Nieuw wachtbankje, wie schuift erbij?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Noa14, 2 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Noa14

Noa14 Fanatiek lid

4 mrt 2011
    1.327
    0
    0
    NULL
    Noord-Holland
    Hoi meiden,

Even een nieuw wachtbank topicje ;)

Noa14 - 2 april IUI 4 - 16 april NOD

Wie schuift aan?
    Liefs Noa

2. Sanseveria

Sanseveria Actief lid

4 jan 2011
    234
    0
    0
    Noi Noa14,

Ik kom gezellig naast je zitten op het wachtbankje. Ik heb vandaag om 10.00 uur de 3e iui gehad. Dus precies dezelfde dag als jij! Hoe ging het bij jou? Bij mij prima, veel zaadjes, insemineren ging soepel, voel me nu prima.

Noa14 - 2 april IUI 4 - 16 april NOD
    Sanseveria - 2 april IUI 3 - 16 april NOD

Succes!

3. Noa14

Noa14 Fanatiek lid

4 mrt 2011
    1.327
    0
    0
    NULL
    Noord-Holland
    Haiii Sanseveria,
    Goed om te horen, dan lopen we gelijk op :)
    Schuif er lekker bij naast me op het bankje.

Ik had vanochtend 11.30 mijn 4e IUI en ging ook prima.

In welk ziekenhuis loop jij?

Wij hadden 14 miljoen na bewerking dus ook ruim voldoende voor de IUI.

4. Sanseveria

Sanseveria Actief lid

4 jan 2011
    234
    0
    0
    Spannend! Laten we hopen dat we goed nieuws aan elkaar kunnen melden over 2 weken. En dat die weken snel omvliegen!
    De eerste week gaat altijd wel, maar die laatste dagen...pfff...
    Wij hadden 20 miljoen na opwerking, waarvan twee derde goed beweeglijk, dus ongeveer 12 of 13 miljoen goede zwemmertjes geloof ik. Wij zijn bij het MCL in Leeuwarden. Jullie dan?
    Ik schrijf ook nog mee op een ander topic, namelijk 'iui in feb'. Maar ik heb jouw naam ook al hier en daar voorbij zien komen.
    Doe je het met hormoonondersteuning (buiten die ene pregnyl dan)?

5. Noa14

Noa14 Fanatiek lid

4 mrt 2011
    1.327
    0
    0
    NULL
    Noord-Holland
    Ja klopt volgens mij is dat bij iedereen hetzelfde die wachttijd. De eerste week is nog te doen maar dan....pfff haha.
    Nu voelen we ons nog lekker en vol goede hoop maar naarmate die 10e dag dichterbij komt beginnen de zenuwen. En let ik op elk blupsje en steekje in mijn buik of borsten, heel onrustig maar ik kan het niet uitschakelen hoor.
    Ik werd alle voorgaande keren steeds op de 10e dag na mijn IUI ongesteld :(

Jullie in Leeuwarden dus, wij lopen in de VU en zijn daar erg tevreden over. Echt een wereld van verschil met het stadsziekenhuis waar we de eerste 2 jaar hebben gelopen.

Ik spuit al 2 jaar Puregon, 125 eh. per dag en dan heb ik meestal na 14 dagen één of twee rijpe follikels en dan de Pregnyl.
    Het eerste jaar Puregon en Pregnyl en vervolgens 'zelf klussen' en het tweede jaar en dit jaar Puregon en Pregnyl en dan inseminaties.

En jij?

Ik schrijf ook op meerdere topics inderdaad, ik heb jouw naam nog niet voorbij zien komen maar leuk om nu 'kennis te maken' :)

6. Sanseveria

Sanseveria Actief lid

4 jan 2011
    234
    0
    0
    Zeker leuk kennis te maken. Toch fijn om elkaar er een beetje door te slepen.

