zo hier komt eindelijk een uitgebreid verhaal over de bevalling van mijn GEWELDIGE zoon Damien *trots* oke... op vrijdag 25 augustus had ik een afspraak bij de VK, was helaas al 3 dgn overtijd dus had er flink de balen in... daar veel gepraat over dat ik graag voor maandag de 28ste wou bevallen... ivm met de plek dat ik zou bevallen.. (me schoonmoeders huis) ze zou namelijk spontaan ineens op vakantie gaan en kon dus niet daar bevallen... oke ik en de VK hadden afgesproken dat ik Zaterdag ochtend om 11 uur zou bellen, dan zou ik worden gestript.. miss dat dat werkt, je weet maar nooit... eind van de middag was ik heftig aan het lezen met me blikje bitter lemon over dingentjes die weeen opwekken... had zelf al dagen lang trappen gelopen... maar ik werd er ook alleen maar moe van haha... tot ik op een gegeven moment WONDEROLIE tegen kwam... even gegoogled en vond heeeel veel positieve verhalen.. natuulijk ook dat je lekker laxerend word maar ja ik had toch al 5 dgn niet gepoept dus kwam alleen maar goed uit... dus ik naar beneden naar de etos.. een flesje gehaald... me mannetje kwam thuis en heeft 2 eetlepels olie en beetje pure limo in een gals gedaan... het was nog te drinken ook!! haha rond kwart over 5 had ik het ingenomen... die avond heb ik me tot 11 uur hele maal leeggepoept... erg opluchtend moet ik zeggen... snachts rond 2 uur kreeg ik beetje buikpijn en het bleef een beetje rommelen... om kwart over 6 s'ochtends kreeg ik lichte weeen (die erg naar me rug trokken) dit was wel elke keer 40 a 50 sec lang elke 5 min... maar het was wel te houden.... om 8 uur had ik de VK wakker gebeld en die was erg chagerijnig.... ze wou niet komen en zei dat het vast voorweeen waren... de hele dag had ik die weeen.... alleen douchen en schuin tegen de muur aan leunen hielp tegen me rug.... me rug ging steeds meer pijn doen... savonds rond 6 uur had ik weer gebeld... maar nog steeds dezelfde en ze was bezig.... dus wou niet komen... later werd ik terug gebeld... een andere VK had de dienst overgenomen (kende haar niet, ze was een freelancer) ze zou over een uurtje komen... (rond 8 a 9 geloof ik) nou ze was langs gekomen.. en ze checkte me ontsluiting... dit was maar 1 cm meer.... ik had al 2 cm... dus totaal was 3 cm ontsluiting... maar jah dat met ruim een dag weeen... dus ze zei reken er maar niet op dat de bevalling begint... hou maar rekening met een paar dagen... ze zei ook dat de wonderolie me buik gewoon van slag had gemaakt... en dat ik daarom die pijnen had.. nou oke... ik die avond nog 2 paracetamollen geslikt.. en 3 bekers warme melk gedronken... maar erg hielp het niet... het verzachte wel wat.... rond uurtje of 1 ging ik naar bed... en probeerde wat te slapen... dit ging natuurlijk niet maar rusten lukte iig wel een beetje... me mannetje kwam rond 3 uur naar bed (we hadden visite) rond 4 uur werd ik weer helemaal wakker van de pijn en ging voor de zoveelste keer naar de wc... maar er gebeurde niks... dus ik nog maar 2 paracetamollen ingenomen.. tegen de pijn... dit werkte wel weer wat.. en ik viel in slaap tot 6 uur.... toen sprong ik wakker van de pijn... begon te schreeuwen en te rollen over het bed.... de tranen liepen over me wangen... Goh wat had ik een pijn in mijn heupen... mijn vriend helemaal bezorgt vragen wat er was... ik zei dat de pijn ondragelijk was en dat het echt niet goed ging... na paar weeen in bed ben ik eruit gesprongen en me vriend ook... zijn we samen (ik in zijn armen) door huis gaan lopen.... maar