Kosten onderzoeken Cuypers & Cuypers

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Nien92, 20 apr 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nien92

    Nien92 Fanatiek lid

    11 jul 2019
    1.085
    724
    113
    Vrouw
    Hallo allemaal,

    Ik wist niet precies waar ik mijn vraag het beste kon plaatsen...


    We hebben net gehoord dat we over twee weken een intakegesprek hebben bij Cuypers en Cuypers na herhaalde miskramen (via Skype). Nu stond in die mail dat de kosten daarvoor 200 euro zijn!
    Geloof me, we hebben veel (geld) over voor onze kinderwens maar we vragen ons nu wel af hoeveel de onderzoeken(bloedstolling, chromosomen) gaan kosten zodat we een richtlijn hebben. Verzekeringstechnisch zal het lastig worden. Zilveren Kruis heeft geen contract met die kliniek en CZ waarschijnlijk ook niet. C&C biedt wel een of ander pakket aan waardoor enkele kosten vergoed kunnen worden misschien. Zilveren Kruis zegt dat ik een toestemmingsformulier kan invullen via de site en dat ze dan kijken of ze ook maar íets kunnen vergoed, maar ben er bang voor.

    In NL willen we gewoon echt niet meer verder.....
    Ik hoop dat iemand ervaring heeft m.b.t. mijn vraag.
     
  2. Clueless01

    Clueless01 Fanatiek lid

    28 jun 2016
    2.362
    1.779
    113
    wij zijn ook bij Cuypers en Cuypers geweest. Als je een verwijzing hebt krijg je alle zorg die je in Nederland ook vergoed krijgt gewoon vergoed. Sommige extra dingen die zij wel bieden en in Nederland niet moet je los betalen. Het belangrijkste is de verwijzing van de huisarts! Daarna kan je toestemming vragen bij de zorgverzekeraar (maar met een verwijzing komt dat vaak wel goed)
     
  3. Nien92

    Nien92 Fanatiek lid

    11 jul 2019
    1.085
    724
    113
    Vrouw
    Bedankt voor je reactie! Dan weten we een beetje waar we aan toe zijn. De zorgverzekering had het inderdaad ook over een toestemmingsformulier.
     
  4. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.841
    1.675
    113
    Vrouw
    Chromosomen (en stolling) kun je beterin nederland laten doen, valt onder standaard herhaalde mk onderzoek.
     
  5. Bolleke83

    Bolleke83 Fanatiek lid

    23 mrt 2013
    1.352
    2
    38
    NULL
    NULL
    Wij hebben in maart daar scratching gedaan en receptivfity test. Met scratching kijken ze naar NK-cellen (afweercellen) en plasmacellen (kunnen wijzen op chronische infectie baarmoederslijmvlies). Met receptivfity test kijken ze naar bacteriële balans in vagina, die bepaalt mede de kans op succes van een behandeling. De kosten van beide testen samen waren € 760,-, deze worden niet vergoed door de zorgverzekering.
     
  6. Nien92

    Nien92 Fanatiek lid

    11 jul 2019
    1.085
    724
    113
    Vrouw
    We hebben zelfs de bloedprikformulieren hier liggen, maar we willen niets meer in NL..Alles meteen in Duitsland.
     
  7. Nien92

    Nien92 Fanatiek lid

    11 jul 2019
    1.085
    724
    113
    Vrouw
    Bedankt voor de reactie!
     
  8. Mandareintje

    14 mei 2019
    72
    62
    18
    Vrouw
    Ik loop ook bij Cuypers en heb daar ook die onderzoeken laten doen. Ben wel MEGA blij dat ik ze geaan heb want mijn NK én Plasma cellen waren verhoogd.

    Kennen jullie de (besloten/privé) facebookgroep al 'MMM forum Cuypers & Cuypers Heinsberg'? Daar zitten alleen maar mensen die bij Cuypers lopen en wordt veel informatie en lief en leed gedeeld, echte aanrader. Er staat ook een prijslijst van alle behandelingen.
     
  9. Nien92

    Nien92 Fanatiek lid

    11 jul 2019
    1.085
    724
    113
    Vrouw
    Lief dat je reageert! Inmiddels is het allemaal snel gegaan en heb ik aanstaande dinsdag hysteroscopie+ scratching.

    Ik wist van de fbgroep af. Een paar dames in de herhaalde miskramen groep hebben me daar ook op gewezen, waarschijnlijk omdat ze de naam van de groep verkeerd hadden doorgegeven. Had al een paar keer gezocht, maar zonder resultaat. Nu typte ik dat wat jij zei in en heb het eindelijk gevonden!
    Heel erg bedankt dus!!
     
  10. zonnetje2015

    zonnetje2015 VIP lid

    13 sep 2014
    9.435
    4.239
    113
    Heb je de bloedonderzoeken al laten doen?
    Ik zou die echt in nl laten doen. Vooral chromosomen onderzoek kost hier al iets van 800 pp. Uitslagen gewoon via de huisarts op te vragen. Evt alleen bij de gyn n ophalen en wegwezen. Als ik zie wat ik t ondanks alles vergoedingen afgetikt heb in de afgelopen jaren ben ik echt blij dat ik de bloedonderzoeken in NL heb laten doen. Verzekeraars kunnen zo moeilijk doen..
     
  11. zonnetje2015

    zonnetje2015 VIP lid

    13 sep 2014
    9.435
    4.239
    113
    Ik ben trouwens in Gent geweest niet in Duitsland
     
  12. Nien92

    Nien92 Fanatiek lid

    11 jul 2019
    1.085
    724
    113
    Vrouw
    We hebben zelfs de prikformulieren hier liggen maar we zijn echt klaar met Nederland. Maandenlang wachten op een uitslag hebben we geen zin meer in. In Duitsland binnen enkele weken. Het gaat zeker wat kosten, maar ja dat hebben we er nu voor over.
     
  13. zonnetje2015

    zonnetje2015 VIP lid

    13 sep 2014
    9.435
    4.239
    113
    Duurde hier echt zo lang niet...
    Maar ja je gevoel moet wel goed zijn. En je huisarts dan?
     

Deel Deze Pagina