Ik moet wel zeggen dat het beter gaat en dat ik de 2e keer (en hopelijk ook deze 3e keer) veel relaxter ben. De 1e keer weet je niet wat je moet verwachten en duurt het wachten echt heel lang. De 2e keer kon ik het al wel meer loslaten. Ik herken wel dat je het niet uit kunt schakelen, je denkt er toch steeds aan, ook al wil je dat niet. En ieder 'blupsje' (haha) en steekje analyseer je maar weer met jezelf en je man. Maar ik doe dat wel minder. Zeker nu onze gyn ook duidelijk zei deze week dat die pregnyl gewoon zwangerschapshormoon is en dat je daardoor dus zwangerschapssymptomen kan vertonen, terwijl het niks is. Dus goed om in je achterhoofd te houden...
    Wij doen het nu nog zonder hormonen. Als deze keer ook niet raak is, dan maar weer even een gesprekje met de gyn om te kijken of de volgende dan met moet. Ik hoop dat het niet nodig is...

7. Noa14

Noa14 Fanatiek lid

4 mrt 2011
    1.327
    0
    0
    NULL
    Noord-Holland
    Ja klopt van die Pregnyl heb je heel veel zwangerschapssymptomen, althans ik elke keer. Misselijk, pijnlijke borsten, hongerrrrrrrrr en moe...

Ik ben het afgelopen jaar ook wel iets afgezwakt in mijn enthousiasme hoor maar positieve gedachten probeer ik wel te houden. Al is dat erg moeilijk als het weer is mislukt is :( Maar dat (her)ken je wel.

Jij hebt dus wel van jezelf een cyclus? Heb je dan wel echo's om je follikelgroei op te meten? Of krijg je je IUI dan op het juiste moment van ovulatietesten?

8. Sanseveria

Sanseveria Actief lid

4 jan 2011
    234
    0
    0
    Jee, zoveel dingen voel ik niet van pregnyl moet ik zeggen. Wel grotere borsten en vlak voor menstruatie buikpijn, erger dan in een normale situatie. Maar jij hebt echt veel van die zwangere symptomen dan, lastig lijkt me. Maar soms denk ik wel, volgens mij voel je het wel als je echt zwanger bent, dat voelt vast nog weer anders. Denk je niet? Hoewel sommige vrouwen ook niets voelen en het wel zijn natuurlijk..
    Ik heb een hele mooie, gelijke cyclus. Het probleem ligt dan ook niet bij mij, maar bij mijn man. Des te bijzonderder is het dat we steeds zulk goed zaad hebben! Iedere maand wordt het weer beter en meer! Hij leeft ook best gezond en drinkt niet of nauwelijks sinds we zijn begonnen met IUI. Helpt dus toch!
    Maar ik moet idd een paar keer voor echo's naar het zh. Als het eiblaasje dan rond de 19 mm is, dan mogen we pregnyl prikken en dan 2 dagen later IUI. Waar ligt het bij jullie aan? Geen aanwijsbare reden? Hoe oud zijn jullie? Ik ben 31 en mijn man 33.

9. Noa14

Noa14 Fanatiek lid

4 mrt 2011
    1.327
    0
    0
    NULL
    Noord-Holland
    wow best grappig haha, we hebben precies dezelfde leeftijden. Ik ben ook 31 en mijn man 33.

Wat goed dat jullie ondanks dat het aan je man ligt alsnog zo'n goede 'score' hebben zeg! Zal het ziekenhuis ook wel verbaasd over zijn bij jullie?

Bij ons ligt het aan mij, ik word niet ongesteld uit mezelf omdat mijn follikels niet uit zichzelf groeien. Gelukkig heb ik wel veel follikels, da's toch wel erg belangrijk want door middel van deze hormoonbehandelingen krijg ik een cyclus.

Wij leven allebei erg gezond, mijn man is ook gestopt met roken toen we 3 jaar geleden zijn begonnen. Ben ik zo blij om en hij zelf ook hoor haha. En drinken doen wij allebei niet, of nouja geen alcohol dan haha :p

Slikken jullie ook vitamines? Wij wel.
    Mocht ik hierna niet meer reageren.........wij willen nog even 'extra aan de knutsel' Baat het niet schaadt het niet haha. Is zelfs op advies van het ziekenhuis, de avond/dag na de IUI.

Fijne avond nog en we houden contact :)

10. Sanseveria

Sanseveria Actief lid

4 jan 2011
    234
    0
    0
    Succes met klussen! En vooral plezier!
    Tot spreeks.

