wennen aan oppas?

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door xxxxx1974, 16 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xxxxx1974

xxxxx1974 Fanatiek lid

29 mrt 2008
    1.553
    0
    0
    Binnenkort hebben wij een feest vanaf 21 uur. Voor de kids willen we dan (voor het eerst) een oppas regelen. Nu vraag ik mij af hoe we dat het beste kunnen aanpakken. De oudste van 3 wordt normaal niet wakker, de jongste van 16 maanden soms wel en soms niet, daar is geen peil op te trekken. Nu heb ik een scholiere die wil oppassen maar ze kennen haar niet heel goed, wel af en toe gezien. Is het handig dat zij haar beter leren kennen eerst? Stel dat ze wakker worden, schrikken ze niet met een 'vreemde' aan hun bed?
    Ik vind het zelf wel spannend, normaal komen opa en oma maar dat kan deze keer niet...... hoe pakken we dit aan? Iemand tips?

2. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik zou de oppas wel even langs laten komen als ze wakker zijn. Even een uurtje spelen, om in ieder geval een bekend gezicht te hebben.

Als het feest eerder begon, kon de oppas ook helpen met naar bed brengen, maar met 21.00 zal dat lastiger zijn.

3. misa

misa Niet meer actief

Ik sluit me hierbij aan. :)

4. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

inderdaad zou haar van te voren een middag komen laten spelen met de kinderen. Ander voordeel is dat je haar ook meteen bezig kan zien met de kinderen.

5. xxxxx1974

xxxxx1974 Fanatiek lid

29 mrt 2008
    1.553
    0
    0
    goed idee, bedankt! Ze komt het weekend ervoor met haar ouders (kennissen van ons) even koffie drinken + spelen met de kids en de dag van het feest helpt ze om hen naar bed te brengen. Wij gaan dan als ze slapen weg en eerst samen uit eten oid.

Deel Deze Pagina