Doorverwezen gynacoloog

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Nathalie01, 25 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nathalie01

Nathalie01 Actief lid

7 dec 2008
    419
    0
    0
    Hoi meiden ,

Hier even mijn verhaal.. iets wat me best wel dwars zit..
    Ik ben nu 13 weken zwanger , toen ik m'n intake had bij de vk , zijn er een aantal vragen gesteld ,
    Vragen waar ik eerlijk antwoord heb gegeven , want tja.. je bent zwanger van je eerste kindje , en je wil het allemaal volgends het ''boekje'' doen.
    1 van de vragen waar ik eerlijk antwoord heb gegeven is mijn drugsgebruik.
    Ik was net gestopt met de pil , en we waren er eigelijk niet zo heel erg mee bezig , maar het ging allemaal erg snel.
    Ik heb toen rond de conceptie (bevruchting) cocaine gebruikt op een feestje , dit deed ik wel vaker op een feest , met mate.
    Ik was niet verslaafd , en toen ik er dan ook achterkwam dat ik zwanger bleek ben ik METEEN gestopt ! geen drank & geen drugs..

Toen ik vorrige week naar de vk ging voor een nekplooimeting , gaf de vk aan dat ze toch liever had dat ik voor een consultje naar de gyn moest ,
    Gewoon een test om te kijken of ik daadwerkelijk geen drugs meer gebruik.
    Nou , eigelijk boeide me dat niet , ik gebruik niks meer dus ik wou dat wel doen..
    Gister een consult gehad , en de gyn had toch liever dat ik bij haar onder controle bleef aangezien de groei van het kindje , wat ik heel erg jammer vind !
    Ook moet ik om de 4 weken mn uriene inleveren zodat ze kunnen checken of ik wel ''clean'' ben.. ik ben NOOIT verslaafd geweest !
    Ik heb dit ook duidelijk gemaakt aan haar ,
    Ik had het liefste de rest van mn zwangerschap nog lekker uitgezeten bij de vk , zoals iedereen het liefst doet..
    Ook heb ik last van blaren in mn lies , en vlak na de bevalling (in het ziekenhuis nu uiteraard) word ik daarvoor behandeld.
    Eigelijk heb ik een beetje het gevoel dat ze me aangezien voor een junkie ?
    Ik ben gewoon eerlijk geweest , en er word nu meteen zo raar naar je gekeken.
    Het kwam er eigelijk op neer , dat als ik niet bij de gyn zou blijven ik ook niet meer welkom was in het ziekenhuis voor mn zwangerschap.
    Ook niet als ik zou moeten bevallen.

Is er iemand die ook zoiets heeft meegemaakt ?
    Ik hoop dat jullie er wel respect voor hebben dat ik hier mn verhaal vertel ,
    En iedereen zal wel zo zijn eige mening hebben over mijn drugsgebruik voor de zwangerschap , wat ik respecteer.
    Ik wou het gewoon even kwijt.. :oops:

2. Margot1988

Margot1988 Actief lid

2 sep 2008
    402
    0
    16
    ik heb ook drugs gebruikt hasj / wiet en 1x paddo`s maar was al een tijdje ermee gestopt voordat ik zwanger raakte, was bang dat me ex verslaafd raakte dus vond het niet van belang het te vertellen aan de verloskundige ( en me moeder was erbij ) het lijkt me heel raar als ze je zo behandelen want je wilt zelf het beste voor je kindje, misschien een goed gesprek met de gyn erover?
    heel veel sterkte in ieder geval

liefs Margot

3. zicht

zicht Niet meer actief

meid,

echt respect voor je dat je het zo eerlijk heb verteld.
    Ik sta er echt versteld van dat je nu elke 4 weken je urine moet inleveren. Beetje jammer, het komt echt over alsof je een junk ben ofzo. Maar wat is er met de groei van je kindje? drugs lijkt niet de enige rede voor je controle bij de gynecoloog?

Maak je niet te druk over de controles. Persoonlijk vind ik de verloskundigen ook persoonlijker met je omgaan. Maar de gynecoloog is misschien ongezelliger maar wel de beste controle voor je kindje. Je krijgt vrijwel bij elke controle een echo. Probeer dit voor jezelf voor ogen te houden.

4. Nathalie01

Nathalie01 Actief lid

7 dec 2008
    419
    0
    0
    Dankjewel ! vind het fijn dat je het respecteerd.
    Ik heb vorige week een combinatietest gehad , en die was helemaal goed !
    Het groeide goed , alles zat erop en eraan !
    Ik was zelf op en top gezond , en ik had een kans van 1 op 10.000 dat we een gehandicapt kindje zouden krijgen..
    M'n bloeddruk ect was allemaal super.
    Daarom vind ik het ook zo vreemd dat ik nu bij de gyn moet blijven ,
    En ik vind het gewoon ontzettend bijdehand dat ik word geasocieerd met een drugs verslaafde.. [-X
    Alleen omdat ik eerlijk ben geweest , en het toevallig rond de conceptie was..
    Ik heb over 4 weken weer een afspraak , en zal dan is vragen of dit alleen om me drugsgebruik gaat of dat er meer is..
    Als ik dan toch daar blijf , verwacht ik wel eerlijkheid.
    Ook wil ik wel merken dat ze er echt meer aan doen , want als ze niet meer doen als bij de vk dan ben ik daar snel weer weg.

5. Angelie

Angelie Bekend lid

21 okt 2008
    607
    0
    0
    Heel vervelend dat je zo behandeld wordt. Maar misschien denken ze dat je er over liegt. Ik ken iemand die echt zwaar alcoholiste is en zij vertelde ook altijd dat ze echt niet meer dronk tijdens haar zwangerschap.
    Ik zeg niet dat jij er over liegt hoor! Ik geloof echt meteen dat je het nu niet meer gebruikt! Misschien zijn er bepaalde regels voor dat mensen die aangeven drugs gebruikt te hebben extra onder controle moeten ofzo...

Ik zou echt zwaar beledigd zijn om als junk behandeld te worden in ieder geval.

6. Beccaatje

Beccaatje Fanatiek lid

29 mrt 2007
    2.958
    0
    0
    Als er verder niks met je aan de hand is is het raar dat ze je niet terugverwijzen naar de vk. Als het echt is omdat je rond de conceptie nog coke gebruikt hebt kan het natuurlijk zo zijn dat dit effecten op het kindje heeft (ik zou het niet weten hoor, aangezien ei niet in contact is met het bloed en conceptie niet gelijk is aan innesteling én ook na innesteling er nog geen contact met de bloedsomloop is...)

kortom, ik denk dat ze je voor een junk aanzien. Bespreekbaar maken.

7. Nathalie01

Nathalie01 Actief lid

7 dec 2008
    419
    0
    0
    Ik snap wat je bedoeld , volgends mij doen ze het daarom ook.
    Je word alleen ineens zo raar aangekeken ,
    Ik had ook mn mond kunnen houden , maar omdat ik het beste wil voor mn kindje en mijn gezondheid ben ik eerlijk geweest.
    Zoals Beccaatje al zei , mn eitje was nog niet in contact met de bloedsomloop.
    Als er mensen zijn die dat het beste kunnen vertellen , zijn het wel de vk's en de gynacologen.
    Ik ga het zeker bespreekbaar maken !

Bedankt voor alle reactie's.. :)

Deel Deze Pagina