Sinds 8 weken gaat ons zoontje 1 dag per week naar een gastouder. Wij hadden hier een heel goed gevoel over en de eerste 4 keer wennen (elke keer 2 uur langer) was er ook niets aan de hand. Maar de afgelopen paar keren wil hij slecht drinken en slaapt hij heel weinig. Ook raakt hij vaak overstuur en dan overstrekt hij zich. We hebben al van alles geprobeerd of tips gegeven aan de gastouder maar tot nu toe gaat het nog niet over. Ik denk zelf dat hij het te druk vindt en dus afgeleid is. Op sommige dagen zijn er nog 3 andere kindjes en soms is er maar 1 ander kindje. Hebben jullie misschien nog tips?
Het kan ook zijn dat ie in een sprongetje zit. Dafne had hetzelfde 'probleem' een paar weken geleden met drinken. En laatste 1,5 week slechter slapen. Zou het gewoon nog even afwachten.
O, en de fles lopend geven werkt hier heel goed. Dan begin ik gewoon normaal zittend en als ze moeilijk gaat doen, ga ik rondlopen en gaat de rest er meestal nog in. Soms wacht ik even een kwartiertje en gaat de rest er nog in.
Ik denk dat het ook iets tijdelijks is. 3 andere kindjes is vrij weinig als je het vergelijkt met een kdv. Juist als kindjes maar 1 dag in de week gaan duurt het langer om te wennen en kan het lastiger zijn. (Niet dat je daarom zou moeten veranderen hoor )
Het komt heel vaak voor dat baby's het de eerste paar keren heel goed doen en daarna ineens toch moeilijk krijgen. Ik zou zo open mogelijk communiceren met de gastouder en tips aan elkaar uitwisselen. Het kan zeker dat je kindje moet wennen aan de 'drukte'. Ik heb het op het kdv en als gastouder al vaker gezien. Dus zoveel mogelijk proberen met de gastouder op 1 lijn te zitten qua hoe jullie dingen doen. Niet alles hoeft en kan hetzelfde, maar misschien een beetje.
Bedankt voor jullie tips! Vorige week was er maar 1 ander kindje en toen ging het slapen al veel beter. Alleen was het drinken echt een ramp. In 8 uur tijd nog geen hele fles gedronken. Toen hij thuis kwam dronk hij in een razend tempo de fles leeg. Vandaag is hij weer, dus ben benieuwd hoe het gegaan is.