kosten traprenovatie, inspiratie en aanbevelingen midden Nederland.

Discussie in 'De lounge' gestart door MyMiracle, 20 mrt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MyMiracle

    MyMiracle Fanatiek lid

    2 jun 2013
    4.657
    2.872
    113
    Waar mijn huis woont
    :eek:
    Wat een geld en leer verspilling.
     
  2. mam1991

    mam1991 VIP lid

    17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Ik het zelf gedaan. Mijn eigen idee. Alles in de ral9010 en de tredes en leuning in de beits. Muur is denim drift. Dezelfde beits komt ook terug in de woonkamer/keuken. Wij zijn er onwijs blij mee! Een unieke trap, wel bloed zweet en tranen gekost maar vindt het het helemaal waard.

    Zijkant was zwart, crème tredes met halve maandjes erop.
     

    Bijgevoegde bestanden:

    pippa26, Ysabella, 2littlemonkeys en 6 anderen vinden dit leuk.
  3. MyMiracle

    MyMiracle Fanatiek lid

    2 jun 2013
    4.657
    2.872
    113
    Waar mijn huis woont
    Mooi gedaan!
     
    mam1991 vindt dit leuk.
  4. BabyFG

    BabyFG VIP lid

    20 feb 2012
    9.071
    1.916
    113
    omgeving Rotterdam
    Hartstikke mooi geworden!
     
  5. BabyFG

    BabyFG VIP lid

    20 feb 2012
    9.071
    1.916
    113
    omgeving Rotterdam
    @MyMiracle qua verf zou ik vooral wel echt voor kwaliteitsverf kiezen, trappenlak weliswaar, en niet zomaar t goedkoopste pakken wat er is ;)

    Verder geen ervaring nog haha

    Wij wilden onze trap gaan doen maar wat we aantroffen onder de vloerbedekking:eek::eek::eek:
    Die hele trap moet dus vervangen worden (moet nog even bellen, maar dat wordt in juni hopelijk!) en daarna gaan we mnlaten bekleden met tapijt. De zijwangen ga ik zelf wit lakken :)
     
    MyMiracle vindt dit leuk.
  6. Jolicoeur

    Jolicoeur Fanatiek lid

    5 nov 2017
    2.844
    2.524
    113
    Vrouw
    Vaak kan er wel traprenovatie overheen. Weet niet wat de kosten zijn van een nieuwe trap en opnieuw bekleden, maar wij wilde het dus eerst ook zelf doen maar was niet te doen als je op mijn bovenstaande foto kijk zie je al dat zwarte en die waar je hout zie zijn we elke dag 2 weken bezig geweest en nog zat er lijm op. Niet te doen dus. We konden het zo laten voor de renovatie.
     
  7. MyMiracle

    MyMiracle Fanatiek lid

    2 jun 2013
    4.657
    2.872
    113
    Waar mijn huis woont
    Dat is het plan inderdaad. Ik ben me wat aan het oriënteren en kom op Sigma coating Nova traplak uit.
     

    Bijgevoegde bestanden:

    BabyFG en Chickelasjen vinden dit leuk.
  8. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.955
    7.884
    113
    Vrouw
    We hebben nog niet zo lang geleden de beneden trap geverft en ik heb pas de zoldertrap geverft. Netjes afgelakt ed. Maar je hebt toch wel snel dat er hapjes hout uit gaan en als het hout mee komt maakt het niet echt uit welke verf daaraan vast zat. Daarom zou ik het loopvlak bekleden met of de optie die al gegeven is, maar dan moet je wel heel netjes kunnen aftekenen. De budget versie zijn trapmaantjes.

    Zelf vind ik verf op terpentine basis veel fijner werken dan op waterbasis. Dat droogt minder snel waardoor je langer de tijd kan nemen.
     
    MyMiracle vindt dit leuk.
  9. Chickelasjen

    26 apr 2017
    98
    38
    18
    Vrouw
    Wij hebben deze verf ook op de trap gedaan.

    Heel mooi effect,.. vloeren ook gedaan!
    Foto volgt (zijkanten/borders zijn nog niet gedaan)
     
    MyMiracle vindt dit leuk.
  10. bababoe

    bababoe Fanatiek lid

    11 mrt 2011
    1.639
    592
    113
    Wow ik schrik echt van de kosten voor de renovaties. Wij hebben vorig jaar een nieuwe trap laten plaatsen beneden, en waren inclusief plaatsing (half open, half dicht) iets van 2000 kwijt inclusief trapleuningen etc. Hebben hem daarna zelf geverfd. Er zal een oude spiltrap in maar dat vonden wij met kleine kinderen helemaal niets, dus vandaar vervangen.
     
    MyMiracle vindt dit leuk.
  11. BabyFG

    BabyFG VIP lid

    20 feb 2012
    9.071
    1.916
    113
    omgeving Rotterdam
    Helaas heeft 1 van de vorige eigenaren de trap dusdanig toegetakeld dat de veiligheid niet meer geborgd is....zo heeft de slimme meneer in de trapboom staan hakken en frezen waardoor er tredes feitelijk los liggen (t is dat ze dusdanig vastgeklemd zitten dat ze niet zomaar er tussenuit zullen vallen)....
    1 trede is volledig doorgescheurd en andere tredes zijn ook in bijzonder slechte staat.

    Een nieuwe trap kost ongeveer evenveel als een renovatie laten doen ;) afhankelijk van de aanbieder natuurlijk....

    Maar onze trap ziet eruit alsof ie naast de titanic heeft gelegen ;) haha
     
    MyMiracle vindt dit leuk.
  12. 2littlemonkeys

    2littlemonkeys Fanatiek lid

    27 feb 2015
    4.563
    2.765
    113
    Vrouw
    Noord Nederland
    Wij gaan de trappen ook zelf doen.
    Verf gaan we van Sikkens gebruiken (denk ik). Of in ieder geval een grondverf + lak met hoge kras-/slijtvastigheid. Traptreden van cando of pvc. Je komt dan voor 2 trappen op ongeveer 1000,- uit (maximaal).
    Als je alles zou kopen met kortingen bij praxis/gamma kun je hier makkelijk 200,- afhalen.
     
    MyMiracle vindt dit leuk.
  13. Yellowsun

    Yellowsun Fanatiek lid

    23 apr 2009
    2.021
    287
    83
    Wij hebben onze trap bij Upstairs laten doen! Wat mooi is het geworden! We hebben zelfs verlichting in de trap en waten €3500 kwijt
    Het is nu wel echt een blikvanger in ons huis !!
    In ins oude huis hadden we ook een Upstairs trap en die zag er ja 10 jaar nog als nieuw uit vandaar dat in dit huis we ook weer voor renovatie gekozen hebben .
     
    MyMiracle vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina