kosten pianoles

Discussie in 'De lounge' gestart door ALeV84, 12 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ALeV84

ALeV84 Fanatiek lid

13 nov 2008
    2.358
    2
    38
    Weten jullie wat de kosten zijn. Het liefst priveles, maar een muziekschool is ook goed. Wanneer mijn zoon 6 a 7 jaar is zou ik het heel leuk vinden als hij hiermee begint, uiteraard ook als hij dat wil. Ik merk dat hij heel veel interesse heeft in muziekinstrumenten, tja welke peuter niet, maar het lijkt me zo cool als hij later de piano professioneel kan bespelen. Dus ik was net wat aan het googlen, maar nergens duidelijke info kunnen vinden over de kosten.

Dan moeten we natuurlijk ook een piano aanschaffen en wat zijn die instrumenten toch prijzig. Een vleugelpiano kost al 7000 euro pfff. Nu is dat eenmalig en daar willen we best wel voor sparen alvast, maar ook de lessen moeten voor ons te doen zijn. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen :)

2. mamabri

mamabri Niet meer actief

Hoi meis, ik wil niet onaardig overkomen, maar zou je dan niet gewoon afwachten tot die tijd? Hij is nu nog een peuter zeg je, dus duurt het nog een paar jaartjes voor hij naar pianoles kan. Uiteraard houdt hij van muziek, maar net wat je zegt, dat hebben alle peuters wel. Er gaat behoorlijk wat tijd in zitten voor het oefenen thuis, je moet maar afwachten of hij dat allemaal wel wil.....Misschien wil hij wel drummen of op voetbal. Ik zou me er in elk geval nu nog absoluut niet druk om maken om wat een piano en lessen kosten hoor.

3. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    ik vind je behoorlijk pusherig overkomen moet ik zeggen... dat hij de piano professioneel kan bespelen??? ik zou zeggen laat hem dat zelf uitmaken?

maar goed volgens mij was het hier iets van 2000 euro per les jaar. Ik schrok ervan toen ik de prijzen zag en dat waren geen prive lessen.

4. ALeV84

ALeV84 Fanatiek lid

13 nov 2008
    2.358
    2
    38
    Nee hoor ik ga hem absoluut niet pushen om piano te spelen en nog lang geen piano kopen of ervoor sparen. Ik zei ook dat ik het zelf wel leuk vind, maar belangrijker is altijd dat hij het zefl leuk moet vinden. Ik wilde alleen maar weten wat ik aan kosten kan verwachten. Wel goed lezen he, ik zei dat het me cool lijtk dat hij dat later kan (welke ouder niet?), en niet dat hij dat moet doen.

Als je je kind inschrijft op zwemmen dan dwing je hem of haar toch ook niet een professionele zwemmer te worden. Het kind kiest uiteindelijk altijd zelf of hij ermee door wil of niet.

2000 euro per jaar vind ik absoluut niet duur voor piano, ik had veeeel duurder verwacht. Zo ineen keer betalen lijkt veel maar het is maar €150 per maand. VEel geld maar wel te doen lijkt mij. Maar nogmaals ik vroeg het me af ter orientatie niet om er serieus wat mee te doen. Bedankt!

5. 2g4e

2g4e Niet meer actief

Zwemmen is wel ff wat anders he?! Ze moeten toch een diploma hebben lijkt mij? Kan je niet vergelijken met pianolessen hoor.

6. Huis van Puck

Huis van Puck Fanatiek lid

30 jul 2010
    1.415
    52
    48
    Leuk! Vroeg mee beginnen! Mijn man is echt te laat begonnen en dan valt het niet mee. Les is duur. Hij betaalt vlgs mij 20€ per half uur, privé.
    Ik zou je zoon naar de muziekschool doen, dat doen wij later ook als hij het leuk vindt. Hij doet al goed z'n best met z'n 7 maand, hihi.
    Ik zou geen vleugel kopen. En ook geen nieuwe piano, die moeten nog jaren worden ingespeeld.
    Wij hebben een piano van 4000€, die is 30 jr oud. Een Yamaha.
    Die piano's zijn nieuw niet te betalen. Die worden dus opgekocht uit de concervatoria uit Japan en China en helemaal gestript. Opnieuw opgebouwd en zo'n 8 x in de zwarte hoogglans gezet.
    Ze zijn dus goed ingespeeld en ze lijken hagelnieuw.
    Succes. Ook ik hoop dat die van ons een instrument wil gaan proberen.

