Balen van anticonceptie.......!

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door jaleisha28, 24 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jaleisha28

jaleisha28 Fanatiek lid

29 sep 2014
    1.949
    56
    48
    Zaandam
    Nou om in te luiden, wij hebben hard geprobeerd om een gezamelijk 5e wondertje te maken... lukte almaar niet, relatie liep even stroef.
    Zodoende hebben we een stap terug gedaan.
    We wilden eerst werken aan ons bedrijf en aan onze relatie.

Gezegd gedaan, we zitten thank god in betere tijden weer! :)

Ik zou met de anti conceptie beginnen...

Pil kan ik niet tegen.. meerdere malen pogingen gedaan, maar ik word er misselijk van, standaard 3 uur na het nemen van de pil word ik misselijk, te vergelijken met begin zwangerschap.
    Heb verschillende soorten gesprobeerd, heb zelfs doorgebikkeld en het nog 2 maanden volgehouden. Ik dacht, misschien moet ik wennen, nope, ik blijf er ziek van worden.
    Werkt dus niet.

Spiraal ben ik als de dood voor..... Vind ik gewoon echt eng, durf ik niet te laten zetten... heb veel meiden aangehoord; nee joh, voel je niks van, maar hoor ook verhalen dat het pijnlijk is en bleef, dat je het voelt met sex.
    Ik durf het gewoon niet.

Hormoon pleister.. Deze heb ik dus vorige maand voor het eerst geprobeerd. Volgens de HA zou ik hier niet misselijk van worden. Onder de pleister een onwijze, constante jeuk, na 6 dagen er voortijdig afgehaald, had ik 3 dikke ontstekingen op mijn huid. Na 3 weken zitten er nog dikke bulten, BALEN.. weer niet.

Condooms, eerlijk, zijn we niet zo goed in.

Op dit moment spelen we een beetje russische roulette.....
    Ik slik nu op cd 16 een MAP, waardoor mijn eisprong zo'n 3 dagen later is als normaal.
    Nu heb ik van mijzelf een late eisprong (rond cd 20) en een korte lf.
    Als ik rond die tijd, voor mijn eisprong nog een MAP slik, is mijn lf, zo'n 3 a 4 dagen.
    (ik check alles met tempen).

Niet een denderend ac middel, maar die ene pil per maand, waar ik dan dus weer niet misselijk van wordt, lijkt wel te werken.......
    Heb weinig tot geen bijwerkingen, mijn libido blijft er normaal onder en ik hoef niet elke dag iets te nemen....

Zou het slecht zijn, anders dan gewone ac, om deze 1 x per maand te nemen?...........

(fyi, een 5e kindje is uiteindelijk wel gewenst hoor, dus ik zou er niet over twijfelen mocht het zover zijn, maar we proberen het toch nog uit te stellen).

2. Jaan13

Jaan13 Actief lid

26 dec 2013
    217
    2
    18
    NULL
    NULL
    Map is ook niet 100% betrouwbaar he.. Een vriendin van mij bleek gewoon zwanger na de map in te hebben genomen.. En nee daarna geen gemeenschap gehad.. Dus zekerheid heb je zo niet;)

3. jaleisha28

jaleisha28 Fanatiek lid

29 sep 2014
    1.949
    56
    48
    Zaandam
    Nee als je de Map neemt rond je eisprong kun je precies te laat zijn. Maar ik weet wanner ik mijn eisprong heb en weet dat als ik de map heb genomen hij zo'n 3 dagen later komt.
    Een vriendin van mij was ook zwanger ondanks map maar die heeft haar eisprong op dag 13 zon beetje..
    Gek eigenlijk dat zoveel mensen een map nemen en dat het wetenschappelijk niet precies duidelijk is wat er in je lijf gebeurt.
    Of dat het de innesteling vermoeilijkt of je eisprong uitstelt.
    nu weet ik dus dat voor mij iig t laatste geldt....

