welke anticonceptie zouden jullie nemen?

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door mama em, 25 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mama em

mama em Fanatiek lid

2 apr 2008
    1.315
    0
    36
    Ik ben afgelopen februari bevallen en denk nog steeds :oops: na over anticonceptie.
    Kom er eigenlijk niet uit. Als het aan mij ligt ga ik de pil niet meer gebruiken, al die hormonen. Ik geef ook nog volledig borstvoeding.
    Nu zien we condooms ook niet zitten. We hebben altijd gezegd dat we best snel achter elkaar kinderen willen. Wat mijn gevoel betreft zou ik het nu al wel weer willen, mijn verstand (en ook mijn vriend) zegt nog een paar maanden te wachten.
    Heb tot nu toe ook nog geen menstruatie gehad.We hebben al 1x onveilig gedaan :rolleyes:
    Ik had steeds zoiets van: laat de natuur zijn gang maar gaan. De kans dat ik alweer vruchtbaar ben is best klein door de borstvoeding (zeker omdat ze 's nachts ook nog niet doorslaapt) maar natuurlijk niet nul! Maar vd andere kant: als ik nu alweer zwanger zou zijn, dan is dat ook wel weer errug snel :rolleyes:

Mijn dilemma: anticonceptie of niet? En zo ja, welke anticonceptie?

Wil graag weten hoe jullie er over denken, tips of adviezen.

Liefs emmalotte

2. Dani84

Dani84 Niet meer actief

Hoi

Wij zaten hier dus ook over na te denken. Ik ben ook nog niet weer ongesteld geweest geef ook nog volledige BV maar een 2e willen we nu nog niet. Condoom werden we nogal laks in.. heb ook een zw test gedaan was negatief, en de dokter adviseerde mij dus om niet alleen condoom te gebruiken omdat dit niet zo`n heel betrouwbaar iets is. Hij adviseerd om er altijd iets naast te gebruiken. Nu heb ik altijd al een pil geslikt voor ik zwanger werd en heb nu dus de Cerazette mee gekregen.
    Deze pil mag icm Bv en dus extra veiligheid

Groetjes Danielle

3. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    toen ik nog bv gaf heb ik de cezarette genomen en nu neem ik de diane 35 en ik ben tevreden mee.

4. mama em

mama em Fanatiek lid

2 apr 2008
    1.315
    0
    36
    Bedankt voor jullie reacties!

Ga volgende week naar de huisarts toe.
    Of cezarette of condooms.
    Zat ook nog aan spiraal te denken, maar dat vind ik te kort, als hij er dan al snel weer uit mag.

Groetjes!

Deel Deze Pagina