van pil naar spiraal?

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door susy26, 8 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. susy26

susy26 Niet meer actief

Hoi dames,

Ik slik al vanaf me 18e de pil, en wil daar toch eigenlijk vanaf.
    Nu zat ik te denken aan een spiraal, maar hoor soms verhalen.

Voor diegene die het hebben of hebben gehad, een aanrader of niet?? Wat zijn de voordelen, nadelen...?

mvg

2. susy26

susy26 Niet meer actief

Niemand?

3. mimimama88

mimimama88 Fanatiek lid

19 sep 2014
    1.516
    0
    36
    Ik heb voor de zwangerschap de pil 9 jaar gehad. Na de bevalling heb ik gekozen voor de koperspiraal.
    Ik ben tevreden over de spiraal. Voordelen: je eigen hormonen, je vergeet niet om het te nemen (al was ik daar wel strikt in met de pil), geen PMS klachten meer, mijn libido is weer terug.
    Nadelen: je kunt de menstruatie niet uitstellen, ik ben 1 a 2 dagen niet te genieten (heb ik minder last van dan ml :p ), na het plaatsen van de spiraal had ik wat krampen en bloedverlies (laten plaatsen buiten de menstruatie), wat langer ongesteld de eerste maanden na het plaatsen.
    Wat ook wel als nadeel kan worden ervaren is meer bloedverlies tijdens de menstruatie. Maar dat heb ik niet omdat ik altijd wel wat meer bloedverlies dan gemiddeld heb tijdens de menstruatie

4. susy26

susy26 Niet meer actief

Thx voor je berichtje

5. Liefste baby

Liefste baby Actief lid

3 jul 2014
    189
    7
    18
    NULL
    NULL
    Ik heb vijf jaar de Mirena gehad en was heel erg tevreden, niet meer ongesteld en ik had geen last meer van vreselijke hoofdpijnen die ik voorheen had in de stopweek met de pil. In december 2011 het spiraaltje laten verwijderen omdat wij graag een kindje wilden hebben. Na de zwangerschap eind 2013 weer een Mirena laten plaatsen en toen was ik meer ongesteld dan niet. Na ongeveer een half jaar toch besloten om voor een 2e kindje te gaan en de Mirena er weer uit laten halen. Wij hebben meerdere miskramen gekregen voor de goede zwangerschap en dus ook toen wij voor de 2e wilden gaan. Uiteindelijk hebben we besloten er mee te stoppen om te proberen zwanger te worden/blijven. Ik heb afgelopen juni weer een Mirena laten plaatsen, maar tot nu toe heb ik nog steeds veel last van bloedingen en heb ik totaal geen cyclus. Ik ben op dit moment niet zo tevreden, maar was het wel altijd. Ik geef het nog even tijd en beslis volgend jaar wat ik dan ga doen.
    Ik heb het plaatsen nooit als vervelend ervaren, gaat heel vlot. Ik zou het wel bij een gynaecoloog laten doen.

6. Bloeme

Bloeme Bekend lid

16 jun 2012
    583
    154
    43
    Ik heb ook jarenlang de pil geslikt, zo'n tien jaar. Na de geboorte van de tweede overgestapt op een koperspiraal. Ik wilde geen hormonen meer in mijn lijf.
    De voordelen: geen kunstmatige hormonen meer in mijn lichaam, natuurlijke cyclus, veel meer libido, geen blaasontstekingen meer (had ik vaak last van toen ik nog de pil slikte). En mochten we een derde willen dan ben ik na verwijdering van het spiraal gelijk 'vruchtbaar'.
    Nadelen: elke maand ongesteld :p Vlak na de plaatsing van het spiraal (eerste half jaar) was mijn menstruatie vrij heftig, nu is het weer genormaliseerd.

