Kosten tandartsen anno 2012

Discussie in 'De lounge' gestart door kippiekip, 9 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kippiekip

kippiekip Niet meer actief

Maar kijk hun zullen het wel beter zien hoor dan ik op een foto maar ik zag echt helemaal geen verchil met de tand ernaast die dus dus volgens die man geen gaatje heeft .. Nogmaals hij zal er wel verstand van hebben ( mag ik aannemen ) maar de prijzen blijven belachelijk .. Ik zal zo eens contact opnemen met CZ ben wel benieuwd wat ik precies vergoed krijg..

2. bijtjuh16

bijtjuh16 Niet meer actief

een foto is nog geen 30 euro!!!

3. bijtjuh16

bijtjuh16 Niet meer actief

hier hetzelfde.

4. kippiekip

kippiekip Niet meer actief

Net contact gehad met de verzekering en ik zou zelf 75 euro van dit bedrag moeten betalen de rest word vergoed.

Ben ik nou een zeikerd als ik zeg dat ik nog steeds een absurd hoog bedrag vind ?

5. lentebloempje

lentebloempje Fanatiek lid

23 nov 2009
    1.411
    0
    0
    bejaardenverzorgende
    zuid holland

Jeetje wat duur

bij ons 16 euro per foto , 10.85 vergoed
    controle 21 euro dochter 5 jaar geheel vergoed en ik kreeg vergoed 19.63

6. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    onde tandartsrekening was 20,50 pp voor controlle
    dochter geheel vergoed en wij iets van 5,50 pp
    vond het welmeevallen

7. Pompeltje

Pompeltje Fanatiek lid

18 jan 2012
    1.593
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tandarts word hier 100 % vergoed en pas controle gehad was 20 euro pp.

8. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    hier ook zo hoorkan het gewoon niet betalen

9. spikkeltje

spikkeltje Niet meer actief

Euhmmm.. zal van de week de nota wel krijgen. Net geweest;
    Controle
    stukje voortand was afgebroken, alleen scherpe rand bijwerken, was te klein stukje om er wat aan te doen.
    En nieuwe spalkje achter me ondertanden zetten..
    Op de website van de tandarts staat controle 23 euro. Maar verder dan dat kan ik niet wijs uit worden ivm codes en namen...

10. Minke24

Minke24 Fanatiek lid

18 aug 2007
    1.383
    24
    38
    Eh, echt niet. Hoeveel je vergoed krijgt ligt helemaal aan wat voor aanvullende verzekering je hebt! (Met als uitzondering ernstige aangeboren kaakafwijkingen, in dat geval kan het vanuit de basisverzekering vergoed worden).

11. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Toevallig vandaag hetzelfde laten doen. Ik heb ook 3 gaatjes laten vullen en een vulling laten vervangen, alles met verdoving en ik moest 225 euro betalen.

12. spikkeltje

spikkeltje Niet meer actief

precies en zo gaat dat met alles straks...

13. mama van Marit

mama van Marit Niet meer actief

Even uit mijn hoofd heb dit ergens gelezen.
    Zorgverzekeraar de friesland heeft voor het vullen een bedrag van 50 euro vastgesteld. Reken voorbeeld:
    Daar krijg je dan 80% van vergoed.
    Een eenvlaksvulling kost bij je tandarts 60 euro. Maar de vergoeding van de verzekeraar is maar 80% van die 50 euro voor een vulling. Dus je betaald zelf 10 euro + 20% van 50. In verhouding hebben de tandartsen hun prijzen niet heel ver omhoog gedaan. Wat het zf heeft gedaan is een maximaal te vergoeden bedrag per ingreep vastellen.

14. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    Nou hou je vast :p

Ik was als de dood voor de tandarts. 10 jaar niet geweest, *schaam schaam* maar had toch last. dec. mijn verstandskies laten trekken. €353. gelukkig vergoede CZ toen alles.

ben vorige week geweest voor mn tandsteen. een intake gehad. 2 behandelingen, 2 na controle en 1x tandvlees nakijken (deze moeten nog gebeuren HELP) €386 euro. Zit nu bij Ditzo en ook die vergoeden alles! Dan moet ik nog 4 kleine gaatjes laten vullen en is mn gebit weer tiptop! ben benieuwd wat me dat gaat kosten!

15. luckybird

luckybird Fanatiek lid

2 sep 2009
    1.274
    0
    0
    NULL
    NULL
    achja, met zo'n oprijlaan als mijn tandarts moet je tooch ook minimaal 3 auto's en een kekke oldtimer hebben om er op te zetten :D

16. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.159
    8.136
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    #36 Devilschase, 20 mrt 2012
    Laatst bewerkt: 20 mrt 2012
    106 euro voor foto? Bij ons kostte een compleet orthopantomogram 60 euro, das een foto van beide kaken...

Orthodontie is helemaal niet volledig vergoedt, ligt aan je pakket.

En 353 euro voor verstandskies? Weet niet waar die bedragen op gebasseerd zijn want bij de kaakchirurg / implantoloog was ik 135 euro kwijt voor t trekken van TWEE verstandskiezen en een flapopklap.

Tandartsen zijn amper gestegen met hun prijzen. De zorgverz is de boosdoener helaas. Op mijn oude werk zijn we op alles 1 euro naar boven gegaan, en bij 10% van alle ingrepen een euro goedkoper.

17. Channes

Channes Fanatiek lid

24 jul 2008
    3.170
    0
    0
    Verkoopmedewerkster
    Groningen
    Ik ben vorige week weer op controle geweest. Drie verstandskiezen laten trekken in april twee gaatjes vullen en tandsteen verwijderen. Ben benieuwd hoeveel dit grapje gaat kosten

18. dds

dds Fanatiek lid

1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Ik ben van tandarts veranderd(verhuisd) en mocht gelijk op de foto:) + 2 oude vullingen vervangen (onder de noemer....lekkende .....) + 1 gaatje. Een week daarna ging de tandarts aan de slag met 1 van de "oude" vullingen de andere ingrepen zouden later in de week plaatsvinden. Nou..nou...nou....:x:x:xik had voor de ingreep geen last en nu kan ik niet meer met de rechterkant van mijn gebit eten. Het doet ontzettend pijn. Dus gebeld en gevraagd of ze nog wilden kijken, zo gezegd zo gedaan.....volgens de tandarts is er niets aan de hand, het was een oude vulling en ze hebben diep moeten boren dus kan het een tijdje gevoelig blijven. Ik heb gelijk het vervolgafspraak laten verzetten tot begin mei. Straks kan ik met beide kanten niet kauwen.....

19. bernadet26

bernadet26 Fanatiek lid

28 sep 2009
    1.335
    1
    36
    winkel medewerkster
    Gister giga rekening gekregen van manlief ff 395 euro betalen voor een wortel
    Kanaal behandeling. Vond dat echt een mega bedrag maar lees nu dat het een normale prijs is. Kom op dat is toch niet normaal meer. Een uurtje boren en het levert bijna 400 euro op. Ik had echt een vak moeten leren das duidelijk!

20. Jaydee

Jaydee Fanatiek lid

2 feb 2011
    1.162
    0
    36
    Mijn tandarts houdt gelukkig de oude prijzen aan, dus geen veranderingen:)

Deel Deze Pagina