vragen over microgynon 30

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door bolkje, 11 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ik heb vandaag toch maar een receptje voor de pil opgehaald. Sinds de bevalling heb ik enorme last van pijn en emotioneel rond mijn eisprong en ook nog eens PMS, dus ik functioneer de helft van mijn cyclus niet echt goed.

Voor de zwangerschap gebruikte ik de Diane35 pil. Maar dat wil ik nu niet meer vanwege alle enge verhalen die je erover hoort. ;) Bovendien was ik toen ik die pil slikte vaak somber. (Dit merkte ik pas toen ik stopte met de pil, dat ik helemaal niet zo'n somberkijker was)

Maar ik ben wel benieuwd naar jullie ervaringen met deze pil... Is het beter dan de Diane35 wat betreft sombere buien? Volgens de huisarts wel, maar ik ben toch best nerveus.

En daarnaast raden ze altijd aan om te beginnen op de eerste dag van de menstruatie. Maar ik ga over een paar weken op vakantie en als ik mijn cyclus een week opschuif dan heb ik dus mijn eisprong tijdens de vakantie. :( Of heb je geen eisprong meer met deze pil?? :(

2. Niemand een idee?? :)

3. kat80

kat80 Fanatiek lid

12 jul 2013
    1.311
    0
    36
    Ik heb altijd die pil gebruikt maar gewoon met het doel om niet zwanger te worden :) :) Geen idee of het je eisprong ofzo tegenhoud. Maar als ik op vakantie ging nam ik mijn pil wel door zodat ik geen duivels op bezoek kreeg. Nooit problemen mee gehad

4. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Ik heb Microgynon ook gebruikt. Volgens mij is dat de enige pil, voor zover ik weet, zonder veel bijwerkingen.
    Het nadeel van Microgynon vond ik dat m'n libido met 100 graden zakte en dat ik vaak ongesteld werd als ik de pil niet op dezelfde tijdstip als de dag ervoor slikte.

Het klopt dat je geen eisprong hebt als je aan de pil bent. De pil is voor 99% 'veilig'.
    Je zou ook nu met de pil kunnen beginnen hoor

5. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    De clou van elke pil is het voorkomen van de eisprong. Dat is de basale werking.

Ik merkte toen ik stopte met de microgynon dat mijn libido toenam en ik me ook beter voelde. Eigenlijk dus hoe jij je voelde toen je met de diane stopte. Dat is voor mij de reden geweest dat ik niet meer wilde beginnen aan de pil of mirena. Ik denk zelf namelijk dat het aan de hormonen ligt. Tegelijkertijd speelt bij mij sterk mee dat ik me niet slechter voel net voor of tijdens mijn menstruatie, maar wel veel beter tijdens mijn ovulatie. Dat is dus heel anders dan jouw ervaring. Het is dus helaas een kwestie van uitproberen.

6. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Persoonlijk dezelfde ervaring als femkes. Zou nu ook graag mijn ongesteldheid zo af en toe eens overslaan in bijv vakantie, maar ik ga echt niet meer aan de anticonceptie pil of andere dingen beginnen (mijn man is gesteriliseerd dus heb verder geen anticonceptie nodig ;)).

7. Ik denk dat ik het dan toch maar een paar maandjes ga proberen inderdaad....

Qua libido kan het niet veel slechter dan het nu is. Ik ben constant moe, emotioneel enz. Behalve de week nadat ik ongesteld ben geweest. Dus ik hoop dat het met de pil wat beter gaat. De dokter zegt van wel, maarja... Ik heb het ergens ook niet zo op kunstmatige hormonen. Maar ben inmiddels wel bereid om het te proberen omdat ik de situatie wel zat ben :(

8. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    In jouw geval zou ik het ook proberen. Als het werkt is dat mooi, werkt het niet, dan heb je ook niks verloren.

9. gitta

gitta Fanatiek lid

22 okt 2013
    2.625
    427
    83
    Als je niet op de eerste dag van je menstruatie begint met slikken, moet je nog een tijdje andere anticonceptie erbij gebruiken, omdat je dan niet zeker weet of je eisprong echt onderdrukt is. Dat is dus de enige reden om die eerste dag af te wachten. Je kunt dus op elk gewenst tijdstip beginnen, als je dan maar condooms gebruikt (even in de bijsluiter kijken hoe lang).

Ik ben net weer begonnen met microgynon 30, benieuwdof ik er iets van merk. Maar zo ja, is dat hier niet erg, want ik wil me toch dit jaar laten steriliseren.

