Onze zoon van 18mnd is maandag in aanraking geweest met een kindje met waterpokken bij de gastouder. Ik heb hem er gewoon heen laten gaan, hij kan het tenslotte overal oplopen. Vanaf vanmiddag heeft hij zelf koorts, 38.3 tot 38.8 en wilde hij alleen maar bovenop mij liggen en slapen. Hij heeft 1x overgegeven en niets gegeten. Omdat onze kleine man vrijwel nooit ziek is, zou het zomaar kunnen dat hij ook waterpokken krijgt. Hij heeft alleen met 11mnd de zesde ziekte gehad, 2dgn koorts tot 39.5 en daarna rode vlekjes. Verder gelukkig nooit koorts gehad. Kan het dat hij eerst koorts krijgt en dan pas blaasjes? Ik zag 1 rood bultje op zijn romp, verder geen uitslag. Hoelang bleven jullie kindjes ziek? Ik heb KidsClin gekregen van een collega, heeft iemand daar ervaring mee?
Hier is het met 15 maanden gepasseerd. Hij heeft ruim een week helemaal onder gezeten maar dat was dan ook het enige. Geen koorts, geen jeuk, niet ziek. Dus ik zou even afwachten of hij last gaat krijgen van de bultjes, want dat hoeft dus niet.. Sterkte in ieder geval, nooit leuk zieke kindjes
Mijn zoon was ook eerst even ziek en toen waterpokken. Ik had kidsclin ook al in huis. Mocht het waterpokken worden, wij deden onze zoon elke avond in bad met een dichtgemaakte washand met zemelen erin. Het sap wat eruit komt als je in de washand knijpt op de plekjes druppelen. En ook 3x per dag kidsclin erop wat net uit de koelkast komt, verzacht het extra! Mijn zoon heeft bijna geen jeuk gehad, terwijl hij flink onder zat!
De incubatietijd van waterpokken is vrij lang, 13-18 dagen, 2 weken is dus normaal. Hier thuis zag ik dat ook, elke 2 weken volgde er een ander gezinslid ( Dochter - zoon - ik, gordelroos ) Daarbij is het vlak voor het uitbreken van de waterpokken al besmettelijk. Je kindje zou dus al voor maandag besmet kunnen zijn door het andere kindje. Als het alleen van maandag is, is het meer te verwachten dat hij nu gewoon ziek is. Hier begon het inderdaad met wat vlekjes, die al snel erger werden. Daarna werden ze warm, hangerig, jeukerig. Beide kindjes kregen er flinke koorts bij en hadden 2 lastige nachten. Zoon was er ook echt flink ziek van, die had waterpokken op zn oogleden, in zijn mond, op zn scrotum, tussen zn tenen zat het vol waterpokken, in zijn oren. Hij was er echt heel zielig bij... In een badje met havermout in een washandje werkt het beste, washand uitknijpen en je kindje insmeren met die 'melk' die er dan ontstaat. Dit verzacht en droogt uit. Daarna niet meer met schoon water afspoelen maar op laten drogen.
dl was dan al 7 dat ze ze kreeg maar het begon met een paar blaasjes bij haar. de volgende dag zat ze er helemaal onder van top tot teen. in neus, mond en helaas ook tussen de beentjes waar ze het meest last van had. ik smeeerde haar ook in met kidsclin en ook nog met sudocreme. en ze ging 2x per dag in bad met een washandje havermout. verzachte het heel erg bij haar. het heeft ongeveer een week geduurd en daarvan is ze 2 dagen beetje ziekjes geweest
Dochter heeft het op ruim 3 jarige leeftijd gehad. Eerst een paar dagen wat hangerig, koorts. Daarna wat vlekjes die blaasjes werden. Nauwelijks ziek van geweest. 2,5 week later de jongste. Was een half jaar oud. Die was doodziek. 5 dagen ziekenhuisopname. Niet leuk niet.
Onze zoon had vanochtend 37,5 en dat is niet meer opgelopen. Hij is weer helemaal fit en geen huiduitslag te zien. Ik ga ervan uit dat het toch gewoon een ander virusje was. Of het komt nog, gezien de incubatietijd. KidsClin in de koelkast, dat ga ik onthouden. Kun je die zemelen gewoon bij kruidvat halen?