veel huilen in dromen

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door frannie82, 22 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    De laatste tijd heeft onze oudste veel nare dromen.
    Is dan echt overstuur.
    Vanmiddag is ze zich te pletter geschrokken in van een Dyson handendroger.
    En ze droomt er meteen al over was zelfs nat van het zweet.
    Maakt ze dan overdag zoveel narigheid mee?
    Of is dit normaal voor haar leeftijd?

2. LadyLaila

LadyLaila Bekend lid

31 mrt 2009
    534
    0
    0
    overijssel
    Wat doet ze het uur voordat ze gaat slapen probeer dat wat rustig te maken dat ze haar dag kan verwerken. Misschien is het gewoon te veel indrukken op een dag.
    mijne mag voor het slapen alleen nog rustig tvprogramma kijken want als hij een drukke iets kijkt is hij ook aan bet huilen. Maar ook als we veel op ewn dag doen.

3. Ago

Ago Fanatiek lid

11 okt 2010
    1.470
    1
    38
    NL
    Hoi Frannie,

Onze dochter is een paar weekjes jonger. Maar nachtmerries heeft ze niet. Ze wordt 's nachts eigenlijk nooit meer wakker. Herken het dus niet.
    Wel merk ik dat ze dingen eng/spannend gaat vinden. Schaduwen/licht dat als twee puntjes op de muur naar binnen valt, etc. Wat hier dan helpt is erkennen, erkennen, erkennen... Vervolgens begrenzen we of leggen we uit wat het is dat ze ziet. Merk dat het praten erover de angst vaak al minder maakt.
    Wellicht kun je daar iets mee.

Of is er wellicht iets veranderd in haar situatie? Naar speelzaal gegaan, of verhuizing, etc. Dat kan ook wel spanning met zich mee brengen.

4. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Ze vindt inderdaad veel dingen eng. Dacht eens dat er een vogeltje op haar kamer zat. Dan uitgelegd dat vogels alleen buiten zitten. Het is meer dat ze in haar slaap huilt ze wordt er niet altijd wakker van hoor maat dan zitten we beneden en horen we haar door de babyfoon. Er is niets veranderd in de situatie eigenlijk.

5. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Het uur voor het slapen eten we soms nog, kijkt ze zandkasteel en gaat ze in bad/douche en lezen we voor op haar bedje.

6. Brigit

Brigit Fanatiek lid

26 feb 2009
    1.879
    13
    38
    Vrouw
    Onze dochter heeft dat ook. En het gekke is vaak als ze net slaapt ruim een uur later is het al raak, dan word ze echt huilend soort van wakker. Krijg geen contact met haar en na beetje sussen gaat ze liggen en slaapt verder.
    Verder gedurende de nacht heeft ze het ook wel, gelukkig niet elke nacht.
    Voor mij ook niet echt bekend waardoor het komt. Ze is erg gevoelig, neemt veel in haar op.
    Moet wel zeggen dat het de laatste weken gelukkig wat minder is, dus misschien was het gewoon een fase (hoop ik:))

7. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Hier ook inderdaad vrij snel na inslapen. Eigenlijk in de nacht nooit.

8. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Mijn jongste schreeuwt, huilt en roept in zijn slaap. Hij is overdag angstiger voor spoken, dino's en donkere dingen. Gek genoeg speelt hij het vaak zelf in zijn fantasiespel. Ik denk zelf dat het nachtmerries zijn, die horen ook bij deze leeftijd.

9. diaan1982

diaan1982 Fanatiek lid

8 okt 2009
    3.212
    1
    0
    die van mij heeft het ook (de jongste) ,beland elke nacht bij ons in bed:)

10. Uiltje84

Uiltje84 Niet meer actief

Mijn dochter heeft het met vlagen in de nacht. Dan weer een periode veel huilen 's nachts, en dan weer rustig. Als ik dan naar haar toe ga ligt ze gewoon te slapen.
    Denk dat het toch een manier is van indrukken verwerken.
    Ik heb verder geen oplossingen :(

Deel Deze Pagina