Kosten tandartsen anno 2012

Discussie in 'De lounge' gestart door kippiekip, 9 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kippiekip

kippiekip Niet meer actief

Oke...

Ik ben erg benieuwd naar de kosten van jullie tandartsen. Van de week voor controle geweest en had 3 kleine gaatjes en een lekkende vulling.. Nergens last van dus zie dan nooit zo het nut er van in om het te laten doen maar goed ik doe het altijd wel. ( niet dat ik zoveel heb maar als ik een gaatje heb dan laat ik het altijd wel vullen )

Aangezien de tandartsen momenteel zelf hun prijzen mogen berekenen heb ik dus gevraagd of hij eerst even een prijs opgave wilde maken, die kreeg ik zojuist binnen ... € 297 :$

Ja ik ben verzekerd en zal best wel een vergoeding krijgen maar het vullen van 3 iniminie gaatjes ( zijn eigen woorden ) vind ik wel heel erg veel geld. Ik zag dat ik per gaatje 68 euro betaalde.

Hebben jullie enig idee wat jullie betalen ??

2. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
  3. kippiekip

Hahah oke @jade, ik stel me dus aan zo te lezen... Gemiddeld vragen ze 73 euro per gaatje ...

Maar goed, ik blijf het nog steeds veel geld vinden, de tandarts liet me nog wel zien op de foto waar de gaatjes zaten maar ik zag ze niet hoor, en zet mijn vraagtekens er dan ook al bij ... Maar goed zo ben ik hahahah

4. Cryptonism

Cryptonism Fanatiek lid

6 feb 2012
    4.310
    0
    0
    NULL
    NULL
    Schandelijk. Mijn vriend moest laatst 1 foto laten maken. Kosten 106 euro :S. Volgens de lijst van Jada 77 euro MAAR wel met meerdere dingen erbij :S.

5. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Ja je gaat nu denk ik wel uitgebuit worden. Belachelijk toch.
    En dan heb je ook nog eens verzekeringen erbij die niet alles meer vergoeden omdat het te duur is allemaal.
    Stond wel een artikel in de krant vandaag dat CZ en nog een verzekeraar wel alles gaan vergoeden.

Denk eerlijk gezegd dat de tandarts ook onbetaalbaar word over een aantal jaar.

6. Cryptonism

Cryptonism Fanatiek lid

6 feb 2012
    4.310
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat is ie nu al. Wij hebben alleen een basisverzekering en dus moeten we ook meteen de rekening betalen. Nou hebben ze aan mij een verkeerde, want ik zeg dus elke keer 'mag ik even een kostenopgave hebben'? En 'graag alleen doen wat hoognodig is'. Ik ben niet meer zo geliefd bij de tandarts :D. Maar goed, dat is zijn probleem want tot de nieuwe tarieven riep ie volop: 'nee onze prijzen gaan niet omhoog'.

7. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.874
    9.386
    113
    Gelderland
    Ik zal straks is kijken want kreeg gister de rekening binnen. Ben in feb 4 keer naar de tandarts geweest voor wortelkanaalbehandeling en foto's + gaatje. Ben een goeie klant ;) zeker al 3 kronen en veel gaatjes. Heb helaas een waardeloos gebit..

8. linde90

linde90 Niet meer actief

Ik ben heel benieuwd naar de rekening.
    E rzijn 4 fotos gemaakt vd week, omdat er bij die 2 net 1 tand niet opstond.
    Ga dus geen 4 betalen door een fout van hun.....

9. kippiekip

OMG 106 euro voor een foto ????

Ik moest van de week 2 foto's laten maken maar daar heb ik nog geen rekening van gehad. Ben benieuwd wat dat gaat kosten..

Maar ik vind het echt belachelijk duur ..

En als ik dan even naar mij kijk, ik heb nergens last van :( Ik vind het echt zonde van me geld hoor .. En ja ik begrijp ook wel dat als je er wel last van hebt je misschien nog meer kwijt bent maar ik vind het gewoon belachelijk veel geld ..

10. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.308
    2.591
    113
    mijn meiden zijn vorige week voor controle geweest. Binnen 5 minuten stonden we weer buiten. ( tandjes tellen, klaar)
    23,5 per kind.
    De verzekering vergoed maar 21 dus ook voor de kinderen moet ik dus 5 euro bijbetalen. Echt belachelijk

11. Within

Within Niet meer actief

Dat is exact de rede waarom ik dus niet bij de tandarts kom.. ik heb er gewoon simpelweg het geld niet voor. Heb alleen een basisverzekering en op dit moment een uitkering waar ik net mijn rekeningen van kan betalen, heb nergens last van dus vind het wel prima zo.

