Kosten poliklinische bevalling

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Liesje76, 14 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Liesje76

Liesje76 VIP lid

16 nov 2006
    24.463
    0
    0
    Twente
    Hoi dames,

ik ben op dit moment 9 weken en 1 dag zwanger en zoals ik er nu tegen aankijk wil ik graag poliklinisch bevallen.
    Natuurlijk wegen de kosten ook mee.

Nou zou ik in het geboortecentrum hier bevallen en dat kost 258 euro waarvan ik 175 euro van het ziekenfonds vergoed krijg.
    Is die 258 euro het totaal aan kosten of komen daar ook nog de kosten van de verloskundige en de kraamhulp bij?
    Want ik heb op internet gelezen dat een poliklinische bevalling wel zo rond 450 euro kan kosten.

Wie weet dit en kan me hier wat meer over vertellen?

Groetjes Liesje

2. wendy1611

wendy1611 Fanatiek lid

14 mei 2006
    2.463
    0
    0
    Ik dacht alleen de kosten van de verloskamer, verloskundige en kraamhulp valt onder de reguliere zorgverlening

3. Tanja20

Tanja20 Fanatiek lid

6 sep 2006
    2.958
    0
    0
    Iedere verzekerings maatschappij vergoed het anders.

De een vergoed alles en de ander niets.
    Gewoon even naar je verzekering bellen en info vragen lijkt mij !

4. Liesje76

Liesje76 VIP lid

16 nov 2006
    24.463
    0
    0
    Twente
    ik snap wel dat het afhangt van de zorgverzekering.
    Mijn zorgverzekering vergoedt van een poliklinische bevalling 175 euro en de bevalling in het geboortecentrum kost 258 euro.

Ik vroeg mij af of bij de 258 euro nog verdere kosten bij opkomen zoals kraamhulpkosten en verloskundige kosten...

wie kan mij dit vertellen of is dit nou een domme vraag van mij en blijft het gewoon bij 258 euro waarvan ik 175 euro vergoed krijg.

Dit is mijn eerste zwangerschap dus het is allemaal nieuw voor mij.

groetjes Liesje

5. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    als je een basis verzkering hebt kun je er ongeveer 3,50 per uur eigen bijdrage bijrekene voor de kraamzorg. ben je uitgebreid verzekerd wordt alles compleet vergoed, zowel de ziekenhuis koste als kraamzorg. verloskundige wordt zowiezo vergoed.

6. zomaar

zomaar Fanatiek lid

29 sep 2006
    2.769
    0
    0
    Brabant
    Is niet helemaal waar ook dat verschil weer per verzekering wat ik ben uitgebreid verzekerd maar als ik zonder medische reden uit mezelf in het ziekenhuis wil bevallen kost het me nog steeds de helft.

7. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    1x is genoeg

8. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    dat is schandalig dan zeg, ik ben uitgebreid aanvullend verzekerd via VGZ en daar bij wordt alles compleet vergoed. ook een bevalling zonder medische indicatie in het ziekenhuis

9. tascha

tascha Fanatiek lid

8 apr 2006
    4.180
    0
    0
    kinderwerkster
    rotterdam
    ik ben ook aanvullend verzekerd en moet 50 euro voor de bevalling betalen en 170 euro eien bijdrage kraamzorg

10. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.837
    113
    ik ben ook aanvullend verzekerd, en krijg kraamzorg helemaal vergoedt, maar een bevalling in ziekenhuis op eigen verzoek moet ik voor de helft zelf betalen.

11. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.064
    3.859
    113
    Krijg ook alles vergoed, of ik nou met of zonder medische indicatie beval.

12. missgwen

missgwen Bekend lid

23 apr 2007
    775
    16
    18
    aan het water
    ik krijg ook alles vergoed of het nou medische indicatie is of gewoon
    en mijn eigen bijdrage voor kraamzorg wordt ook vergoedt plus krijg ook nog een kraampakket

13. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    ja inderdaad het kraampakket zit er ook nog bij. dus eigenlijk echt alles zit er bij bij mijn uitgebreide verzekering en niks eigen bijdrage. nu is het zo dat ik naar een kraamhotel ga en ja dan moet ik wel 26 euro per dag extra betalen maar dit heeft met eten enzo te maken voor zowel mijn als me kleintje en het gebruik van verbanden en bed etc in die 7 dg dus ja dat ben ik thuis ook kwijt toch.

14. Lintje

Lintje VIP lid

9 okt 2006
    6.218
    1.423
    113
    Nederland
    Bij mij kost een "vrijwillige" ZH-bevalling, 450 euro, waarvan 175 euro wordt vergoed. En de rest moet je zelf betalen. Tenzij het alsnog een m.i. wordt.

15. appeltje

appeltje Niet meer actief

Ik heb ook het meest uitgebreid aanvullende verzekeringspakket van VGZ en alles wordt vergoed. Ook als ik naar een kraamhotel zou gaan.

Liesje, jij bevalt pas in 2008 en kan je polis dus per januari laten upgraden. Is dat een idee?

16. marilyn

marilyn Actief lid

3 okt 2006
    344
    0
    0
    Administratief medewerkster bij Justitie.
    Nootdorp
    Je kan het inderdaad proberen om te upgraden, maar dan zit je met het acceptatiebeleid/-probleem...Je zal waarschijnlijk moeten aangeven of er medische kosten aan zitten te komen en of je zwanger bent en dan gaat het feest vaak niet door. Heel gemeen, maar zo werken verzekeraars nou eenmaal.

Verder hangt het er gewoon vanaf wat voor aanvullend pakket je hebt, als je kijkt naar wat je vergoed krijgt. Iedereen heeft sowieso de basisverzekering en daar zit dus inderdaad al verloskundige zorg en kraamzorg (wel met wettelijke eigen bijdrage) bij in. Je kunt de eigen bijdrage wel afdekken door dus een hoger aanvullend pakket te kiezen. Maar wat al eerder gezegd is, dat verschilt echt per verzekeraar wat er precies vergoed wordt.

Ik werkte ten tijde van die hele overgang naar de basisverzekering bij Zilveren Kruis Achmea en heb bewust toen het hoogste aanvullende pakket gekozen, omdat ik wist dat ik binnen een jaar aan kinderen zou beginnen. Iedereen werd op dat moment ook aangenomen voor wat voor aanvullend pakket dan ook. Ben blij dat ik dat toen gedaan heb. Hoef helemaal niks zelf te betalen gelukkig, ook niet als ik toch nog besluit poliklinisch te bevallen.

Deel Deze Pagina