11. Noa14

Noa14 Fanatiek lid

4 mrt 2011
    1.327
    0
    0
    NULL
    Noord-Holland
    Hai Sanseveria,
    Goed weekend gehad?
    Heb je ergens last van? Ik voel nog niet veel, maarja de tijd gaat ook langzaam nu haha.
    Af en toe vlaagje misselijkheid maarja dat komt door die irritante Pregnyl.
    Groetjes,

12. Sanseveria

Sanseveria Actief lid

4 jan 2011
    234
    0
    0
    Hi Noa!
    Prima weekend gehad, lekker relaxed. Een beetje op visite geweest hier en daar. Lekker uitgeslapen zondag. Jij ook fijn weekend gehad?
    Ik heb nergens last van. Alleen van vlinders in mijn buik. Weet niet waarom. Ik hoop gewoon zo dat het raak is dit keer. Ik heb er gewoon zo'n goed gevoel over, maar dat slaat natuurlijk nergens op. Het hoeft allemaal niet raak te zijn, er moet nog van alles gebeuren in mijn buik voor dat zover is.
    Ik heb ook verder 0,0 last van de pregnyl gelukkig. wat vervelend dat jij daar af en toe wat misselijk van bent.
    Werk je overdag gewoon? Ik wel, de ene week 4 dagen en de andere week 5 dagen. Dus behoorlijk wat afleiding.
    Groetjes!

13. murphy

murphy Bekend lid

8 okt 2010
    877
    1
    18
    Hallo Dames,

Mag ik me bij jullie aansluiten?
    Ook ik heb op 2 april iui gehad en ik mag op 14 april een bloedtest doen in het zh.
    Ik heb puregon gespoten (maar liefst ruim drie weken dit keer) en toen was er toch nog één eitje. Zwemmers manlief waren prima, dus nu maar afwachten.
    Nu gebruik ik nog utrogestan, dus alle rare dingen die ik voel de komende twee weken, schuif ik maar gewoon daarop af!

Lijkt me wel gezellig om samen te wachten, vooral de laatste zenuwslopende dagen.

14. Sanseveria

Sanseveria Actief lid

4 jan 2011
    234
    0
    0
    Hoi Murphy,
    Gezellig dat je naast ons komt zitten op 't bankje. Wat fijn dat jij via een bloedtest gewoon al 2 dagen eerder dan ons weet of je zwanger bent! Ging de IUI goed bij je? 1 eitje, nou ja, als ie mooi is en als de zaadjes erbij weten te komen, is dat prima toch. Ik hoef nog geen hormonen te spuiten (alleen 1 pregnylspuitje), dus ik weet niet hoed dat is. Is het te doen? Bijwerkingen? Kom je ervan aan? Dat hoor ik ook wel eens namelijk en daar zit ik niet op te wachten natuurlijk, haha, maar ja wie wel.
    Nou gezellig dat je met ons meekletst. Tot later!

15. murphy

murphy Bekend lid

8 okt 2010
    877
    1
    18
    hoi Sanseveria,
    Bijwerkingen vallen bij mij wel mee. Door de Provera (om ongi op te wekken) ben ik wel beetje geïrriteerd (vraag maar aan mijn man...)
    Ben wel iets emotioneler door Puregon (lees: af en toe een huilbui). Aankomen gelukkig niet.
    Pregnyl: beetje bevoelige borsten, beetje misselijk.
    Utrogestan: vorige keer werd ik er heeeeeeel moe van. Nu gelukkig nog geen last van.

Dus al met al is het best te doen. Ben idd wel blij dat ik al de 14e mag testen. Zh doet na elke behandeling standaard een bloedtest, die vinden ze het meest betrouwbaar en als 'ie negatief is mag ik ook weer stoppen met de utrogestan.

Nu maar weer afwachten. Hoe voel jij je? Geen gekke dingen?
    Bij mij niet, ben er ook nog niet zo mee bezig, maar dat komt wel de laatste dagen voor de test....

