Hihi, ik heb op internet ook wel wat gezien overkapping. 6x3 rond 2500,- met 6 led verlichting lampjes. Wel zelf plaatsen en bezorgen op de website was meen ik 60 euro.
Wij gaan er deze zomer ook een maken gewoon zelf van hout 6 bij 3 met doorzichtige golfplaten er op Maar mocht je niet zo handig zijn je hebt er ook bouwpakketten van heb ik gezien kosten ongeveer 1200 Als we t zelf maken ongeveer 500
denk er even bij na hoor, mijn buren hebben dit ook en het ziet eruit of ik naast een sloppenwijk woon, echt vreselijk brrr, zo goedkoop ziet dat eruit.. die platen worden na een jaar zo lelijk... kijk eens even bij verandaplein.nl daar heb je andere platen die veel beter en mooier blijven, is misschien een paar honderd euro duurder maar veel meer plezier ervan.. Wij krijgen binnenkort onze veranda geleverd van 6 x 3,50 , structuur antraciet gespoten met 8 spotjes erin, 1 dichte zijwand (met heldere bovenkant) erin (de andere kant hebben we niet nodig want daar is een stenen muur) ik vind die polycarbonaatplaten eigenlijk al goedkoop ogen maar glas vond ik helemaal absurd duur dus toch maar niet gedaan. Voor de veranda zelf waren we iets rond de 2500 euro kwijt geloof ik, wij hebben nog meer daar besteld dus leuke totaalprijs van gemaakt. Wij gaan ook een glazen pui ervoor maken met schuifdeuren die ver open kunnen zodat we ook met slecht weer eronder kunnen zitten... dus dat is weer een heel ander prijsplaatje..
Precies wat Triskele zegt, staat m.i. heel goedkoop. En denk aan de herrie die het geeft als je er met regen onder zit. Zelf weten verder hoor ! Zijn maar tips ! Ik ben blij met de bovenkant van hout en glas bij ons.
Ik begrijp je 'sloppenwijk' look. Daar ben ik ook bang voor... Maar bij Polycarbonaat valt dat dus mee? Gister bij een collega geweest, zij waren toevallig met een overkapping bezig i.c.m. schaduwdoek. Óók een idee...
Wij wonen in zeeland, en hebben 2jaar geleden bij deze firma Een veranda met topkwaliteit aluminium verandadak geleverd met polycarbonaat dakplaten afdak tuin Zo veranda laten plaatsen, gekozen voor grijs. En dat bevalt ons prima. Licht verlies is minimaal, enkel in de zomer geen zonnetje binnen. Pas laat op de avond. We hebben gekozen incl verlichting en dat is zeer gezellig. Er is ook een prijslijst bij.
nou ik vind nog steeds glas mooier maar dat is niet te vergelijken qua prijs dus als je dan ipv golfplaten een nette polycarbonaatplaat inbouwt is dat wel mooier natuurlijk.. kijk het is dit resultaat MET golfplaten, maar dit is nog "mooi" voor het eerste jaar daarna gaat het vergelen en verdrogen.. (dit zijn trouwens niet mijn buren haha maar gewoon een foto van internet) http://www.houthandelwoertink.nl/content/products/292/IMG_0709.JPG
Mijn vriend plaatst deze al jaren En ze heten toch echt meestal veranda's geen overkapping hihi Kosten verschillen door welk glas etc je bovenin neemt. Je hebt goed lichtdoorlatend kunstof maar dat is erg duur en hoe meer licht hoe warmer Voor een gemiddelde veranda(5 meter breed 2, 5m diep) ben je incl plaatsen(excl stroom doortrekken) 5000 euro kwijt Welke omgeving woon je? Anders heb ik nog wel een showroom tip haha
met glas misschien maar voor polycarbonaat is dit wel erg duur voor, wij hebben extra dik polycarbonaat (isolerend) en het wordt geplaatst maar toch echt niet zo'n bedrag kwijt hoor (gelukkig)
Ja ga ik wel uit van de iets meer luxe he En dan kan je ook nog met schuifdeuren waardoor je soort serre hebt en je hebt soort rolgordijnen/zonnescherm waardoor je in winter t licht hebt en zomer geen hitte
Wij hebben een veranda aan huis, hout en dan wit geverfd. We wilden niet van die doorzichtige platen, vonden we niet mooi en niet bij het huis passen (oud huis). De veranda is boven dicht gemaakt met platen en daar gewoon iets van dakleer op. We hebben er een vierkant licht'koepel' in laten zetten voor het licht. Ik heb niet de indruk dat het binnen donkerder is geworden. Ook door de lichtkoepel en omdat we de veranda wit hebben geverfd. Kosten weet ik niet meer precies, een paar duizend euro denk ik.. (hebben we in de hypotheek mee laten financieren).
Ik heb nog een fotootje gevonden van vorig jaar, voor de verjaardag van onze jongste. De veranda is dus over de hele breedte van het huis. Je kan het niet heel duidelijk zien denk ik. Inmiddels zit er geen schuifpui meer in het huis trouwens maar witte, openslaande deuren. Bekijk bijlage 325620
wi hebben verleden jaar ook een veranda aan ons huis laten plaatsen let wel op want je hebt goedkopere en duurdere wij hebben de duurdere variant genomen van dikker aluminium en zonder schroeven(dit is bij de goedkopere geschroefd en dus minder mooie afwerking vind ik)ook is het voordeel dat als een pak sneeuw valt net zoals afgelopen jaar je dit bij de duurdere variant erop kan laten liggen en bij de goedkopere het er beter af kan halen daar het niet zoveel kan houden is ons verteld(onze vrienden hebben een goedkopere en dat hoor je ook als je ertegen aantikt) wij hebben een veranda van 5 meter breed en 3 meter diep met 10 ledlampen erin wat heel gezellig oogt dit jaar laten we er een screen in plaatsen waardoor we nog langer buiten kunnen zitten ik ben er heel blij mee succes groetjes debby
Van ons kostte een paar duizend euro met een raam aan de bovenkant. Ik zal morgen even een foto maken en plaatsen!
ondanks dat ik er golfplaten op heb, ben ik heeeel blij met mijn overkapping. En ondanks de lichte golfplaten is het een stuk donkerder in huis...dus ik zou nooit kiezen voor hout. misschien dat we er met de tijd die speciale platen opleggen, maar voor nu ben ik heel blij met dit dak!
Ik heb het net even aan mijn man gevraagd, die heeft in de papieren gekeken en het heeft ongeveer 3500 euro gekost.. (inclusief lichtkoepel).