Hoi allemaal, Mijn zoon wordt binnenkort 5 jaar. Zelf wilde ik hem een trampoline van ongeveer een doorsnede van drie meter cadeau doen. We hebben een vrij kleine achtertuin en de voortuin gebruiken we eigenlijk toch niet. Mijn vraag is zouden jullie de trampoline in de voortuin zetten? Heeft iemand hiermee ervaring? of ziet het er te armoedig uit? Hoe gaat dat met buurt kinderen? Of zitten er alleen nadelen aan?
Wij hebben n trampoline in de achtertuin staan. Hier komen nooit geen buurt kindjes. En hoezo armoedig ?
Ik zelf persoonlijk zou het niet in de voortuin willen. Het is niet afgeschermt dus iedereen kan erbij. Het neemt wat van je zicht weg. Ik zie het wel eens dat het in de voortuin staat. Maar in sommige gevallen vind ik het er best aso uit zien als ik eerlijk. Dan zou ik liever een 2.40 in de achtertuin zetten Dan de grotere in de voortuin. Overigens een trampoline is hier een super succes!
Mijn schoonouders hebben onze trampoline in hun voortuin staan (zij wonen één straat verderop en hebben veel meer plek dan wij, vandaar). Maar ze wonen in een doodlopende straat en hebben écht een grote voortuin met een hoge heg eromheen, waardoor je de trampoline eigenlijk nauwelijks ziet staan vanaf de straat (dan moet je echt gaan staan gluren zeg maar). Ik vind het er dus niet armoedig uit zien staan. En er komen ook nooit buurkinderen op spelen voor zover ik weet.
Een trampoline is echt een godswonder zo af en toe. Wat een lol hebben mijn beide mannen er op, ( bijna 5 en 2 jaar ). De trampoline staat achter, dus het wordt niet door jan en alleman gebruikt, maar wel door vriendjes als die er zijn. Of de buurmeiden wippen even langs. Zo leuk, en héél goed voor overtollige energie Lekker in de voortuin zetten, wat kan jou dat schelen?
Het is heel afhankelijk van je voortuin. Bij een standaard geschakelde voortuin zonder omheining oid zou ik het niet doen. Dat ding staat ook behoorlijk in your face zeg maar.En ik zou het niet voor mijn ramen willen hebben, want dan krijg je amper zonlicht binnen als je ook een veiligheidsnet eromheen plaatst. Als jullie vrij wonen met een grote voortuin dan merk je het niet echt op, dus geen probleem. Waarom wil je overigens zo'n grote trampoline? Hier hebben we 3 kinderen en een trampoline van 3,2m (groot succes overigens!). En vaak zitten we met zn 5en erin, en nog kun je achter elkaar aan rennen. Dat ding is echt ruim! Al onze vrienden met 1 of 2 kinderen hebben een 2,5m trampoline en die voldoet prima.
NOu idd als je maar 1 kind hebt hoef je echt geen 3 meter te halen hoor. Kleiner volstaat ook wel. Hier ook 1 kind en trampo van 2.40 geloof ik uit mijn hoofd. Ze mogen er met max 2 kindjes op en dat gaat prima. Ik zou em zeker achter het huis plaatsen.
Staat bij ons ook in de voortuin. Nou en? Is toch mijn eigen tuin. We hebben een hek om de tuin dus iedereen kan er niet zo maar bij. Buurtkinderen vragen aan mijn dochter of ze mogen komen spelen. Kids zijn er zo blij mee en dat is het belangrijkste.
ik ken 2 mensen met 1 in hun voortuin, bij de een ziet het er niet uit. De trampoline is niet ingegraven en staat daar levensgroot te zijn. Bij de ander is de trampoline ingegraven en opgenomen in de beplanting van de rest van de tuin. Staat ook een hek om de tuin heen. Je ziet er niets van. ik vind dat wel een mooie oplossing.
Ligt er natuurlijk aan hoe je woont. Aan een drukke weg zou ik em niet in de voortuin zetten. Woon je in een rustige buurt, dan wel. De kans bestaat natuurlijk altijd dat er vreemde kinderen (of stapjeugd 's nachts) op je trampoline gaan springen. Ik zou em wel ingraven. Zeker in de voortuin, maar in de achtertuin ook hoor, ideaal is dat!
Jammer genoeg erg vandalisme gevoelig. Stelletje pubers met een mooi zwitsers mes, kunnen daar een hoop mee doen. :x Is ook een van de redenen dat je geen trampolines in openbare speeltuinen vindt. Ik weet ook niet hoe het verzekeringstechnisch zit als iemand (al dan niet met jouw toestemming) er lelijk vanaf valt. Dat ding staat natuurlijk op jullie terrein en valt onder jullie verantwoordelijkheid. Dus je zou je tuin sowieso goed moeten kunnen afsluiten zodat niet zomaar iedereen erbij kan. Wat anderen al noemden, is dus erg afhankelijk van je woonsituatie.