Het is weer de tijd van de rapporten en ik vraag me af wat jullie doen als je kind een rapport mee naar huis krijgt. Krijgen ze iets (een cadeau, geld etc.) of alleen een compliment (of reprimande bij een slecht rapport)? En aan wie laat je kind zijn rapport zien?
Ik liet zelf mijn rapport aan mijn moeder en oma zien. Van mijn moeder kreeg ik gewoon een compliment en gingen we eten wat ik lekker vond. Mijn mijn oma (en opa destijds nog) kreeg ik wel altijd wat geld. Niet heel veel ofzo, ik denk dat het 5 of 10 gulden geweest is in die tijd nog Jezus, guldens... de goede ouwe tijd haha
Hier krijgt ze meestal wel een cadeautje. Ze laat het rapport aan ons (mama en papa) zien en aan de oma's en opa's
Wij hebben dan geen kinderen, maar wij vroeger weet ik nog wel. M'n rapport liet in aan m'n gezin en opa's en oma's zien. Van opa en oma kreeg ik wat geld. Van papa en mama kreeg ik vaak een spelletje wat ik graag wou. Wij hadden wel veel maar wij moesten alles 'verdienen' of zelf kopen natuurlijk.. Ik vroeg vaak samen met m'n broer een nieuw spel voor de Nintendo. En wij vonden het ook niet erg om een beetje geld bij te leggen zodat we echt iets hadden wat we mooi vonden..
Stiefkinderen mogen uitkiezen wat ze willen eten, en krijgen flinke complimenten. Kado/geld willen wij niet geven en niet dat ze krijgen. Een goed rapport vinden niets meer dan normaal.
hier zal hij wel iets krijgen en het zal niks uitmaken of zijn rapport goed of slecht gaat zijn, als hij maar zijn best heeft gedaan. ze hebben er toch hard voor moeten werken en dat mag wel beloont worden, als wij hard werken dan kopen we toch ook eens iets voor onszelf, hun verdienen geen geld dus dan kopen wij wel iets of gaan we iets leuks doen
mijn kinderen zijn nog niet zover hihih zal nog even moeten wachten tot ik een rapport mee naar huis krijg. Ik kreeg vroeger een knaak voor een goed rapport. Zowel van oma opa en mama en papa. daar van ging ik naar de snoep winkel hihi
hier de traditie dat ze de laatste vrijdag uit school een klein cadeautje mogen kiezen, omdat ze een jaar hard gewerkt hebben op school en om te vieren dat het zomervakantie is (dus niet echt gerelateerd aan het rapport). (buurmeisje van 7 krijgt een tablet voor een goed rapport....dat vind ik persoonlijk dan wel weer een erg groot cadeau...)
Hier was het altijd bij een rapport waar hard voor gewerkt kregen we 5,- (gulden) en van de opa en oma's een knaak of ook 5,-. En meestal kregen we ook wel een klein cadeautje, maar dat was dan gewoon een klein iets..
Ik kreeg vroeger geld van mijn ouders, opa, tantes/ooms, zakencontacten van mijn vader, buren etc. Mijn rapport was ook altijd vol met negens en tienen, om de doodeenvoudige reden dat het een goudmijntje opbracht. Per rapport kreeg ik meer dan 60 euro binnen. Niet slecht, vond ik zelf. Ik zou dit zelf wel anders doen bij mijn kinderen, want ik vind het ook niet meer dan normaal om een goed rapport te hebben. Ik ga er nog eens over nadenken hoe ik dat zal doen. VL kreeg niks voor zijn rapport en ik vond mijzelf als kind zijnde (en mijn broer/zus) een rotmentaliteit hebben door een scheef gezicht te trekken als er eens iemand was die geen geld gaf. Schandalige en schofterige verwende kinderen qua financiën.
Hmm ik kreeg vroeger altijd een gulden.. E als ik mazzel had een rijksdaalder... Hier kreeg dochterlief tot nu toe niks. Maar dat komt ook eigenlijk doordat wij ons kind nauwelijks herkennen in de rapporten en dat ze gewoon duidelijk geen Cito-knobbel heeft. Ze maakt ze dus standaard heel laag. Wij leven enigzins in onmin met de juf omdat die niet wil meewerken aan het oplossen hier van dus dan is zo'n rapport niet echt iets waar je wat mee kunt. (Ze zegt wel dat ze d'r best doet.. Maar ondertussen bewijst ze continu het tegendeel.. Dus of ze snapt er gewoon echt niks van of ze vindt nog steeds dat wij gek zijn. ) Thuis kan ze rekenen tot 20 ofzo... Maar op d'r rapport staat dan dat ze al goed tot 20 kan tellen. Tja.. Dat kon ze ook al voorat ze naar school ging.. Echt een prestatie waar ze 2 jaar op moest oefenen dus Dus wij hechten er bijzonder weinig waarde aan helaas.
