Ik heb geen idee wat het kost maar ik kan je wel een verschil aangeven. Een kinderopvang is er om je kind op te vangen zodat jij kan werken. Niets moet alles mag zeg maar (niet letterlijk nemen) een peuterspeelzaal is een voorbereiding op de basisschool, hier leren ze meer qua ontwikkeling en staan ze bijvoorbeeld meer stil bij jaargetijden, feestdagen...etc... een kinderopvang is meer functioneel en een peuterspeelzaal is meer ontwikkelingsgericht.
38,- voor een middag en een ochtend. Is hier inkomensafhankelijk en volgens mij zitten wij in 1 van de lagere groepen..
Bedankt voor alle reacties meiden! Ik ga het dan inderdaad maar eens navragen, mocht de enige peuterspeelzaal die overblijft bevallen tenminste! Dat is natuurlijk nog veel belangrijker dan de kosten! Of misschien toch een KDV.. Damien hoeft van mij niet zozeer al vanalles te leren, het gaat me meer om de omgang met andere kinderen en het 'weg zijn' van mama.. Moeilijk hoor!
wie weet er een leuke winkel waar ik stoere stappers voor mijn kleine meid kan kopen voor een redelijke prijs. Zie gewoon niets leuks. Het is een stoere meid! xx
ik woon in t noorden en hier is t ook inkomensafhankelijk. ik val in categorie 1.. tot 1.190 euro, dus dan betaal ik 21 euro aan ouderbijdrage. Deze bijdrage ben ik verschuldigd over 11 maanden per jaar. Maar weet niet of dat nou per 1 dag is of meerdere dagen.. heb t boekje op schoot maar snap er niet veel van hahaha.
Bij ons is het ook inkomstenafhankelijk. Wij hebben onze dochter opgegeven toen ze zes maanden was. Ze gaat dan straks ook 1 ochtend erheen. Dit hebben we ook echt voor haar gedaan. Lekker omgaan met andere kinderen en lekker spelen en knutselen. Nu speelt ze geregeld met andere kinderen en zit ze op gym. Maar zo ene peuterspeelzaal is toch weer anders. Ik merk dat ze nu al gek is op andere kinderen en samenspelen met elkaar, dus denk wel dat het wat is voor haar.