Kosten? Tijdelijk wonen in vakantiehuis

Discussie in 'De lounge' gestart door mevrouwtje, 28 dec 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mevrouwtje

mevrouwtje Bekend lid

11 feb 2011
    616
    66
    28
    NULL
    NULL
    Ik las verkeerd, zie nu pas 2023

2. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.813
    4.057
    113
    Oh ja qua opslag hadden wij containers die voorkwamen bij het oude huis. Na vol laden werden ze opgehaald en op een door ons aangegeven moment werden ze bij het nieuwe huis geplaatst. Ideaal.

mevrouwtje vindt dit leuk.
  3. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    En dat is vaak ook goedkoper dan een huisje. Mijn nicht zat op een vakantie park en kreeg wel korting naar betaalde ook gewoon de stijging van weekprijs in bijvoorbeeld de vakanties hoor. Echt super duur. Kun je beter een woning huren voor een jaar en die 2 maanden leeg laten staan, lijkt me.

mevrouwtje en Lynx vinden dit leuk.
  4. Mythique

Mythique Fanatiek lid

3 apr 2015
    4.778
    3.907
    113
    Wij begonnen met bouwen 3 maanden voor de eerste lockdown. We durfden het gewoon niet aan om te wachten met ons huis in de verkoop te zetten. Het te verkopen huis was meer dan 7 ton dus toen zeker niet in de categorie 'als warme broodjes over de toonbank'. We hebben ook maar 6 bezichtigingen gehad.

Bijkomend voordeel was dat we precies wisten hoeveel geld we hadden. Dat was € 70.000 meer dan de overbrugging. Kun je toch een leuk keukentje van kopen. We hadden veel meer compromissen moeten doen als we dat niet hadden geweten van te voren.

Ik vond het uiteindelijk alles meevallen. We hadden wel een heel fijn huis wat net helemaal verbouwd was, leuke buren en we konden onze eigen meubels er dus allemaal in kwijt. Het huurhuis was ook nog net ietsie pietsie goedkoper dan ons vorige koophuis.

mevrouwtje en Eppo82 vinden dit leuk.
  5. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.252
    6.134
    113
    Duidelijk en begrijpelijk in jullie geval:)
    Mijn huis was inderdaad in de starterscategorie (toen 2 ton). Dat scheelt.
    Het is natuurlijk een gok, maar zoals ik mensen heb gezien in mijn omgeving, met 2 kinderen in een klein oud vakantiehuisje, hoop geregel, overal ver vandaan (school etc) terwijl als ze hun huis hadden aangehouden ze daar nog een halve ton op hadden gepakt. Dan denk ik, waar begin je aan.
    Maar goed, wij konden ook langer dan 2 jaar de hypotheken blijven betalen zo nodig (dan hadden we de overbrugging gewoon omgezet) dus voor mij was het de stress en moeite niet waard om (toen 3 kids en een baby) 2 keer alles overhoop te halen.

6. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.570
    3.507
    113
    @Eppo82 dat was ook wat wij graag wilden, maar de hypotheekadviseur zei dat heel veel banken een bewijs van verkoop eigen woning willen zien. En ook omdat we natuurlijk niet weten wat de huizenmarkt gaat doen.

Eppo82 vindt dit leuk.
  7. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.804
    4.190
    113
    wij hebben 6 weken in de winter op een vakantiepark gewoont. Betaalde daar 1600 euro voor.Hadden we niet zo gepland maar de oplevering liep uit. Kinderen vonden het fantastisch, gebruik maken van alle faciliteiten. Het huisje was prima en behagelijk. Wat ons wel opbrak was de afstand. Het was 15 a 20 minuten naar onze woonplaats en dat reden we een paar keer per dag (school,sport etc)

8. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.570
    3.507
    113
    Voor ons is het ongeveer 10 minuten naar ons dorp. De BSO en opvang zit in hetzelfde dorp als het vakantiepark.

9. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.570
    3.507
    113
    Dit hadden wij de vorige keer ook. En de kosten vielen ook reuze mee.

Deel Deze Pagina