Maar Ja als dat niet bewezen is, weten ze dan wel zeker of het niet schadelijker isdan een normale 2 fasen hormoonpil.
    dat vraag ik me nu dus eigenlijk af..
    Als ik er elke maand Eén neem....

4. Annebeth

Annebeth Bekend lid

11 sep 2015
    688
    449
    63
    En de prikpil?

5. jaleisha28

jaleisha28 Fanatiek lid

29 sep 2014
    1.949
    56
    48
    Zaandam
    Dat zou nog een optie zijn maar als ik zo gevoelig ben voor de normale pil en pleisters weet ik niet hoe ik reageer op de prikpil.... en die pil en pleister ku je direct stoppen als je last heb maar met de prikpil krijg je een flinke dosis meteen toch?

6. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Ik zou geen prikpil nemen als je nog een kinderwens hebt, in mijn omgeving ken ik 3 vrouwen die de prikpil hebben gebruikt en die zijn na het stoppen hiervan jaren bezig geweest om zwanger te raken. Schijnt dat dit een van de moeilijkste A-C is voor je lichaam om weer in de 'oude' staat terug te keren qua hormonen. Meid ik zou toch echt gewoon condooms gebruiken, wij zijn er ook nooit echt secuur in geweest, maar meer omdat het voor ons welkom zou zijn als we toch zwanger zouden raken (op psychisch niveau denk ik) nu dat we allebei echt geen kindje willen zijn we er wel heel secuur in. Ik kan ook niet tegen hormonale A-C dus snap je heel goed. Je zou de nuva ring nog kunnen proberen.

7. MommyOwl

MommyOwl Bekend lid

30 jun 2013
    735
    0
    16
    Ik kan je een heel simpel en duidelijk antwoord geven: JA! Het is hartstikke slecht om regelmatig een MAP in te nemen! Dat vertelde een gynaecoloog mij een paar jaar geleden. Twee MAP's per jaar is eigenlijk al te veel voor je lichaam. Zo'n MAP zit knettervol hormonen, zoooooooveel meer dan de allerzwaarste ac pil die je maar kan krijgen.

Eerlijk gezegd verbaast het mij dat je wél last krijgt van andere hormonale anticonceptie, maar niet van een MAP. Hoe zwaar weeg je, als ik vragen mag? Weet dat een MAP niet werkt als je 80-85kg weegt of meer. Ikzelf woog 85kg toen ik een keer een MAP slikte, en daar merkte ik niks van. Geen bijwerkingen, nergens last van. Logisch, zei die gynaecoloog later, want hij heeft dan ook gewoon onvoldoende gewerkt... (overigens was ik niet zwanger geworden).

Meid, écht ophouden met de MAP als anticonceptie te gebruiken elke maand! Je lever kan niet zoveel hormonen verwerken op regelmatige basis.

Je zou de cerazette pil kunnen proberen, misschien word je daar niet misselijk van. Of de Nuvaring.
    Of toch condooms. Misschien moeten jullie nog de juiste maat vinden voor je man? Hier bleek dat de oplossing, wij dachten dat we gewoon onhandig waren, maar de in de winkel verkrijgbare condooms bleken veel te krap! Wij hebben 2 jaar lang MySize condooms moeten gebruiken, dat waren de enige die de juiste maat in hun assortiment hadden voor mijn man. Een verademing was dat!
    Of toch een spiraaltje. Als je een koperspiraaltje neemt, heb je keuze uit veel verschillende maten en modellen. Verhalen over pijn bij een spiraaltje, of pijn bij vrijen ermee, komen door niet passende spiraaltjes. Een te groot spiraaltje bijvoorbeeld, dat komt erg vaak voor. Of stugge prikkende zijarmpjes van het spiraal. Er is bijna altijd wel een spiraal te vinden die jouw baarmoeder zou passen. Bij centra voor seksuele voorlichting (en/of abortusklinieken) weten ze hier alles vanaf. Huisartsen weten hier meestal maar weinig vanaf helaas.
    Of je zou natuurlijke methodes kunnen proberen, zoals Sensiplan. Of Ladycomp (word vaak gedeeltelijk vergoed vanuit je aanvullende zorgverzekering). Maar dan zal je wel aan onthouding moeten doen in je vruchtbare dagen.

