Altijd celverlies bij ontdooien cryo?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Catmommy, 25 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Catmommy

Catmommy Fanatiek lid

8 okt 2013
    1.872
    4
    38
    NULL
    NULL
    Bij het invriezen was de gyn erg enthousiast.
    8 cryo's in de vriezer, waarvan 6 keurig 8 cellig op dag 3 en de hoogste score.
    1 van 7 cellig en 1 van 6 cellig.

Nu lees ik veel dat 8 celligen na het ontdooien zich al vrij snel doordelen tot minstens morulas en ze dat ook bij terugplaatsing zijn.

Maar wij hadden dus pech. 1 cryo overleefde het sowieso al niet en de andere die we teruggeplaatst hebben gekregen (maar mislukt is) kwam er als 6 cellig uit. Na 24 uur was het weer 8 cellig maar nu van redelijk aspect.

Zou die 24 uur na het ontdooien niet minstens verdubbelt moeten zijn?

De gyn was niet erg enthousiast en ik vond het toch wel een domper.
    Ik weet dat de volgende cryo's beter kunnen zijn maar toch..

Is het normaal dat een cryo cellen verliest en zich langzaam herstelt? Of is dit wederom een kwestie van pech hebben?

Ik probeer me een beetje voor te bereiden op de volgende TP :)

2. Miepje1985

Miepje1985 Actief lid

26 sep 2012
    369
    0
    16
    Friesland
    Hoi een cryo hoeft niet persee cellen te verliezen wij hadden 1 van 8 die eruit kwam met nog 7 en doordeelde tot 9. Afgelopen week is ons matige emmy met 6 cellen geheel intakt uit de vriezer gekomen en was tijdens het terugplaatsen aan het samensmelten.

3. Catmommy

Catmommy Fanatiek lid

8 okt 2013
    1.872
    4
    38
    NULL
    NULL
    Wat goed zeg dat zelfs een matige 6 cellige zich zo goed ontwikkelt! Dat wist ik niet:)

4. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Catmommy, er zijn prachtige wetenschappelijke onderzoeken over embryo kwaliteit en zwangerschappen en toch blijft iedere situatie uniek.

Ja, embryo's horen voor de statistiek door te delen en niet in cel hoeveelheid af te nemen. Een dag 3 terugplaatsing met 8 cellen is buiten Nederland zo ouderwets als wat en daar is de dag 5 blasto cultuur de norm.

Maarrrr, het enige wat besluit wel of niet te nestelen is het DNA. En dat kun je vooraf niet meten, hoe perfect een ultiem blasto- embryo ook is! Dus omarm je kansen, probeer positief te zijn waar mogelijk en laat alle wetenschappelijke kennis even los. Dit gaat om jou.

Overigens heb ik zelf een tweeling, teruggeplaatst op dag 3. De ene met 4 cellen ( slecht dus, dag achterstand) de ander met 7. Ook niet wetenschappelijk perfect. Beiden gefragmenteerd, kortom geen kwaliteit waar je op hoopt. En toch twee pracht kindjes, ook tp's gehad van prachtige blasto's zonder resultaat.

Houd de moed erin!

5. Catmommy

Catmommy Fanatiek lid

8 okt 2013
    1.872
    4
    38
    NULL
    NULL
    Dankjewel Klaasje!

Moed houden proberen we zeker, maar is niet altijd makkelijk.
    En om dan toch nog een beetje hoop te vinden wil je het liefst embryo's die zogenaamd perfect zouden moeten zijn!:)

Deel Deze Pagina