Icsi zwangerschap

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Minime9, 24 apr 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Minime9

Minime9 Actief lid

5 mrt 2016
    105
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal
    Ik ben zwanger geworden doormiddel van icsi.
    Ben in januari bevallen van mijn zoontje met 24+6
    en heeft hij 6 dagen bij ons mogen zijn .
    Mijn vraag hoe snel je dan weer zwanger mag worden met de cryo's uit de vriezer die ik nog heb?? heeft iemand hier misschien ervaringen mee??
    Liefs

2. Voila

Voila Niet meer actief

Sorry geen ervaring maar wat een verschrikkelijke tijd hebben jullie gehad zeg... :( sterkte en hoop dat het snel raak is..

3. rijo

rijo VIP lid

5 mrt 2014
    5.275
    2.035
    113
    Gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoontje, wat ontzettend verdrietig dat hij maar zo kort bij jullie mocht blijven... Ik denk dat, als jullie er aan toe zijn, je gewoon contact op kunt nemen met de fertiliteitspoli. Desnoods eerst voor alleen een gesprek. Maar ik denk dat je direct weer zou kunnen starten. Heel veel sterkte!

4. Mystiek

Mystiek Fanatiek lid

19 okt 2013
    2.646
    1.529
    113
    OV
    Dat heeft twee kanten. Een lichamelijke en een psychische.

Lichamelijk gezien kun je zwanger raken zodra je lichaam weer een cyclus vertoont. Cryo's worden vaak in de eigen cyclus teruggeplaatst, en als er een goede ontwikkeling van slijmvlies en een eisprong is kun je.
    Psychisch is een ander verhaal. Dat kun jij alleen zelf bepalen, eventueel met advies van een psycholoog of soortgelijk hulpverlener.

5. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Wat verdrietig...:( Ik denk dat je het moet overleggen met je gyn. Je lichaam is een hele poos zwanger geweest. Voordat je opnieuw mag beginnen met ICSI of met de terugplaatsing van een cryo, moet je lichaam hersteld zijn. Je hormonen zijn op dit moment nog niet op orde, waardoor meteen doorgaan met behandelingen waarschijnlijk geen optie is. Misschien dat je eerst een poosje moet ontzwangeren. Ik zou het voorleggen. Geef aan wat jullie graag willen en vraag of dat mogelijk is.

Heel veel sterkte toegewenst!

6. meisje1977

meisje1977 VIP lid

1 mrt 2013
    8.108
    472
    83
    Wat een verdrietig bericht. Ik zou even overleggen de met de gyn.De ene gynaecoloog zegt snel. De andere houdt een langere tijd aan.

7. Dees79

Dees79 Actief lid

3 okt 2011
    343
    1
    18
    NULL
    Tilburg
    Ik herken je verhaal wel, ons zoontje (zwanger dmv ICSI) is overleden in mijn buik bij 32w zwangerschap. Wij hadden van zijn poging geen cryo's meer, dus als we weer zwanger wilden worden, dan moesten we een nieuwe poging beginnen. Bij ons was het zo dat we eerst de uitslagen van de klinisch geneticus moesten (en ook zelf wilden) afwachten. Toen bleek dat daar niks uit kwam zijn we direct met een nieuwe poging gestart.

Ik weet niet of je er zelf al aan toe bent om een nieuwe zwangerschap aan te gaan? En of er nog onderzoeken lopen ivm het overlijden van jullie zoontje? Je mag me ook altijd een pb sturen.

Liefs,
    Dees

8. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

Geen ervaring mee, maar ik zou gewoon even je gyn bellen? Lijkt mij dat als je hersteld bent van je bevalling, je weer zwanger zou mogen worden...

Emotioneel is het natuurlijk een heel ander verhaal...

9. Overtherainbow

Overtherainbow Bekend lid

14 jan 2015
    783
    198
    43
    Sterkte met het verlies van je zoontje. Heel logisch dat de wens om een broertje of zusje te krijgen er is. Het ligt waarschijnlijk ook aan de oorzaak van de vroeggeboorte of er een kans is op herhaling als je weer snel zwanger bent. Meestal wordt dit besproken in een nagesprek na 6 weken. Als dit niet is gedaan kan je het het beste navragen bij je gyn of daar een afspraak plannen.
    Sterkte, hopelijk heb je snel een gezonde baby in je armen

Deel Deze Pagina