Complete huisrenovatie

Discussie in 'De lounge' gestart door Lomo, 25 mrt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lomo

Lomo Fanatiek lid

17 jan 2019
    1.182
    1.540
    113
    Vrouw
    Hoi Dames,

Wij hebben deze week ons droomhuis gevonden. Droom locatie prachtig huis. Enig probleem is dat het huis compleet gerenoveerd moet worden. Er zit zelfs geen centrale verwarming in. Wat is jullie ervaring met aannemers? En wat waren ongeveer de kosten? Het gaat bij ons om een klein huisje.

Ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen. Dat zou ons enorm helpen in het maken van een keuzen.

2. MissBlue

MissBlue Niet meer actief

Dat klinkt goed!:)
    Ons eerste huis was ook een huis wat compleet aangepakt moest worden, ook geen cv ed. Alles in totaal heeft ons dat 50.000 euro gekost. Geen aannemer! Alles zelf gedaan, wel wat klussen uitbesteedt, zoals tegelen in de badkamer en het laten monteren van een cv ketel.
    Inmiddels waren we na 10 jaar uitgekeken op het huis (En uitgeklust:p), dus nu hebben we een ander project: onze nieuwe woning. Die kosten gaan wel wat meer oplopen...

3. samarinde01

samarinde01 Fanatiek lid

11 dec 2012
    2.849
    1.060
    113
    Ik zou met een bouwkundige een 2e bezichtiging plannen. Dan heb je meer inzicht in wat er moet gebeuren en een wat reeëler beeld van de kosten. Verhalen van andere forummers gaan je vast niet helpen. Kosten zijn uiteenlopend per soort huis, de staat van het huis, woonplaats (dure/minder dure gemeente in nederland) en de bedrijven die je gaat nodig hebben voor de klussen verschillen ook in prijs.

4. Lomo

Lomo Fanatiek lid

17 jan 2019
    1.182
    1.540
    113
    Vrouw
    helemaal mee eens en dat gaan wij ook doen. Maar ben ook heel benieuwd wat het andere gekost heeft en hoe zij het ervaren hebben.

samarinde01 vindt dit leuk.
  5. Eenkadootje

Eenkadootje Fanatiek lid

5 mrt 2013
    4.611
    2.405
    113
    Het valt altijd tegen qua kosten en tijd.
    Reken op 30% extra kosten, en minstens een maand extra tijd.

6. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Eens.
    En afhankelijk van jullie wensen en wat jullie eventueel zelf kunnen.
    Aannemers zijn tegenwoordig flink aan de prijs.
    Vriendin heeft recent haar woning volledig gestript en weer opgebouwd(ook de tuin en een stuk aangebouwd) ze was ongeveer een ton kwijt en haar man heeft bijna alles zelf gedaan.

7. Lomo

Lomo Fanatiek lid

17 jan 2019
    1.182
    1.540
    113
    Vrouw
    Klinkt nog wel als een moeilijk project. Wij twijfelen ook heel erg. Het plekje en de buitenkant klopt maar wij zijn totaal geen klussers en hebben geen ton eigen geld. Twijfelen nog even door.

8. LVtje

LVtje Fanatiek lid

20 jan 2014
    3.128
    1.100
    113
    Vrouw
    Wij hebben dit ook gedaan. Hebben een heel oud huis (1760) gekocht en compleet verbouwd. Maar wel een zeer handige man die veel zelf heeft kunnen doen.
    We zijn ruim een ton kwijt geweest aan verbouwen. Er was echt helemaal niks, alleen de buitenmuren stonden nog zo’n beetje.

Was een monster klus, en zou het als je zelf niet handig bent absoluut niet aanraden.
    Of je moet dermate veel geld erin willen/kunnen om alles te laten doen.

9. Bailey07

Bailey07 Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.187
    1.749
    113
    @Champetter heeft zelf ook zoiets gedaan maar met een groot huis staat me bij...

