Huisje op het strand....

Discussie in 'De lounge' gestart door Lizzy14, 14 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lizzy14

Lizzy14 Niet meer actief

Dag meiden,

Ik heb vorig jaar in de Flair een artikel gelezen over een gezin wat een stacaravan of huisje had op het strand. Zij hadden een plek gekocht en zetten daar elk zomerseizoen hun caravan neer. Althans, zo heb ik het begrepen...

Zijn er meiden die hier bekend mee zijn en eventueel weten waar je op een wachtlijst kan komen? Het is mijn droom om later zo'n strandhuisje te hebben. En aangezien die wachtlijsten toch wel ellenlang zullen zijn, heeft lief dan nog jaren de tijd om aan het idee te wennen. ;)

Ik hoor graag van jullie.

Groetjes

2. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
  3. Theres

Theres Actief lid

4 nov 2009
    280
    33
    28
    Zeeland
    Wij (nou ja eigenlijk mijn ouders) hebben een slaapstrandhuisje op het strand in Vlissingen. Het huisje is wel iets groter dan een gemiddelde caravan, maar wel te vergelijken. Het is één ruimte met daarin (in ons geval) een stapelbed achter een gordijn, waarvan het onderste bed uitgebouwd kan worden tot 2-persoonsbed. De bank die er in staat is een 2-persoons slaapbank. Daarnaast hebben we een keuken, een apart toilet en een aparte douche. Er staat nog een tafel in met 2 stoelen en dat was het wel.

In het huisje is electriciteit aanwezig, stromend (warm) water, een TV, koffiezetapparaat, oventje, koelkast, etc. Het huisje staat op een onderstel met naar boven een trap, aan de voorkant een vlonder (een deel waar je afgeschermd kan zitten een zijvlonder naar achter en een achtervlonder waar je kan zitten.

De huisjes staan op een rij naast elkaar, dus niet voor of achter elkaar en tegen de duinen aan met een vrij uitzicht op zee.

Wat een mooi verkooppraatje he ;) Wij zouden nu twee weken in het huisje verblijven, maar kijk naar buiten en je snapt denk ik wel dat ik nu liever thuis zit. Dat is dan ook gelijk het grootste nadeel, het Nederlandse weer :(

De huisjes worden in april op het strand gezet (waarbij je zelf moet helpen) en er voor oktober weer afgehaald. Het is lastig om in de omgeving van Vlissingen een huisje te kopen, de kosten liggen rond de 100.000 euro of meer en dan koop je eigenlijk alleen het recht om het stukje strand te pachten. De huisjes zijn op zichzelf niet zo duur en als de gemeente besluit dat de huisjes er niet meer mogen staan, dan heb je dus niets meer.

Maar...een werkelijk fantastisch plekje om een vakantiehuis te hebben en ik zou het ook echt erg vinden als mijn ouders het zouden verkopen.

Ik weet trouwens niet of er een wachtlijst bestaat, in Vlissingen gaan de huisjes vaak via via van de hand en hoor je het pas achteraf als het huisje van eigenaar is verwisseld.

Genoeg informatie??

Groetjes,
    Theres

4. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    poeh 100.000 euro!

5. Lizzy14

Lizzy14 Niet meer actief

Thanks meiden helemaal super!!

Ik ga de link even bekijken wijffie75

@Theres: de constructie die jij nu noemt bedoelde ik idd. Wat lijkt me dat heerlijk zeg!
    Dat is de droom voor later.

Ik ga er eens in duiken.

Deel Deze Pagina