al hoor, maar ik weet dat ik me lang heb verzet tegen vroeg naar bed gaan, want "ik had toch tenminste nog wel recht op wat tijd-voor-mezelf 's avonds!"... Het was even een knopje omzetten om te voelen dat slapen op dat punt in mijn leven precies was wat ik nodig had als tijd-voor-mezelf. ;)

Verder zijn er misschien nog dingen te bedenken waar je van oplaadt die weinig energie kosten. Met je ogen dicht op de bank liggen en mooie muziek luisteren of een vriendin bellen. Een makkelijk boek of tijdschrift lezen. Plannen maken voor een reis die je t.z.t. wilt gaan maken met of zonder kinderen. Een oude hobby-voor-in-huis weer oppakken, schilderen, scrappen, of desnoods kleurplaten van je oudste inkleuren ;), iets creatiefs waar je vrolijk van wordt.

Samen met je partner kun je misschien een dvd-serie vinden die jullie beiden leuk vinden. Dat vonden wij ideaal vermaak om samen te doen in tijden van slaapgebrek. En aflevering van een serie duurt 40/50/60 minuten, lang genoeg om ergens van te genieten, niet zo lang dat ik voor het einde al in slaap te viel. Na afloop even nakletsen of meteen naar bed en de volgende dag tegen elkaar zeggen "wanneer hebben we weer tijd om een aflevering te kijken?!".

Nou ja, ik weet het verder ook niet. Het zijn gewoon zware tijden wanneer je een gezin met jonge kinderen hebt. Borstvoeding en voedselallergieën maken het nóg zwaarder. Je vertelt je partner toch wel over hoe je je voelt en hoe moe je bent? Probeer oog te houden voor wat je elkaar kunt geven om deze tijd door te komen. Leg de lat niet te hoog. Het huis hoeft even niet zo schoon en opgeruimd te zijn als vroeger. Sociale contacten zijn even niet zo bruisend als eerst. Accepteer dat, zelf en samen. Dat komt allemaal wel weer. Ook de romantiek en de uitjes etc. Nu is slapen gewoon prioriteit nummer 1. Als je meisje vaste voeding gaat eten, geeft dat jou ook weer verlichting. Het komt uiteindelijk vanzelf goed. Hou vol!!!

15. 2jees

2jees Niet meer actief

Dank voor je opbeurende woorden! Soja is niet over met een jaar dat heb ik allang door. Ik hoop koemelk wel dan kan ze dat tenminste drinken ipv BV maar ik zie het nog niet gebeuren..

Rijstemelk chocola heb ik en naturel chips ook. Verder heb ik ook al veel recepten *schaam schaam* dus wellicht zit het tussen mn oren. Gewoon die gevulde koek, slagroomsoes of frikandel speciaal ;)

16. 2jees

2jees Niet meer actief

Heb laatste een zaterdagochtend in bed gelegen met barstende koppijn (de kleine sliep) maar ik hoorde alles en kon niet slapen (en rusten).
    En als de oudste naar de wc ging riep ze a 3x keihard ik ben klaar voordat mn man er was ;) gevolg: baby wakker.

17. aurora5

aurora5 Bekend lid

26 okt 2012
    619
    0
    0
    NULL
    NULL
    Even vooruit kolven en lekker aan de frikadel speciaal!

18. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Wat wil je dan eigenlijk wel? Alle adviezen die hier gegeven worden vind je niet goed of gewoon slecht. Wat zou je 'n vriendin aanraden als zij met zo'n probleem zou zitten?

19. 2jees

2jees Niet meer actief

Huis schoonhouden is juist mn afleiding, vind ik heerlijk ne lukt me wel, geeft ook voldoening he. Zo meteen ff grasmaaien :) Sociale contacten hebben we gelukkig niet heel veel, zou er geen puf voor hebben..

Verder heel veel dank dit helpt ook :)

20. Chantico

Chantico Niet meer actief

Het is toch niet gek dat ze een aantal van de dingen die hier genoemd zijn zelf ook al heeft bedacht en uitgeprobeerd?

Deel Deze Pagina