Het verschilt enorm per woonplaats. In het dorp waar mijn moeder woont betaalt iedereen 25,-. Wij betalen, op basis van inkomen, 78,- per maand voor twee ochtenden. Ik vind het verschrikkelijk veel geld. Sinds een paar maanden gaat ze ook naar het kdv. De jongste gaat in de toekomst niet naar de psz. Ik vind het zo'n groot bedrag, en zij zit dan ook op het kdv.
ja vreemd zoveel verschil Het is maar voor een morgen ook nog...ik bedoel ik breng haar dan en dan moet ik thuis bv geven wat opruimen enz, en dan kan ik haar alweer halen?? Ik ben aan het dneken of er geen andere opties zijn dan een psz..maar ja ik woon hier in een dorp hier zijn niet zoveel opties8)
Ik ben dan ook blij dat Misha in maart 4 jaar wordt en naar school gaat. Ze moet dan wel 2x nà school naar de BSO, maar dat is goedkoper dan de PSZ...
Ja ik wil haar eigenlijk met 3 jaar op de psz doen....nu is ze lekker thusi bij mama Ja ik vindt het vreemd dat het zo duur is....
Voor 4 dagdelen betalen we nu 64 euro maar kreeg een brief dat het vanaf januari duurder werd, maar stonden nog geen bedragen bij. Vind het best veel want de laagste inkomens betalen hier maar 8 euro voor 4 dagdelen.
wij betalen 50,-. hie rgaat het ook op inkomen trouwens. mensen uit de bijstand betalen 2,50 en de hoogste inkomens betalen 75 euro meen ik
ik betaal 24 euro als ons inkomen boven de 1300 is per maand en eronder maar 12 euro, gaat wel iets van 50cent omhoog in 2011 wonen in het zuiden van Limburg
38.40 voor een ochtend (2,5) en een middag (3 uur) Iedereen betaalt hetzelfde, en de gemeente geeft subsidie voor de rest, naar ik begreep. Oldebroek (klein dorpje, randje Veluwe)
wij betaalden 40 euro in de maand en dan gaat ie 2 ochtenden in de week. dus voor 8 ochtenden. nu moeten we 130 euro pm betalen maar we kunnen toeslag terug krijgen en dan betalen we maar iets van 6 euro zelf ofzo..
Ik ben thuismoeder (bewust voor gekozen) en wij hebben niet zoveel inkomen. Wij zouden eigenlijk 47 euro moeten betalen (da's best wel veel als je maar 1200 euro per maand te besteden hebt). Maar goed volgens de peuterspeelzaal komen wij in aanmerking voor een regeling. De "gewichtenregeling" dan kijken ze naar wat voor diploma's je hebt... Ik MBO niveau 2 en mijn vriend heeft geen diploma. Dan moet je opeens 10 euro betalen! Beetje vreemd eigenlijk. Maar ja, dat scheeld heel veel euri!