Wij zijn bij het vgz verzekerd (basis), sterilistatie werd niet vergoedt. Ik meen dat we zelf iets van 450 euro moesten betalen.
Hier bij fbto verzekerd en krijgen het ook volledig vergoed. Hier kostte het in de omgeving tussen de 500 en 800. Maar kan je meestal online opzoeken bij het ziekenhuis de prijzen.
Is het tegenwoordig ook niet zo dat je eigen risico eerst opgaat en daarna dat je dingen vergoed krijgt?
Ligt aan je verzekering. Hier een aanvullend pakket waar het in zat en dus vergoed als het goed is (nog geen rekening gezien ).
Het verschilt per verzekering of het vergoed wordt of niet. De kosten zijn niet op voorhand te zeggen, het is net hoe de ingreep gaat en of het een een moeilijke ingreep is of niet en dat weten ze pas tijdens de ingreep zelf. De kosten liggen tussen de 400 en 800 euro.
hier in belgie: 15 euro. We zijn het direct beginnen promoten; zeg zelf voor 15 euro koop je niet veel pillen of condooms.
Ik zou even goed haar je verzekering kijken. Bij ons zat die niet in de basis, dus in het nieuwe jaar de verzekering iets omhoog gedaan, zodat die vergoed werd. Was is verhouding goedkoper dan zelf betalen. Dit jaar de verzekering weer naar beneden gedaan.
Ik zie bedragen voorbij komen waarvan ik denk huh ! Wij kregen de rekening binnen mijn man is onlangs geholpen en daar stond 375 vandaar dat ik het weet. Maar alles is vergoed was in het JBZ in Den Bosch
hubby wil ook maar de prijs is voor ons toch echt te hoog om dat op korte termijn te laten doen. kost hier 450,- (basisverzekering) maar ik ben zelf al gesterriliseerd dus t heeft geen haast(tijdens ks gedaan dus was gratis)
lijkt idd wat overdreven maar ben als de dood dat het bij mij op een of andere manier terug aangroeit(die kans is er altijd) en mijn lichaam kan écht niet nog een zwangerschap aan(rug en bekken problemen al 12jaar) dus tja tis meer gewoon als extra om er zeker van te zijn dat ik nooit meer zwanger kan worden
Wij zijn er ook niet voor verzekerd. Ziekenhuis gaf 450 euro aan, maar nog geen rekening mogen ontvangen. We wachten het nog even af. Als wij onze verzekering omhoog moesten doen om het vergoed te krijgen, waren wij meer dan 450 euro kwijt ( en het eigen risico niet vergeten!!! ).
Wij kregen het ook vergoed vanuit het ziekenfonds. Maar het ziekenhuis had ons de rekening gestuurd, en die moesten wij doorsturen dan. Was ff 675 euro.. Kassa!! Verschilt volgens mij heel sterk per ziekenhuis.