7. Cryptonism

Cryptonism Fanatiek lid

6 feb 2012
    4.310
    0
    0
    NULL
    NULL
    Poeh. Blij dat mijn man zelf pianoleraar is :D. Wat een bedragen. Spijt me dat ik dit zeg maar met zulke bedragen is dit behoorlijk elitair.

Ik vind het niet zo raar om al vroeg bezig te zijn met muziek. Alleen om nu al te zegge te focussen op piano is iets heel anders. Ik heb voor ons meisje ook al bedacht dat ze Iets met muziek gaat doen maar dat begint met peuter oriëntatiegroepen. Daar leren ze dus spelenderwijs kennis maken met muziek en alles wat daarbij hoort.
    Ik luister nu al heel regelmatig muziek met haar.

Van muziek is bekend dat het positief werkt voor het leervermogen. Daarnaast speelt het een grote rol in ons leven.

Neemt niet weg dat als ze het echt vreselijk vindt ze het uiteraard niet hoeft te doen. Ze heeft recht op haar eigen keuze en dat zullen wij zeker respecteren.

8. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Mijn meisje is drie en zit sinds kort op piano-en zangles op een muziekschool voor peuters. :) (Zinloos om leskosten te noemen want we wonen niet in NL.) Wèl adviseren ze om vroeg te beginnen, met een jaar of drie, hooguit vier jaar. Zoals ook met sporters, zijn de echte toppers altijd (heel) jong begonnen. Als je kind echt later goed wilt worden en z'n beroep ervan wilt maken is beginnen met zeven jaar eigenlijk dus al te laat. ;) Wij ambiëren zelf absoluut geen muziek carrière voor ons kind, maar ze is heel muzikaal en vindt het erg leuk dus we zien wel hoe het loopt.

9. tjessia

tjessia Fanatiek lid

1 feb 2009
    2.889
    0
    0
    Hier 35 euro per maand voor een half uur les per week samen met een ander kind.
    Wij hebben een piano gekregen. Mijn dochter heeft een jaar op les gezeten en had er toen geen zin/tijd meer voor. Heb zelf ook op pianoles gezeten vroeger, een jaar of 10. Af en toe hebben we een piano en dan ben ik het ineens weer zat en gaat ie weer weg. Voor een kind een nieuwe piano kopen slaat echt helemaal nergens op. Niet nodig en veel te duur. Laat ze eerst maar eens bewijzen dat ze het echt willen, dat neemt wel een paar jaar in beslag.

10. Cryptonism

Cryptonism Fanatiek lid

6 feb 2012
    4.310
    0
    0
    NULL
    NULL
    Je hebt tegenwoordig ook hele mooie electrische piano's en voor kinderen zijn die prima. Als op een gegeven moment echt duidelijk is dat je een Wibi hebt dan kan je altijd nog voor een vleugel gaan.

11. Mijn dochter zit op gitaarles en dan kost per half uur 7,50
    Ze is inmiddels bijna 10.
    ze vind het heel leuk, maar oefenen ho maar ;)
    Dus nu heb ik gezegd, als je niet laat zien dat je oefent, dan mag je niet naar meer naar les.

Kinderen blijven toch kinderen.
    Vandaag vinden ze het leuk, morgen niet meer.

Een talent komt toch wel boven, beter niet in een richting duwen

12. Cryptonism

Cryptonism Fanatiek lid

6 feb 2012
    4.310
    0
    0
    NULL
    NULL
    Daar ben ik het wel mee eens. Ik vind echter wel dat zo'n peuter orientatiegroep heel goed is om diverse redenen. Toch muziek (en dans) maar niet op een dwingende manier. Ze komen met allerlei instrumenten in aanraking en leggen daarmee wel een hele mooie basis. Muziek is goed voor diverse doeleinden maar of ze nou eindigt met een blokfluit, piano of helemaal niets, dat is uiteindelijk toch haar keuze en ze mag best leren dat zij ook keuzes kan en mag maken.

