Kosten schoonmaakster / hoe iemand vinden

Discussie in 'De lounge' gestart door tupp, 6 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.766
    18.910
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik zou graag eens in de 3-4 weken een schoonmaakster willen laten komen. Ik weet alleen niet echt voor hoe lang per keer. Ik zat te denken aan beneden dweilen (35 m2), boven stofzuigen, badkamer en keukenkastjes poetsen. Precies de dingen waar ik niet aan toe kom in de drukke weken dat ik naar m'n opleiding moet. Ik zat zelf te denken aan 2,5 uur per keer. Zou dat genoeg zijn?
    Ik zie diverse sites waar je iemand kunt inhuren. Iemand tips voor een betrouwbare? En uit nieuwsgierigheid: wat betalen jullie per uur?

2. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Kan je niet heel veel verder helpen..maar.. Mijn moeder maakt vanaf haar 18e al schoon bij mensen. Zei werkt 3 uurtjes voor 33,- en pakt het hele huis aan dus overal stoffen, dweilen, stofzuigen, toilet, douche etc... Afwisselend ramen lappen, keukenkastjes van binnen uitsoppen etc etc.

3. Niekepiek

Niekepiek Niet meer actief

Kun je niet via via iemand aanspreken?
    Ik zou het wel belangrijk vinden om een betrouwbaar iemand in mijn huis toe te laten i.p.v. iemand via internet.

4. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    Gemiddeld is toch zeker wel 12,50 per uur. Tijd is geheel afhankelijk hoe het eeuit ziet. Als jij de badkamer eens in de 3 a 4 weken goed laat doen ben je langer bezig dan dat hij bvb elke week goed word gedaan. Welke regio woon je?

5. CSI

CSI Bekend lid

7 jun 2014
    558
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier 10 euro per uur.. is via via komt 3 uur per 2 weken

6. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Hier betalen we 12.50 euro per uur. Ze komt wekelijks langs voor 3 uur. Ze maakt bij meerdere buren schoon, zo hebben wij haar ontmoet. 2.5 uur in 3 a 4 weken is naar mijn idee te weinig om grote dingen grondig aan te pakken.

7. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Mijn schoonmoeder maakt ook schoon en krijgt 13 Euro per uur, ze woont in een dorp en maakt al 20 jaar bij mensen schoon dus zo bouw je een klantenbestand op.
    Je hebt ook speciale websites maar dat zou ik persoonlijk niet fijn vinden.
    Ik vind 1 keer in de 3-4 weken ook best weinig.

8. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

Ik heb een tijdje schoongemaakt bij mensen.k kwam er via via.
    Ik kreeg 12,50 per uur, eerst 1 keer per week 3 uur en daarna 1 keer per 2 weken. Ik deed dan beneden beetje opruimen, stofzuigen dweilen, en boven ook. Plus de wc en badkamer. Keuken deed zij zelf, 1 keer per 3 maanden ofzo moest ik ze even leeghalen en soppen. In mijn ervaring kom je in 2 a 3 uur heel ver, zeker wanneer je zelf alles goed bijhoud.

9. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.766
    18.910
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Het is ook niet de bedoeling dat zij alles overneemt ofzo. Ik moet het komende half jaar nog ongeveer 10 keer op 1 van mijn 2 mijn vrije dagen weg voor studie. Dat is de dag dat ik normaal wat grotere klussen op pak. En die blijven nu dus liggen. Op die andere dag moet ik gewoon voor school aan de slag, anders red ik het niet. Het 'normale' rondje van even swifferen / stofzuigen en afstoffen, de w.c.'s houd ik wel gewoon bij. Maar ik merk gewoon dat het huis er vaak wel viezer bij ligt dan ik zou willen.

Via via wordt lastig, omdat ik niemand ken die een schoonmaakster heeft. Het is wel mijn bedoeling om haar dan te laten komen op mijn andere 'vrije' dag, als ik gewoon thuis ben. Dan kan ik dan gewoon voor mijn werk en studie aan de slag, zonder me druk te hoeven maken over het huishouden.

10. Zonnebloem1987

Zonnebloem1987 Fanatiek lid

9 jan 2009
    1.327
    21
    38
    Waar woon je 😉

11. justme1974

justme1974 Fanatiek lid

20 jan 2009
    3.822
    2.003
    113
    Gewoon via een thuiszorgorganisatie. Daar hoef je niet oud, bejaard of ziek voor te zijn. Tegenwoordig kun je particulier ook iemand laten komen. De voordelen is dat het voor beide partijen goed geregeld is en je kunt per twee weken opzeggen. Dus als je op vrijdag zegt, vanaf de vrijdag erop is het niet meer nodig, zit je nergens aan vast. Belastingtechnisch geen omkijken naar. De huishoudelijke hulp verdient 12,50 per uur netto. Dat is inclusief ziektegeld, reiskosten, vakantiegeld en andere reserveringen en jij betaald de organisatie ongeveer 15 euro per uur.

Je kunt het ook zwart doen, maar dan zit je weer met de belasting te klieren voor het verschil tussen netto zwart en de organisatie is minimaal. Te weinig voor die twee uur om je een hoop ellende op de hals te halen. En.. door mensen als jij kan ik aan het werk.

Ik ben dus o.a. huishoudelijke hulp en werk bij een thuiszorgorganisatie in Gelderland. Ik werk voor mensen met een indicatie, maar ook voor mensen zoals jij.

12. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Ik heb via via een hele lieve hulp die 3 uur per week komt poetsen (12 EUR per uur)

13. skiwi

skiwi Fanatiek lid

15 jun 2012
    4.270
    402
    83
    Vrouw
    Via een thuiszorgorganisatie heb ik alleen maar hele slechte ervaringen mee. Ze vragen ontzettend veel geld (16,80), bemiddelen slecht en ik had echt luie hulpen. Ze liepen de kantjes eraf. Heb er 3 gehad via een instantie. Viel me zo tegen.
    Mijn eigen hulp krijgt 27,50 voor 3 uurtjes en werkt veel harder. Haar heb ik via een advertentie in een plaatselijk krantje. Ben zo blij met haar. Ik zou meerdere dames op gesprek laten komen dan.
    En jij moet zelf weten hoe vaak je iemand laat komen. Ik had liever een betaalbaar iemand, eens per 2 weken. Ik denk dat je dan ook gemakkelijker iemand zult vinden.

14. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Wij hadden een hulp in huis en die kreeg 10 euro per uur.. Soms gaven we dan wat extra's maar die ging na 5 x een beetje de kantjes ervan aflopen.. Nu hebben we niemand meer ;)

Deel Deze Pagina