Wat als je kinderen spoken zien?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door mamabri, 4 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamabri

mamabri Niet meer actief

Oke, gek verhaal misschien, maar ik wil toch wel eens wat advies. Ik zeg er wel direct bij dat ik totaal niets met mediums heb, dit komt voor een deel doordat ik merendeel geloof dat het oplichters zijn, anderzijds, omdat wij gelovig zijn en dus vanuit ons geloof ook niets met mediums etc te maken "mogen" hebben.

Van de week vertelde mijn 4,5 jarige dochter dat er in haar kamer regelmatig 's avonds een witte man uit de muur komt zetten, ze kan hem ook precies omschrijven, zowel de kleding als het kapsel, hij verdwijnt ook weer via de muur.

Nu is het zo dat achter deze muur een koker loopt, met een glazen ruit erin, die op de badkamer van mijn buurvrouw uitkijkt (in haar wc pot zeg maar, daarom hebben wij deze afgeschermd) In deze badkamer is jaren geleden, ik denk zo'n 15 jaar terug haar zoon, die de vorige bewoner is tijdens een epileptische aanval verdronken in de badkuip. Ik denk dus dat zij onze voormalige buurman ziet. Dit dus het verhaal van mijn dochter.

Maar nu het verhaal van mijn zoontje van 2,5 jaar. Ik stond vanmorgen op het punt van weggaan met de kinderen, we hadden onze jassen en schoenen aan, ik pak de autosleutel in de keuken en zoontje roept onderaan de trap al wijzend naar boven: Mama, pook (spook) man!! Dus ik vraag ter bevestiging aan mijn dochter wat hij nu zei en zij bevestigde wat ik dus al dacht te horen en was inmiddels al bij hem. En ik vroeg wat er was, hij herhaalde het, wijzend naar de trap. Ik vroeg dus aan hem waar, zijn antwoord "op trap"

Oke, duidelijk voor mij, mijn kinderen lijken een mannelijk spook te zien hier in huis. Nu moet ik zeggen dat ik er niet bang van ben, mijn dochter vind het niet prettig, maar is ook niet echt heel bang. Ik heb er zelf heel erg lang last van gehad dat ik van alles zag, dat heb ik inmiddels al jaren niet meer, nadat een priester een klein exorcisme bij mij heeft gedaan, ik ben gedoopt etc. Hierna was het weg.

Maar goed, wat nu? Zoals gezegd wil ik geen medium in huis om 2 redenen dus, maar een exorcisme...... daar vind ik ze veel te klein voor.

Sorry voor mijn aparte verhaal, hopelijk heeft iemand een goed idee. Ik heb al gedacht om onze pastoor te bellen, maar hij is nieuw en hij zal wel denken :)

2. babylove26

babylove26 Fanatiek lid

Lastig hoor! Ik geloof zeker dat kinderen daar heel erg open voor staan. Vind het wel sneu dat je dochter zich niet zo prettig voelt hierbij. Misschien kun je proberen witte salie te branden.

3. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Griezelig zeg!
    het blijven kinderen maar omdat jij zelf in het verleden ook dingen hebt gezien en gehoord zal er vast een kern van waarheid in zitten.
    Ik ben ook huiverig in het hele medium/waarzegger verhaal, alhoewel ik Di Derek ogilvie echt vind overkomen.
    Misschien zou je naar een medium kunnen gaan en als deze jou daar uit zichzelf dingen van kan vertellen kun je diegene wellicht kunnen uitnodigen thuis.
    Anders toch een exorcisme, lijkt mij zo vervelend om te hebben thuis.

4. mamabri

mamabri Niet meer actief

Bedankt voor je reactie! Ja, witte salie zou kunnen, maar ik weet uit eigen ervaring dat dit maar tijdelijk werkt. En om heel eerlijk te zijn ben ik bang dat ik 'ze" hier juist mee aantrek, omdat hier de ervaring was dat ik steeds vaker salie moest branden, ik kreeg er nl destijds steeds meer in huis, om het maar zo te zeggen :x Met gevolg dat ik steeds vaker salie moest branden.

Ik weet niet of iemand hier daar dezelde ervaring mee heeft?

5. Poohbear82

Poohbear82 Fanatiek lid

12 feb 2013
    2.415
    0
    36
    Vrouw
    Secret agent
    Ergens in het midden
    Misschien kan je er eens met je geestelijk leider over praten?

6. mamabri

mamabri Niet meer actief

Nou het scheelt dat ik er niet bang voor ben, zoals het nu is. Maar leuk is het niet natuurlijk. Bovendien is dit nog "onschuldig", ik heb vroeger wel minder onschuldige dingen meegemaakt (een aantal heb ik hier wel eens verteld op het forum)
    Maar ik wil natuurlijk niet dat zij hier last van hebben, het heeft mij echt jaren gekost om er van af te komen :x

7. Vlinder1985

Vlinder1985 Bekend lid

10 sep 2012
    802
    4
    18
    Utrecht
    Ik geloof dat kinderen hier gevoeliger voor zijn, dan volwassenen. Ik heb zelf ook wel wat dingen gezien, ook later nog.