10. mirte85

mirte85 Fanatiek lid

15 mei 2014
    1.062
    0
    36
    Noord Brabant
    ik heb jarenlange microgynon 30 geslikt en merkte pas hoeveel invloed t op mijn gemoedstoestand en libido had toen ik er mee stopte. Ik ga ook nooit meer aan de pil, we zullen zien hoe we t op moeten lossen als we niet zwanger willen worden, maar ik neem die troep niet meer. Veel te veel invloed.
    Ik had overigens ook altijd last van hele erge pijn en krampen voor ik begon met de pil, dus daar zag ik erg tegenop, maar daar heb ik nu helemaal geen last meer van gelukkig

11. Novastar

Novastar Fanatiek lid

9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Ik heb een paar jaar microgynon 30 geslikt en later 20. Ik had eigenlijk geen bijwerkingen, ook niet mbt mijn libido. Ik merkte ook niet echt verschil toen ik ermee stopte. Met de pil is er geen eisprong maar voor een vakantie kun je hem ook makkelijk een week of zelfs een maand doorslikken.

12. Loessje1987

Loessje1987 Bekend lid

16 jan 2015
    820
    168
    43
    Vrouw
    Ik heb altijd microngynon 30 gebruikt, later werd dat stediriel 30 en daarna werd het nog een andere naam die k niet kan uitspreken haha :p ze zeiden dat ze allemaal hetzelfde waren, zelfde werkzame stoffen alleen andere naam, en goedkoper! Nou ik vond het troep, eerlijk waar!
    Tijdens mijn pilgebruik alleen maar lopen rommelen met mijn cyclus, elke cyclus halverwege een doorbraakbloeding, libido zat onder het vriespunt en was niet mezelf! HA wilde me niet verder onderzoeken of een andere pil voorschrijven, het lag aan mij, dat ik niet goed tegen die hormonen kon :( echt vervelend! Ik ben nu sinds november 2014 gestopt en kreeg eind december, na 29 dagen mijn eerste echte menstruatie! Mijn cyclus is nu gemiddeld 28 dagen en heb keurig halverwege mn ovulatie... echt helemaal top! Als ik dit had geweten, dat het zo veel beter zou worden was ik veel eerder gestopt! Libido is trouwens alweer ontdooit hihi :D

De ervaringen met de pil zijn zó uiteenlopend... het is maar net hoe lichaam erop reageert...

13. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ik had juist met Microgynon geen bijwerkingen. Ik ben vorig jaar weer aan de pil gegaan maar dan een goedkopere variant, en daar kreeg ik juist erg veel stemmingswisselingen enzo van. Heel naar, kwam er ook pas laat achter dat het daaraan lag. Kan me niet herinneren dat ik dat met de 'echte' Microgynon ook had.

14. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

Ik heb jaren de diane pil geslikt zonder bijwerkingen.
    Van de microgynon had ik juist bijwerkingen!! Als of ik in de overgang zat.. Dus het is even proberen hoe deze bij jou valt.

En bij de pil heb je geen eisprong meer.

15. Drieka

Drieka Niet meer actief

Ik heb voordat we probeerden zwanger te worden echt jaren Microgynon 30 geslikt en ik slikte dus ook al jaren gewoon door zodat ik niet 'ongesteld' zou worden, heb daar namelijk en hekel aan ;)

Nooit moeite mee gehad en gaf bij mij ook geen verschil met mijn libido, ik wacht nu mijn eerste menstruatie af en dan start ik ook weer met de Microgynon aangezien we toch geen 2de kindje willen. Tot die tijd en sowieso de eerste maand dat ik start met de pil doen we het toch met condoom voor de zekerheid.

16. Kittehs

Kittehs Niet meer actief

Ik heb heel veel verschillende pillen geprobeerd, omdat ik oversl migraine van kreeg. Dus toen kreeg ik de Microgynon (20). In de stopweek erg veel moeten overgeven dus na 2 maanden gestopt. Ik had doorbraakbloedingen en in de stopweek werd ik niet ongesteld, en mijn libido.. tja dat gaat er echt niet op vooruit met welke pil dan ook. Ik denk dat het alleen maar slechter wordt. Ik heb ook implanon gehad 3 jaar lang, en daar had ik ook een laag libido van. Zoek het anders meer richting vitaminetekort/depressie?

17. Sjamp

Sjamp Lid

30 jan 2015
    55
    0
    6
    NULL
    NULL
    Microgynon beviel mij ook niet. maar voldeed verder wel. Geen doorbraakbloedingen en normale bloeding tijdens de stopweek.
    Wel veel hoofdpijn, opgeblazen, somber, pijnlijke borsten.

18. Ik ben nog steeds niet begonnen :) Ik durf eigenlijk toch niet ivm mijn gevoel bij de vorige pil.

19. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

Misschien een lichte pil een optie? Bv yasmin??

20. Pindakoek

Pindakoek Fanatiek lid

11 feb 2010
    3.502
    0
    36
    Almere
    Ik zit alweer een tijdje aan de microgynon 30, heeft nu een andere naam, maar wat een verschil met voor de zwangerschap! bijna elke maand last van ongesteldheidspijn, twee maanden geleden heel erg gehad, vorige maand juist weer niet en zojuist twee dagen heftige krampen en misselijk geweest (dacht dat het buikgriep was) maar bleek dus van de nadere ongesteldheid te komen (vandaag doorgebroken). Denk dat ik maar naar de dokter ga om een andere pil te vragen want dit is niks zo...:(

Deel Deze Pagina