Rapporten krijgen de kinderen hier pas vanaf groep 3 en de kids mogen die straks aan opa, oma's en tantes laten zien. Van ons krijgen ze een euro of 2 en als het laatste rspport heel erg mooi is misschien een kadootje maar dit zal geen gewoonte zijn. Ik denk dat we eerder iets zullen belonen waarvoor duidelijk veel moeite is gedaan dan persé een mooi cijfer / oordeel. Hier krijgen alleen de ouders de CITO uitslagen van de kleuters en de kinderen niet. In groep 2 krijgen een inzicht in hun voortgang door een rapport wat de school zelf geknutseld heef ten gebaseerd op de weektaken.
als kind kreeg ik vaak van familie wel wat, van mijn ouders niet altijd, een keer had ik een enorm slecht rapport merendeel was onvoldoende (bewust ik wou van die school af en mocht niet van mijn ouders) maar kreeg toch wel een cado, zal ik nooit weer vergeten. ik ben dat jaar overgens (bewust) blijven zitten en toen mocht ik eindelijk naar een andere school waar ik allemaal hoge cijfers haalde. oja nu ze opa en oma zijn geven ze de kleinkinderen wel wat, of je nou wel of niet naar school gaat want ze maken geen onderscheid, de een krijgt het voor het rapport de ander omdat het dan wat anders kan bv zindelijk ofzo.
Hier mogen ze hem aan opa, oma en ooms/tantes laten zien. Van iedereen krijgen ze geld maar gewoon een klein bedrag. Van ons krijgen ze een klein kadootje en de oudste (bijna 11) wil liever geld zodat hij wat "groots" kan kopen. Maar ook als ze een minder rapport hebben belonen we ze, ze hebben hun best gedaan. Bij een overgangsrapport krijgen ze een iets groter kadootje of gaan we daarvoor een dagje met z'n allen weg om het te vieren.
Hie krijgen de kinderen ook geen Cito-uitslagen hoor. En ze staan ook niet op het rapport maar je krijgt ze wel te horen bij het 10 minutengesprek. Deze keer overigens wel benieuwd want dochterlief zegt dat ze deze keer wel de moeite heeft gedaan om naar de vragen te luisteren. (Dat deed ze voorgaande keren gewoon niet) Maar rapporten is hier vanaf dat je 6mnd op school zit.
Ik kreeg geld van mijn ouders, en grootouders. Iets van 5 gulden dacht ik. De oudste krijgt een soort van rapport. Dingen aangegeven met goed of voldoende. Ouders krijgen de Cito score en ze krijgen hun boekjes mee waarin de 'werkjes' staan ( schilderij schoolreisje, vakantielijst wat ze zelf samen hebben gesteld e.d. ) . Ook een tekenboek waar hun tekeningen in staan. Die nemen ze dan graag mee naar de grootouders om die te laten zien. E de grootouders geven dan graag wat centjes voor in de spaarpot. En van ons krijgt hij ook een paar euro.
Ik begrijp dit niet zo goed, jullie dochter heeft toch haar best gedaan? Dat jullie in onmin met de juf leven en vinden dat haar rapport niet laat zien wat ze kan staat hier toch los van? Wordt er bij jullie bij de kleuters niet gewoon getoets op verschillende dingen die ze zouden moeten kunnen en wordt daar dan niet alleen naar gekeken? Zoals tellen dat tot 20 bijvoorbeeld. Het klinkt alsof jullie niet tevreden zijn dat het kunnen van jullie dochter niet terug te zien is op papier en dat vind ik jammer om te horen. Door te laten zien dat je hiermee in onmin leeft kan heel vervelend zijn voor jullie dochter. Hier krijgen ze overigens bij de kleuters ookal Cito. Daarnaast hebben zij een mooi systeem om hun ontwikkeling bij de houden in een soort van tabellen. Horizontaal heb je rijen met allerlei dingen waar ze naar kijken. Daarboven twee dunne rijtjes met kleine blokjes. De bovenste wordt ingekleurd tot aan hun leeftijd, die eronder tot wat ze "beheersen". Zo kun je op een hele leuke manier zien of ze gelijk lopen aan hun leeftijd of wat voor/achter.
Hier krijgen ze, ongeacht de cijfers op het rapport, altijd heel veel complimenten. Wij zijn van mening dat het wel lijkt of overal tegenwoordig een beloning in geld/ cadeaus tegenover moet staan. Voor een klusje in huis, het rapport, een tand eruit, enz. Hier doen wij dus niet aan mee. Niet dat ze nooit iets krijgen, maar niet voor het rapport in het bijzonder.
Ben het met je eens. Saskia als je het gevoel blijft houden moet je er wat aandoen. Je kind kan slim lijken maar toch meer moeite hebben dan je dacht.Leg je niet de lat te hoog wat betreft het kunnen van je kindje ze is pas zes....pas wr voor op dat jou verwachtingen niet boven haar verwachtingen gaan straks heeft ze geen zin meer in school en ben je verder van huis. Hier krijgt zoon altijd wel uets voor zijn raport.
Hier krijgen ze geen kado maar een uitje! Zoon is nog druk met het bedenken van 1, het leek mij wel leuk om een dagje Amsterdam met hem te gaan. We wouden samen nog heel graag naar het rijksmuseum en van goghmuseum .