Succes in ieder geval! Inmiddels heb ikzelf zo'n beetje elke ac geprobeerd die er is, ik weet wat voor hel het is om steeds zoekende te zijn pfff

8. jaleisha28

jaleisha28 Fanatiek lid

29 sep 2014
    1.949
    56
    48
    Zaandam
    Oh lord... dat klinkt niet goed dan idd.
    Ik ben 1.78 en weeg 58 kilo..
    Nou ik ben dan al over me jaar limiet heen.
    enige bijwerking was echt onwijs zere tepels. Verder echt nada gewoon, gek he!!!
    Misschien zijn het specifieke hormonen ipv hoeveelheid die me pesten die in de pil zitten die misschien niet in de map voorkomen..?!

Ja de size is wel ok voor ons, t rubber is meer t probleem voorbamelijk voor hem hoor hij zeurt haha..

Onthouding in DE dagen doen we best aardig dat is dan nog t beste te doen voor ons
    aan de andere lant hebben we 8 maanden keihard ons best gedaan en lukte t niet en dan denk je ook wel ah zo'n vaart zal t dan niet hebben dat t nu wel lukt..

Hmmz mijn map methode valt dus af haha vond mezelf best creatief. 1 pil in de maand vond ik wel makkelijk hahahaha jammer weer..

Nuvaring zou nog evt. Een optie zijn idd... stond wel onderaan mijn lijstje, ma goed... (hygienisch aspect staat me niet aan maar goed).. moet toch maar eens gaan beslissen

9. MommyOwl

MommyOwl Bekend lid

30 jun 2013
    735
    0
    16
    Ik denk het wel, veel vrouwen hebben hier last van. De Cerazette pil zou dan de oplossing kunnen zijn voor jou. Die bevat een zelfde soort hormoon als de MAP (terwijl de combinatiepil 2 soorten hormonen bevat), dus misschien krijg je van deze dan minder last? Nadeel van de Cerazette is wel dat je hem altijd moet blijven doorslikken, zonder stopweek steeds. Iedere dag een pil, anders werkt hij niet. Ik zeg nadeel, omdat je hierdoor soms doorbraakbloedingen en/of spotting kan krijgen.
    Misschien een idee om deze optie met je huisarts te bespreken? Hij/zij weet hier alles van. Succes!

10. jaleisha28

jaleisha28 Fanatiek lid

29 sep 2014
    1.949
    56
    48
    Zaandam
    Thanks voor de info!
    Naar mijn idee is puur natuur het allerbeste en heeft alle ac nadelen, moet gewoon een zien te vinden met de minste nadelen dan ;)
    Ga het bespreken met mijn HA.

11. jaleisha28

jaleisha28 Fanatiek lid

29 sep 2014
    1.949
    56
    48
    Zaandam
    Nadat ik die pleister 6 dagen ophad en er dus af had gehaald door de bijwerkingen, werd ik zo'n 3 a 4 dagen daarna ongesteld... nu 17 dagen na die eerste dag ongi ben ik weer ongesteld...

alles in de war geschopt, wat een rotzooi ook :(

12. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Spiraal zou je ook kunnen proberen. Ik heb al jaren een koperspiraal en bevalt erg goed. Nergens last van (niet met plaatsen maar ook niet op andere momenten), geen hormonen en geen omkijken naar 5 jaar lang.

Op internet kom je vooral de horrorverhalen tegen, maar dat geldt echt niet voor iedereen. En bevalt het niet, is het makkelijk weer te verwijderen.

MAP is geen anticonceptie.. En bovendien ook niet 100% veilig.

13. Debbie81

Debbie81 Fanatiek lid

13 nov 2011
    1.338
    0
    0
    NULL
    NULL
    misschien de Nuva ring een obtie? die heb ik hier nog niet voorbij horen komen?

Deel Deze Pagina