dit hielp ook niet echt.... mijn vriend heeft de douche aangezet.. toen hebben we samen gedouched... hij om me vast te houden want ik zakte steeds in elkaar van de pijn.... om 8 uur heb ik me vriend de VK laten bellen... ze zou er voor 10 uur zijn... om 9 uur was ze er al... ze was gelijk gekomen omdat ze had gehoord dat ik al 4 paracetamols had genomen en dat ik het niet meer hield... het was weer die freelancer (aardige dame trouwens) ze ging gelijk me ontsluiting kijken en ik had 6 a 7 cm ontsluiting... mijn water was nog niet gebroken... ze ging samen met mijn vriend alles klaarzetten (ze zei : je gaat vandaag bevallen) ze wou niet dat ik bij me schoonmoeder ging bevallen... het kon prima bij mij thuis zei ze... ik blij en opgelucht toen ik 8 cm ontsluiting had werd ze gebeld voor nog een bevalling ze ging weg maar heb haar na half uur terug laten bellen... het ging echt niet meer... ik moest zo nodig poepen (zo voelt het: die persweeen) ik liep door het huis het zag eruit als die beren en paarden die in een te kleine hok zitten.... lopen heen en weer naar achter en voor.... zag er volgens mij heel stom uit.... ik begon me ook rot te ergeren aan me vent.. die praatte te veel... en maakte grapjes (dat moet je gewoon niet doen als iemand zwaar pijn heeft) ze had ondertussen ook me vruchtwater gebroken, alleen er kwam geen water meer uit... ze kon dus niet kijken of ie in het vruchtwater had gepoept.. op een gegeven moment begon ik te zeggen dat ik het niet meer ophield.. ik moest en zou poepen... en vroeg haar of ze alsjeblieft me ontsluiting wou checken... dit wou ze echter niet en zei dat het nog geen 10 was... toch drong ik aan: en TAADAA 10 cm ik mocht gaan persen.... ik had zelf geen pufcursus gehad... (ik wist totaal niet hoe ik het weg moest puffen) niks werkte....!!! ik moest me kin op de borst liggen... en me knieholtes pakken... nee dat gaat makkelijk als je f*ck*ng tonnetje rond bent en een onderkin heb waardoor je stikt als je je kin op je borst heb.... echt lopen klooien daaro.... buiten dat waren me weeen maar 20 sec.... en om de 2 a 4 min... ik kon hooguit 2 keer puffen.... de 3 keer was al zo slap als ik weet niet wat.. zelf was ik natuurlijk ook al vermoeit door de nacht niet goed geslapen te hebben.... zelf ook nog even op de baarkruk gezeten maar werkte voor geen meter... na 5 kwartier persen als een gek was het hoofdje nog niet eens voorbij de draai.. wel zagen ze zun kruin geloof ik... want ze zei dat zun hoofdje bruin/gelig was van de poep van die kleine (dus hij had in Vrcuhtwater gepoept) de Ambulance werd gebeld... en toen ik me broek nog niet aan had was ie er al... goh dat voelt vreemd... een broek aan maar je voelt een hoofd zitten en ik moest de trap ook zo af (2 stuks) wat een ramp... beneden mocht ik op de brancard gaan liggen en moest me weeen inhouden... DAT GAAT NIET..!!! kep gewoon geperst... pech voor ze haha... tijdens de rit vloog ik van links naar rechts... (dat doet ook verrot zeer) de zknhuis was gelukkig maar 5 min rijden bij ons vandaan... daar aangekomen werd ik op een kamer gelegt... en ineens staan er 6 mensen voor je haha is heel wat anders dan 1 VK... gelukkig ook een bekende arts... die had een echo gemaakt met 38 wkn en die heeft me ook op de afdeling gehad tijdens me nierbekkenontsteking.... dus dat scheelt weer... (maar zo en zo maak je je daar niet druk om als je weeen heb hahaha) nou daar werd ik gelijk aan de infuus gelegt... met weeenversterkers... de kleine kreeg een