Ervaringen quinny zapp en Quinny zapp extra

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door one of kind, 16 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Hallo meiden,

Aangezien de Buzz zoveel ruimte in mijn Ford ka't je neemt ben ik aan het uitkijken voor een buggy.
    Mijn zoontje word in December 2 jaar dus.
    Ben eigenlijk al aan het begin gevallen voor de zapp maar nu is er ook de zapp extra.
    Wat zijn jullie ervaringen erover?
    En welke zouden jullie juist wel of niet kiezen.

Dank je wel!!!

2. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier de gewone zapp aangezien de xtra nog uit 2 delen bestaat en ik een zo klein mogelijke buggy moest hebben.
    Met een peuter van 2 jaar lijkt me een ligstand ook niet nodig.
    Ik vind 'm wel waardeloos lopen maar gebruiken 'm hier maar heel weinig en groter past niet in de auto (Peugeot 107)
    Volgens mij zijn de gewone en de xtra verder hetzelfde behalve dus dat dat die laatste uit 2 delen bestaat en die in verschillende standen kan.

3. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Red88 dank je wel voor je snelle reactie!
    Dat is fijn om te weten idd van die 2 delen want dat is bij de buzz ook een ruimteprobleem.
    Ik erger me er altijd over bij andere buggy's dat je bijna altijd tegen de stangetjes stoot met je voeten;)

4. moonlight159

moonlight159 Fanatiek lid

20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    Ik heb voor onze zoon de gewone gehad en voor mn dochter als baby de extra erbij gekocht. Voor baby's ideaal, maar voor een kind van 2 heeft hij denk ik niet zoveel meerwaarde. Normaal klapt hij klein in, maar zoals al gezegt, de extra. Bestaat uit 2 delen.

5. stampertje

stampertje Fanatiek lid

24 okt 2007
    3.086
    19
    38
    Mama
    Een dorpie
    Ik heb ze alle twee ik gebruik ze ook net zo veel dagje stad de extra voor het snelle de gewone de gewone is kleiner met opvouwen doordat je geen bak hebt. Voordeel van de extra is die kan je laten liggen.

6. flipflop

flipflop Fanatiek lid

4 dec 2010
    3.257
    1.019
    113
    Zuid-Holland
    ik heb de gewone zapp gekocht met de precies dezelfde reden, wandelwagen is veels te groot om mee te nemen. ik vind de zapp prima voldoen, loopt wel ok, kind zit er prima in.
    je kan bijna niets erop kwijt, maar ja......dan had ik de wandelwagen moeten houden :)
    Kortom prima ding! en hier zag ik ook geen meerwaarde van de ligstand, ze slaapt toch nooit in de buggy!

7. Imke24

Imke24 Actief lid

31 jan 2011
    350
    1
    16
    Limburg
    Wij hebben de gewone zapp.. Hebben hiervoor gekozen omdat ons dochtertje nooit slaapt in de buggy, en ik de buggy graag mee wil kunnen nemen op de fiets en dat gaat niet met de zapp extra.
    In principe is het een prima buggy, maar het enige nadeel is dat al je iets teveel gewicht aan de buggy hangt, de buggy met kind en al omkiept. Dus daar moet je wel rekening mee houden vooral omdat je in het mandje onderin bijna niks kwijt kan!
    Succes met je keuze

8. Troetelbeertjes

Troetelbeertjes Fanatiek lid

26 feb 2009
    3.314
    1
    0
    Amsterdam
    Ik ben al sinds de geboorte van mijn kinderen tevreden met de zapp. Past zelfs in het bakje voor op mijn fiets en is zeer gebruiksvriendelijk. Natuurlijk loopt een wagen met rubberen banden lekkerder, maar deze doet het ook prima. Het is niet voor niets zo'n populaire wagen ;).

Ik heb er trouwens een wandelwagen netje van de hema achter gehangen. Ideaal om wat meer opbergruimte te creƫren :).

Het klopt dat als je teveel aan de wagen hangt, hij achterover om kan kiepen. Dat is echter nooit vervelend gebleken voor de kids, want die huilden nooit daarbij, ook niet van de schrik. Pijn doet het dus sowieso niet.

9. bo75

bo75 Actief lid

17 mrt 2012
    305
    0
    16
    alle puzzelstukjes bij verschillende artsen bij el
    Zuid-Holland
    #9 bo75, 23 sep 2012
    Laatst bewerkt: 23 sep 2012
    Ik heb een alternatief: de quinny senzz. Ik heb toen ik zoek was naar een buggy heel erg zitten dubben en de zapp overwogen. Ik ben nu zo blij dat ik de zapp (gewoon of xtra) niet heb genomen en in plaats daarvan de senzz.

De quinny senzz is in zijn geheel inklapbaar. Net als een soort klapstoeltje. Hij is heel stevig. Je kan er van alles aanhangen en hij valt niet om. Hij heeft itt de gewone zapp een ligstand (hij kan niet helemaal plat maar wel bijna). Ook zit er nog een groot netje onder om van alles in mee te nemen. En ook wel belangrijk, de quinny senzz heeft meer groeiruimte. Mijn dochter is bijna 3 en ze had nu volgens mij niet meer comfortabel in de zapp gepast. De senzz heeft het luifeltje wat hoger zodat grotere kinderen ook nog voldoende "hoofdruimte" hebben. Verder heeft hij ook iets meer beenruimte.

Ik begrijp eigenlijk niet zo goed, waarom ik hem niet vaker zie. Ik vind het echt een super wagen. Hij loopt heel lekker, net als een wandelwagen.

De enige nadelen die ik kan bedenken is dat je op de quinny senzz geen maxi-cosi kan zetten en bij de zapp (xtra) volgens mij wel. Ook kan je quinny senzz niet meenemen op de fiets. En verder is hij natuurlijk ook wel duurder dan een "gewone" buggy, maar dan is een zapp (xtra) ook.

Ik ben echt zo blij met mijn quinny senzz en gebruik hem heel intensief. Hij past makkelijk in mijn kleine auto en bestaat uit 1 stuk, zodat ik hem supper makkelijk in en uit mijn achterbak haal. Hij neemt weinig ruimte in beslag, zodat ik nog boodschappentassen kwijt kan.

Niet de informatie die je vroeg, maar mischien heb je er wat aan ;).

Deel Deze Pagina