7. Rebelleflower

Rebelleflower Fanatiek lid

26 sep 2015
    1.256
    2
    38
    Vrouw
    Ik ben ook van de pil naar spiraaltje gegaan (nu helemaal niets).
    De reden dat ik veel minder hormonen wou.
    Ik kan het alleen maar aanraden!! Ik werd niet meer ongesteld en van de hormonen merkte ik niets! Bij de pil had ik er heel veel last van.

8. Rebelleflower

Rebelleflower Fanatiek lid

26 sep 2015
    1.256
    2
    38
    Vrouw
    Ik had trouwens een mirena.

9. Lindy

Lindy VIP lid

16 jan 2007
    5.390
    1
    36
    ben fulltime mama
    heb jaren lang de pil gebruikt, na de zwangerschap van mijn jongste volledige bv gegeven en condooms gebruikt, wou niet meer aan de pil,, heb 4 jaar geleden spiraal mirena laten zetten ben niet meer ongesteld geweest tot 2mnd terug dat ik mij mirena heb laten verwijderen, het zetten vond ik niet prettig maar voor de rest weinig last van gehad ook niet tijdens de sex,,
    geen buikpijnen meer geen rugpijn, geen stemmingswisselingen
    ik ben echt voor,, wij gaan nu voor 3 e wondertje
    en daarna gewoon weer aan een spiraal :D

10. ProudMom

ProudMom Niet meer actief

Een aanrader :)
    Na een paar maanden ook hier geen menstruaties meer en na het verwijderen van de spiraal ook snel weer een normale cyclus.

11. Punky16

Punky16 Actief lid

5 jun 2015
    394
    0
    0
    NULL
    NULL
    Voor mijn eerste zwangerschap heb ik 10 jaar de pil geslikt. Na de geboorte heb ik een koperspiraal laten plaatsen. Deze na anderhalf jaar laten verwijderen rn toen was ik binnen een maand zwanger van nummer 2.
    Na zijn geboorte weer een nieuwe koperspiraal laten plaatsen. Deze heeft er ruim 7 jaar gezeten. (Was vergeten om hem te laten vervangen) toen deze was verwijderd niet meteen een nieuwe laten plaatsen maar weer begonnen met de pil. Dit was geen succes. Veel last van bijwerkingen, ik vergat hem regelmatig. Etc. als nummer 3 geboren is ga ik dus weer voor een kopespiraal.
    Het laten zetten vind ik echt verschrikkelijk. Alhoewel het niet eens echt pijnlijk is. Maar gewoon dat gefrut in je .... . Eerst die eendebek, dan een tangetje waarmee ze je baarmoedermond vastpakken eneenstukje opentrekken. Dan het spiraaltje erin en dan nogde touwtjes goed afknippen. Nee, ik weet echt leukere dingen te bedenken. Heb na beide keren ook een kleine week bloedverlies gehad. ( soort menstruatie) maar daarna: nergens last van. Gewoon mijn eigen cyclus, geen last van bijwerkingen, stress omdat jeviest vergeten bent, afgegleden is, etc. je hoeft er gewoon niet meer bij na te denken. Ja, 1x in de 5 jaar, dat er een nieuwe in moet :).

12. Lies2012

Lies2012 Fanatiek lid

15 mrt 2014
    1.479
    0
    36
    Rotterdam
    vanaf mijn 15e tot 25e de pil geslikt. Erg veel last van gehad en vooral bij de laatste nep variant van de mycrogynon veel stemmingswisselingen. Toen bleek ik in verwachting. Na de bevalling een koper spiraaltje laten zetten. Vooral voor koper gekozen omdat wij graag willen proberen voor een 2e. Ik hou nu dus al mijn cyclus bij, ik hoef dus niet te ' onthormonen' zoals je wel moet na de hormoonspiraaltjes.
    Ik heb geen tussentijdse bloedingen, wat bij koperspiraal wel kan voorkomen. Ik ben 1,5 dag echt behoorlijk ongesteld en daarvoor en daarna een klein beetje. Ben er erg tevreden mee.

Deel Deze Pagina