Wat ze precies met muziek doet maakt me dus niet zo uit, maar ik wil wel zo lang mogelijk stimuleren dat ze er mee bezig is. Op zich verwacht ik weinig problemen, papa is Grieks en muziekmakend geboren :D. En ik zelf kom ook uit een muzikale familie, weliswaar niet hoog klassiek maar muziek is muziek en in mijn familie speelden ook diverse mensen, waaronder mijn moeder, instrumenten.

Naast muziek vind ik sport ook heel belangrijk. Dat zijn wel twee dingen die ik erg stimuleer. Muziek en beweging. Helemaal mooi als ze daar een combinatie van maakt, scheelt weer in de portemoniks :D

13. ik heb hier ook een mix van muziek en sport, alleen van 2 verschillende kids, dus in mijn knip zit niks.

De jongste wou graag op gym, toen was ze net geen 4.
    En nu blijkt dat ze het verdienstelijk doet...1e gouden medaille is al binnen ;)

Maar de gitaarvirtuoos maakt kleinere sprongen, die wil het graag leren maar niet met te veel moeite.

Maar dat ze dingen proberen ben ik ook wel voor...
    Hoe kunnen ze anders weten wat ze leuk vinden ;)

14. Cryptonism

Cryptonism Fanatiek lid

6 feb 2012
    4.310
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat goed Ninien! Wat zal jij trots zijn :D.

Eens hoor. Ze moeten dingen uitproberen. Enige manier om erachter te komen wat ze leuk vinden en waar hun talenten liggen.

15. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Ik zou ook je kleine rond peuter/kleutertijd bij een muziekschool opgeven voor orientatielessen. Dus dat ze mogen oefenen welk instrument ze leuk vinden. Grote kans dat dat geen piano wordt;) als daar een bepaald instrument uitkomt dan kan je die vaak een tijdje van muziekschool lenen of huren. Grote kans namelijk dat kindlief er heeeul snel op uitgekeken isen wat anders wilt of helemaal niets meer wil.
    Om nu al over pianolessen te gaan denken vindt ik errrrrrrug vroeg. Elke peuter vindt het leuk om op muziekinstrumenten te rammen.en zeker niet nodig om nu al aan kosten van een piano te gaan denken en zeker niet aan een vleugel. Sorry maar als een kind net begint ga je toch geen piano kopen a 4000 of hoger?

Mijn moeder had de wens dat ik op orgelles ging. We hadden een orgel en dat vond ik leuk om af en toe aan te zitten. Zij kon het helemaal niet goed en mij leek het toen wel leuk toen ik 6 jaar was. Tja, de eerste weken was het leuk. Maar elke dag minstens een uur moeten oefenen terwijl je liever buiten wilde spelen, dat was minder. Maar het moest van moeders. Voor de muziekjuf natuurlijk ook niet leuk. Die zat met meerdere kinderen die het niet leuk vonde . Omdat de ouders ze graag dat instrument wilde laten bespelen. Totdat ze me zelf niet kiezen. Keyboard vond ik veel leuker en stoerder. Stiekum een paar lessen op keyboard gegeven en toen mn moeder de tip gegeven dat ze beter een keyboard kon kopen. Moeders telleur gesteld maar toxh overstag gegaan. Daar heb ik ruim 15 jaar op gezeten. Begonnen met een goedkoop ding en later steeds een duurdere versie..
    Zusje wilde graag op keyboardles en heeft het 1 jaar vol gehouden. Onder dwang.
    Toen blokfuitles, ook een jaar.

16. LiLaLief

LiLaLief VIP lid

1 jan 2009
    6.729
    0
    36
    Wij hebben een Kawai staan, wel electronisch maar met gewogen toetsen.

Hier speelt Lila er regelmatig op, omdat ze het geweldig vindt om te doen! (we hebben haar er nooit achter gezet)
    Maar ze komt dan ook uit een muzikaal gezin; ik ben zangeres en speel(de) dwarsfluit, mijn man geluidstechnicus (we hebben een audiovisueel bedrijf) en speelt toetsen, drumt en zingt.

We zijn erg benieuwd of haar interesse blijvend is en wat ze zou kiezen.
    Voor nu laten we het even op z'n beloop..

Deel Deze Pagina