16. Noa14

Noa14 Fanatiek lid

4 mrt 2011
    1.327
    0
    0
    NULL
    Noord-Holland
    Hoi Murphy, gezellig, met zn 3'en op het bankje gaat zeker passen :)

Spannend, jij dus ook je 4e IUI en dus ook gestimuleerd zo te lezen? Ik weet weinig tot niks van utrogestan eerlijk gezegd. En jij dus net als ik ook PCOS.

@ allebei
    Mijn bijwerkingen vallen deze ronde goed mee hoor, inderdaad een beetje misselijk en ik huil elke dag even. Echt heel kort, weet niet waar het vandaan komt maar da's ook het enige.

Zou toch prachtig zijn meiden als het voor ons alle 3 positief zou uitvallen. Dan gaan we een nieuwe topic van ons alle 3 aanmaken met 'blije meisjes na lang wachten' haha.

Spannend he pfff, ik hoop het zo. Duimen met zn 3'en en hopelijk schuiven er nog meer wachten aan op ons bankje :)

17. Sanseveria

Sanseveria Actief lid

4 jan 2011
    234
    0
    0
    Dat zou echt briljant zijn! Alle drie raak deze maand...Ik HOOP het echt zo voor ons allemaal!

Bij mij alles top. Ik voel me echt prima. Totaal geen bijwerkingen, geen misselijkheid, geen huilbui(tjes). Ik heb alleen last van het 'ik-kan-niet-wachten-virus....'. Hahaha, maar dat hebben jullie ook volgens mij.

Succes ladies!

18. Noa14

Noa14 Fanatiek lid

4 mrt 2011
    1.327
    0
    0
    NULL
    Noord-Holland
    Jaaa wat een akelig virus is dat he Sanseveria haha, heb ik hier ook last van.
    Vandaag voel ik me helemaal beetje depri en moedeloos van het wachten en we moeten nog ruim een week.
    Bij mij is het door de Pregnyl vaak al na 10 dagen ongesteldheid (ook al hoop ik dat het nu uitblijft natuurlijk) :)

Goed om te horen dat jij je top voelt, misschien een goed voorteken!!!

19. Rozerin

Rozerin Actief lid

1 feb 2011
    177
    0
    0
    Sociaal pedagogisch hulpverlener
    Rotterdam
    Hallo dames mag ik er ook bij schuiven..
    ik heb niet zo lang meer tot mijn NOD maar vind het toch wel gezellig om mee te kletsen..
    Ik heb ook PCOS en dit is mijn 1e ronde puregon+pregnyl (wij moeten er nog zelf voor klussen)
    ik heb vrijdag 25 maart de pregnyl gezet en vrijdag is mijn NOD denk ik.. maar stiekempjes gister toch maar een test gedaan heeeeeeeel licht streepje bijna niet te zien.. toen vanochtend nog eens gedaan kijke of die al wat lichter was maar nopes niets te bekennen.. beetje verwarrend maar ik weet dat het nog veels te vroeg is..

Ik hoop zo dat het raak is bij ons allemaal.. Spannend dat afwachten..
    en owjah ik heb ook hele gevoelige boobs door de pregnyl bij de puregon merkte ik niets maar het hoeft natuurlijk niets te betekenen..

20. murphy

murphy Bekend lid

8 okt 2010
    877
    1
    18
    @rozerin: gezellig dat je mee komt kletsen! Heeeel licht streepje? Spannend! Maar wel gek dat 't vanochtend weer weg was. Zou het dan misschien nog een restje pregnyl kunnen zijn?

Werkte de puregon goed bij jou? Ik begrijp uit je onderschrift dat clomid niet echt aansloeg?

@noa: jaaaa, allemaal positief testen deze ronde. Rozerin mag het goede voorbeeld geven.
    Zul je zien dat het bij dit topic volgende maand storm loopt!

@sanseveria: nu al ongeduldig aan het worden? Hihi, hier valt het nog wel mee gelukkig. Komt nog wel...

@all: ik voel me prima, nergens last van, af en toe wat buikkrampjes/steekjes, maar I blame it on the Utro-bollen.
    Ik merk wel dat ik een beetje tegen volgende week donderdag (testdag) op zie. Bang voor weer een teleurstelling. Van de andere kant, kan het natuurlijk ook een hele mooie dag worden....ach, ik heb nog even de tijd!

Deel Deze Pagina