12. Robijntje74

Robijntje74 Bekend lid

10 mrt 2009
    606
    2
    18
    Gisteren een rekening van de orthodontist van mij zoon gekregen ivm plaatsen van een beugel, 183 euro! Hij moet elke maand voor controle dus ben benieuwd wat het ons elke maand zal gaan kosten.

13. Sjakie22

Sjakie22 Bekend lid

13 feb 2011
    734
    2
    18
    Noord-Holland
    Ik heb ook al twee rekeningen binnen. Mijn verzekeraar vergoed niet alles terwijl ik wel aanvullend verzekerd ben tot een bedrag van 450 euro. Voorheen hoefde ik nooit bij te betalen. Volgens mij moest ik iets van 40 euro betalen. ( consult, foto's en 1 gaatje).

Ik denk dat ik in het vervolg maar eerst offertes ga opvragen.

14. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.874
    9.386
    113
    Gelderland
    Ik denk dat de tandarts ons heel lief vind;) heb opeens geen problemen meer met de afstand (20 min enkele reis). Alles is ruim onder de prijs wat als gemiddelde gezien wordt.

15. Zinaa

Zinaa Fanatiek lid

28 mei 2010
    3.719
    22
    38
    Niet mee akkoord gaan met de bijbetaling, klacht bij je zorgverzekeraar indienen. De Minister heeft aangegeven dat er voor jongeren geen bijbetalingen mogen plaatsvinden en dat het de taak is van de zorgverzekeraars om hier op een goede manier invulling aan te geven.

16. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    4.322
    0
    36
    Fulltime huismama :D.
    Overijssel.
    Over een tijdje is de tandarts alleen nog maar weg gelegd voor de hoge heren of mensen met een héél dik inkomen. Belachelijk!

17. senna999

senna999 Fanatiek lid

11 apr 2010
    2.815
    1
    0
    hier een %## van een tandarts. ik was 2 jaar niet geweest dus hij kijken, zegt hij dat hij 1 klein gaatje ziet. en hij wilde een foto maken om te zoeken naar andere gaatjes?? dus foto gemaakt en ik draai om in mn stoel om mee te kijken, ik zeg waar zit dat gaatje dan, hij zoeken, kan hij niks vinden. ohh zegt hij dan ben je snel klaar. ja daag, als hij geen foto had gemaakt had hij dus gewoon een niet bestaand gaatje zitten vullen?!
    dus ik lig nog in de stoel zegt hij je hebt tandsteen, dat haal ik wel even snel weg. maar dat moet bij handmatig... o zegt hij dan moet je even bij de assistente een afspraak maken om het handmatig te laten doen. wil die ass. toch een behandeling inplannen van een uur!! tja echt niet, sorry hoor. nee mevrouw zegt ze we doen dan het hele gebit reinigen, dus ik weer; nee dat wil ik niet alleen die paar tanden. nou dus gebabbel over en weer. dus ik zeg op een gegeven moment; nou laat maar ik schrap die behandeling wel en wens haar een goeie dag.
    zegt ze echt hard door de wachtkamer heen; dat is slecht hoor voor een hartpatient om dat niet te laten doen!! nou echt waar ik stond toch op ploffen. had er verder geen zin in om daar een scene staan te maken dus ben maar naar huis gegaan. en ik ga op zoek naar een andere tandarts.
    2 dagen erna de rekening;
    consult 32 euro
    foto 68 euro.

18. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Kinderen zijn volledig verzekerd voor de orthodondist.

Ik ben 29 en heb ook sinds vorige maand een beugel, ben uitgebreid verzekerd en krijg omdat ik volwassen ben 80% van 750 euro terug. De rest van de kosten zijn voor mezelf.
    Krijg 2 april nog een blokjesbeugel onder en dan moet ik 1x per 4 of 6 weken terug komen en dat kost dan 45 euro per keer.
    Dus als je het al zelf moet betalen zal dan voor jou ook ongeveer die kosten zijn

19. Smile

Smile Fanatiek lid

11 sep 2008
    4.358
    0
    0
    Hier laatst last van een kies. Tandarts heeft drie keer tegen de kies getikt, vervolgens een koud watje er tegenaan gehouden. Niks aan de hand, stond binnen vijf minuten buiten. Kosten: 36 euries.
    Ach ja....tandartsen zijn gewoon duur...maar leuk is anders!

20. bijtjuh16

bijtjuh16 Niet meer actief

mijn vriend had laatst ook 3 gaatjes. 1 1-vlaks, 1 2-vlaks en 1 3-vlaks, en moest nog 40 euro bijbetalen. De rest heeft de verzekering vergoed.

Deel Deze Pagina