kosten ouderschapsgezag enz?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door ikkelies10, 27 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Is een testament echt nodig eigenlijk? Wij willen alleen dat als 1 van ons overlijdt, dat de ander dan de zorg van het kind op zich neemt (wat dus niet automatisch gebeurt als ik kom te overlijden en mijn vriend geen ouderlijk gezeg heeft aangevraagd...). Maar verder, erven gaat toch automatisch van de ouders? En wat een voogd betreft, daar hoeven we niets over op papier te zetten, dat wordt dan geregeld door mijn familie. We hebben wel een samenlevingscontract trouwens.

2. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Over erven, in principe gaat alles naar je kind, maar als die minderjarig is moet er een voogd aangewezen worden, die oa de financien verzorgt. Als je dat zelf niet regelt, doet de rechtbank het voor je, en wie weet komt je kind dan bij iemand anders van de familie dan jij eigenlijk graag zou willen. Het gaat wel om veel geld, vooral met een koophuis, en mensen doen gekke dingen als er veel geld in het spel is.

@Ikkelies: En wat als er iets gebeurt met jullie allebei (ik hoop het niet!) voordat je getrouwd bent? Dan heb je niks geregeld en moet de familie het maar raden wat jullie het liefste zouden hebben.

Wij zijn zelf helemaal niet van de dingen op papier zetten, maar om een hoop ellende te voorkomen, hebben we een testament, een samenlevingscontract en een volmacht (als 1 van ons bijv in een coma raakt heeft de ander het recht alleen besissingen te nemen over bijv de bankrekening of verkoop van het huis) laten maken.

@snoopy: Als je vriend het ouderlijk gezag heeft, blijft je kindje automatisch bij hem. Anders moet een rechter daar over beslissen. Die zal ws in de meeste gevallen voor de vader gaan, maar als bijv jou ouders moeilijk gaan doen, kan dit weer problemen gaan geven. Ik kan natuurlijk niet in jou situatie kijken, maar ik noem maar een voorbeeld.

Laat je even goed voorlichten door een notaris. Het is en blijft een hoop geld, maar het kan zoveel ellende voorkomen...

3. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    alles was hier gratis. moet het alleen nog opsturen naar het kantongerecht :oops:

4. Krokus

Krokus Fanatiek lid

5 okt 2007
    3.080
    0
    0
    Grubbenvorst
    Hallo

Ik ben getrouwd voor dat we kinderen kregen. maar we moesten toch gewoon betalen voor een testament hoor. dus dat maakt niet uit.

5. ingepinge

ingepinge Actief lid

18 mei 2007
    385
    0
    0
    En niet alleen voordat je getrouwd bent, ook als je al getrouwd bent is het handig om op papier te hebben staan wat je wensen zijn.
    Want stel dat er iets met jullie beiden mocht gebeurden dan is het prettig dat het geregeld is zoals jullie het willen.
    Veel mensen vergeten dit aspect en denken dat trouwen hiervoor automatisch een oplossing biedt, echter dit is dus niet zo.

Zoals Bluesky al zegt, laat je even goed informeren!

6. ikkelies10

ikkelies10 Fanatiek lid

31 jul 2007
    2.139
    0
    0
    thuiszorg
    noord-holland
    bedankt alleemaal voor de antwoorden
    ik ga me idd maar even goed laten informeren over hoe en wat

Deel Deze Pagina