Je dochter zou kunnen vragen aan die man of hij weg wil gaan, aangezien hij haar bang maakt. Doet hij dat niet, dan kan je altijd verder kijken. Maar ik denk dat deze meneer het misschien zelf niet door heeft.

Succes.

8. bibaboe

bibaboe Niet meer actief

Het eerste dat ik wil zeggen is neem je kind serieus. Niets is zo teleurstellend voor een kind dan een ouder die je niet gelooft.

Je kunt tegen je dochter (en zoon ook, maar die is nog iets te klein) zeggen dat ze deze man kan vragen om weg te gaan omdat het haar bang maakt. Ook kun je haar "in het licht zetten". Visualiseer een gouden licht om haar heen waar alleen positieve dingen doorheen mogen en alle negatieve dingen buiten laten. Alsof ze doucht in gouden licht.

Wat ik wel heel bijzonder vind, is dat je vanuit je geloof dus niet mag geloven in geesten/spoken/entiteiten hoe je het ook wilt noemen. Maar aan de andere kant word er wel een exorcisme gedaan. Dan erken je toch dat er iets is? Anders valt er niets uit te drijven.

Ik denk dat het voor je dochter minder traumatisch is om te erkennen dat er meer is tussen hemel en aarde dan een exorcisme die vaak erg heftig is.

Ik wens je veel sterkte, kracht en wijsheid.

9. mamabri

mamabri Niet meer actief

Ja, dat ben ik dus aan het overwegen. Het vervelende alleen is, dat mijn man dit nauwelijks serieus neemt, hij denkt dat het allemaal maar kinderfantasie is, terwijl ik duidelijk hoor dat mijn dochter kleding/kapsel/manier van komen en gaan kan omschrijven, zelfs als er een paar dagen tussen zit. zelfs als het niet echt is, geloofd zij er zelf wél in.

En mijn zoontje, die is nog zó klein, ik kan me niet indenken dat een peuter dit zelf kan bedenken eigenlijk.

Ander probleem is dat onze pastoor nog maar net in onze parochie is, het is een Pool, spreekt goed Nederlands in principe, maar met zo'n accent dat ik hem moeilijk kan verstaan (ben slechthorend) En dan nog......Ik vind het moeilijk om het te vertellen, ik praat er in het dagelijks leven ook bijna nooit over, zelfs mijn beste vriendin weet maar weinig van wat ik op dit gebied heb meegemaakt. Ik denk altijd dat ze me maar "gek vinden" :):)

Maar misschien is het wel een goed idee!

10. mamabri

mamabri Niet meer actief

Ik geloof juist wel in geesten/spoken/entiteiten, maar op een iets andere manier dan de meesten. Ik geloof namelijk dat geen enkele geest, hoe vriendelijk hij/zij zich ook voordoet vanuit het goede komt.
    Als iemand zijn oma ziet bijv, geloof ik dus niet dat dat oma is, maar een kwade geest (satan) die zich voordoet als oma, zodat mensen zich nietsvermoedend openstellen voor het kwaad. Beetje moeilijk uit te leggen, zo 1,2,3. Laat ik het zo zeggen: De duivel doet zich voor als een engel des lichts.....een wolf in schaapskleren zeg maar.

Dit is ook de reden dat ik geen medium in wil schakelen, omdat hoe zeer deze persoon ook mag geloven dat hij het goede doet, ik geloof toch dat het een werktuig van het kwaad is.

11. Delta

Delta Niet meer actief

Dat denk ik dus ook altijd.

Verder geen ervaring of erkenning. Al geloof ik wel dat er dingen zijn die we niet kunnen zien, of mensen moeten paranormaal begaafd zijn. Kinderen zijn hier ook gevoelig voor.
    Vind het wel altijd erg interessant. Gister nog een horror movie gezien die gebaseerd was op een waargebeurd verhaal met exorcisme.
    Ik wens je veel succes/sterkte en hopelijk kom je hier ook van af, je kinderen, gezien jou verleden.

12. bibaboe

bibaboe Niet meer actief

Ik begrijp hoe je het bedoelt. Maar om je dochter te vragen om het weg te sturen of haar in wit of goud licht te zetten kan toch geen kwaad? Baad het niet dan schaad het niet.

Ik zelf geloof zeker in het hiernamaals en heb ook de nodige ervaringen mee gehad. Natuurlijk is er kwaad. Maar dat is overal.

Zoveel mensen, zoveel meningen zullen we maar zeggen ;)

13. mamabri

mamabri Niet meer actief

Nou, ik heb van de week in haar kamer (toen zij op school zat) zelf gevraagd of datgene wat zij ziet weg wil gaan. Dit is blijkbaar niet gelukt, gezien de jongste dus een man op de trap zag staan :x:x:x

14. Vlinder1985

Vlinder1985 Bekend lid

10 sep 2012
    802
    4
    18
    Utrecht
    Misschien iets duidelijker zijn? Misschien zit hij niet meer bij je dochter in de kamer, maar zit hij nu op de gang. Of het is er meer dan 1.

15. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    wij hebben in ons oude huis veel last gehad van Paranormale activiteiten, Wat ons geadviseert is door paragnosten en een 2 tal mediums is: zout strooien voor de deuren en ramen, en wierrook dan wel salie branden en Het huis te claimen en verzoeken weg te gaan,

Misschien kun je samen met je dochter als ze er over begint dat doet,
    bijvoorbeeld zo:

DIt is mijn kamer en deze is van mij. Ga weg!

Of op een vriendelijke manier?

hier heeft het in ieder geval geholpen, wij deden regelmatig zout voor de deuren en ramen strooien en branden iedere dag wierrook..
    in dit huis heeft dochter wel bezoek maar dit vind ze niet erg zegt ze, dit ervaart ze als prettig dus dan is het goed in onze ogen..

16. Miranda81

Miranda81 Fanatiek lid

22 jun 2012
    1.423
    125
    63
    Ik zou gaan bidden! Of iemand (die het vaker heeft gedaan)langs laten komen om hiervoor te bidden.

17. dawnie

dawnie Actief lid

26 okt 2008
    420
    0
    16
    Kun je de pastoor niet vragen om je huis te reinigen zonder dat je kinderen erbij zijn?

18. Janna

Janna Fanatiek lid

Dit wil ik wel uitleggen. Het is zeker niet zo dat je in het christelijk geloof niet mag geloven in geesten/spoken/entiteiten. Sterker nog: de bijbel is er zeer duidelijk over dat die bestaan en dat ze een kracht zijn om rekening mee te houden. De bijbel geeft echter ook opdracht om je er niet mee in te laten.

De reden: het zijn ALTIJD kwade geesten. Ze doen zich soms voor als goede geesten (vooral in het begin), maar je komt onherroepelijk vast te zitten aan dingen waar je niet meer los van komt.

Dat zie je ook vaak terug als je hier op het forum topics leest over dit soort onderwerpen. Mensen die ermee te maken hebben zijn vaak heel bang, maar komen er niet vanaf, terwijl ze dat wel willen. Het maakt levens kapot.

@ts: Je hebt pb.

19. Pooh28

Pooh28 Actief lid

12 jun 2009
    228
    0
    0
    Duitsland
    Pff ik vind het nogal heftig om er meteen van uit te gaan dat het kwaadaardig is.
    Goed het kan natuurlijk en ik begrijp dat als jij zelf in het verleden slechte ervaringen op dit gebied hebt gehad dat je hier van uit gaat.

Ik heb zelf als kind verschijningen 'geesten' gezien en mijn ervaring is dat er net zoveel verschil in zit als de karakters van mensen tijden het leven.

Maar goed dat is niet jou vraag.
    Mijn dochter heeft een tijd lang een vrouw gezien in haar kamer die zij eng vond en wij hebben toen ons huis gereinigt met wierrook en hebben zout langs de ramen en deuren gestrooit.
    Verder hebben wij duidelijk gezegt dat zij die niet door ons zijn uitgenodigt, niet welkom zijn.
    Vanaf dat moment heeft mijn dochter die vrouw niet meer gezien.
    Het is wel belangrijk om heel duidelijk te zijn en met het reinigen niet alleen 1 kamer doen, maar het hele huis.

De opa van mijn man zien mijn oudste 2 nog wel regelmatig en daar zijn ze ook absoluut niet bang voor.
    Ik was zwanger van de tweede toen opa op sterven lag en wij hebben hem toen beloofd ons kind naar hem te vernoemen als het een jongen zou zijn.
    Ik geloof ook dat opa een oogje op de kinderen houd en persoonlijk vind ik dat een fijn idee.
    Verder zien wij allemaal af en toe 2 van onze katten die niet meer leven en ook dat voelt absoluut niet boosaardig aan.

Een exorcisme zou ik in jou geval niet doen en een medium... naja er zullen best wel goede zijn maar er zijn ook zeer veel oplichters.

20. Pooh28

Pooh28 Actief lid

12 jun 2009
    228
    0
    0
    Duitsland
    Er zijn slechte geesten, net zoals er slechte mensen zijn, er zijn ook vriendelijke geesten net zoals er vriendelijke mensen zijn.
    Het leven en ook wat daarna komt is niet alleen maar zwart wit.

er zijn huizen en stukken grond wat zo doordrongen is van negatieve Energie dat mensen of ze nu gevoelig zijn op dit gebied of niet er na een tijdje last van krijgen.
    maar er zijn ook huizen en plekken waar je als je er komt je meteen heel fijn of zelfs vrolijk voelt.
    De mens schrijft zelf zijn verhaal of dat nu goed of kwaad is en soms gaat dat na de dood verder.
    Maar om per definitie te zeggen dat alle geesten slecht zijn, nee daarmee maak je het veel te makkelijk.

Deel Deze Pagina