hartslag meter op zun koppie... en ik moest maar gaan persen.. na een kwartier nog steeds geen vooruitgang... hebben ze de beugels erin gegooit voor me benen... want ik was helemaal uitgeput.... me vriend maar als een gek deppen... en me hoofd vast houden... en na elke wee viel ik in slaap.... de weeenversterkers hebben naar mijn weten ook niet gewerkt... een half uur lang geprobeert te persen maar toen begon ook de hartslag van me baby omlaag te gaan.... dus me ene gyn haalde gelijk een ander erbij... met zullen we de vacuum pakken... hij (die bekende ) zei nee.. ik ga even zelf proberen te helpen... dus hij met zun vingers erbij beetje proberen uit te rekken dat doet ECHT PIJN..!!! tijdje geperst en hoofdje zat op een punt dat ie niet meer terug zou zakken zei hij.... zij een warm washandje pakken en erop leggen... en ja hoor hij zakte terug... weer een wee weer persen.. Nu zou hij ECHT niet meer terug zakken.... weer een washandje en weer zakte hij terug... hij gaf me nog 3 weeen de kans.. anders zou hij de vacuum pakken... 1ste wee... heb imk 4 keer geperst en ik kreeg het hoofdje zo ver dat het wel bleef zitten.. (zonder washandje ) 2de wee... heb ik zo hard geperst zelfs zonder wee... geloof wel 6 keer... en met een flinke knip (5 cm) is me knaapje geboren om 14:16 *trouwens ze zeggen een knip voel je niet: nou deze man had een botte schaar ofzo.. want hij knipte tijdens de wee.. maar nog schrok ik ervan dat ik me niet kon concentreren op de wee en vroeg wat doe je...? * me babytje had een navelstreng 1 keer om zijn hoofdje... en was dus helemaal paars... hij moest ook een mep krijgen om te janken.. apgar was 7 / 9 zelf had ie ook een raar hoofdje.. doordat ik zolang moest persen... gelukkig is dit allemaal bij getrokken mijn Held = hoop dat het niet te lang is
Van harte gefeliciteerd, en wat een mooi kereltje zeg. Pffff wat een verhaal zeg, ik vind het ook niet zo netjes van die vk, als ze zo tegen mij zou doen zou ik helemaal het gevoel krijgen dat ze me niet serieus nemen, Ik vind dat dat niet kan. Maar goed je kunt nu lekker gaan genieten van je zoon. Groetjes
Het grootste gedeelte wist ik al, maar nogmaals: wat een bevalling zeg. Met het hoofdje zo ver en dan nog naar beneden moeten lopen en in de ambulance, phoeee. Gelukkig gaat alles goed met jullie mannetje.
Phoe hey wat een bevalling! Ik had niet met je willen ruilen! Maar gelukkig gaatalles goed met de kleine en nu kun je lekker van hem gaan genieten! Gefeliciteerd meid!
PFFFFFFFFFFFFFFFFFFFF wat een bevalling, dan was die van mij wel iets makkelijker,Steven werd met de vaccuum gehaald, maar heb verder niet gezegt dat ik het niet wou, het belangrijkste is op dat moment je kindje, wonder olie heb ik ook niet gebruikt, zou ik ook nooit doen, de natuur regelt zelf wel wanneer de kleine komt. Je moet alleen op het laatst zolang wachten.
Hoi Sjarrel, Pfffff wat een gebeuren zeg. Knap van je hoe je je staande hebt gehouden. Je hebt een mooi mannetje op de wereld gezet. Geniet er maar lekker van. Groetjes Karin
Zooooo, wat 'n verhaal.... Ik had het eigenlijk niet moeten lezen... ik 'moet' nog.... zeer binnenkort, hoop ik! Ik had je al gefeliciteerd, maar ok, nog 'n keer! GEFELICITEERD!!! Lekker genieten en goed uitrusten, meid...! Liefs Niki
wat een verhaal zeg, maar het is een hele mooie kerel ect een schatje nogmaals gefeliciteerd veel liefs mariska
Jeetje sjarrel dat was best een hele zware bevalling! En ik maar denken dat ik het zwaar had met me 70 minuten persen...