10. vlindermoeder

vlindermoeder Fanatiek lid

30 mrt 2009
    2.594
    1.051
    113
    Hier
    Mijn vriend werkt in de bouw en bedenk wel in deze tijd van corona,. Er gaat veel niet door. Mijn vriend werkt alleen bij klanten die hij al langer kent op dit moment. Bepaalde bouwmaterialen worden al schaars omdat ze uit het buitenland moet komen.

11. Koektrommel

Koektrommel Fanatiek lid

15 feb 2017
    1.511
    1.100
    113
    Vrouw
    Hebben jullie dan niet alles zelf gedaan? Mijn ouders hebben net het hele huis verbouwd. Die hebben echt bijna alleen zelf gedaan maar waren geen ton kwijt.

12. Koektrommel

Koektrommel Fanatiek lid

15 feb 2017
    1.511
    1.100
    113
    Vrouw
    Dat is een beetje lastig inschatten zo maar als je alles laat doen loopt dat nog wel aardig in de papieren. Maar ligt er dus ook aan wat er allemaal gebeuren moet. Kunnen jullie niets zelf doen? Dat scheelt zoveel geld.

13. LVtje

LVtje Fanatiek lid

20 jan 2014
    3.128
    1.100
    113
    Vrouw
    Ja wel hoor, we hebben alles zelf gedaan.
    Het is wel een groot huis, en er was letterlijk niks. Niet eens een cementdekvloer.
    Maar op 1 punt water en stroom en verder nergens in het huis, geen plafonds, gewoon niks. Sommige muren zag je nog het stro zitten. Dus het ging wel iets verder dan een gewone verbouwing met een nieuwe keuken en badkamer en een wandje verplaatsen ;)

Ter vergelijk; zo zag het eruit. (Foto haal ik zo wel weg)

14. Lomo

Lomo Fanatiek lid

17 jan 2019
    1.182
    1.540
    113
    Vrouw
    Oh dat is wel een stapje verder dan het huis dat wij hebben gezien. Daar is gewoon 40 jaar niks aan gedaan. (Behalve aan zijn tuin dat was zijn passie) kunnen wel wat zelf en hebben wel handige vrienden.

15. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    Ik zou een aannemer een offerte laten maken voor de dingen die je zelf niet kunt (denk aan leidingwerk, electriciteit, riolering, etc). Wij hebben recent een aannemer laten kijken om een complete renovatie en uitbouw te doen bij een groot vrijstaand huis, dat zou zeker 3 ton gaan kosten bijvoorbeeld (maar dat ligt natuurlijk aan veel dingen, bij dat huis zou dan zo’n beetje alleen de muren blijven staan en in de uitbouw zou ook nog een tweede badkamer moeten komen, etc, etc), waarschijnlijk met alles wat we willen nog wat meer.

Verder ligt het er heel erg aan in welke regio je woont hoe duur de aannemers zijn en als je zelf veel kunt, dan kan het uiteraard veel goedkoper.

16. Koektrommel

Koektrommel Fanatiek lid

15 feb 2017
    1.511
    1.100
    113
    Vrouw
    Maar het is dan meer gedateerd ook vooral? Er hoeft niet rigoureus gesloopt en gebouwd te worden?

Bij mijn moeder is het hele huis gestript (alleen de muren stonden nog). Het achterste deel eraf gesloopt. Daar is 100m² bij aangebouwd. Ook de kap boven door getrokken. Compleet nieuw dak, nieuwe kozijnen en ramen etc. Hun waren rond de 65.000 kwijt. Maar dat is dus wanneer je alles zelf doet. Wanneer je het laat doen kost alleen 1 timmerman je al zo'n €1600 per week.

Dit is het voorste stuk:
    20200326_121909.jpg

17. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.067
    3.860
    113
    Goed dat je er iemand naar laat kijken die er verstand van heeft, want de kosten kunnen zo uiteen lopen.

Wij hebben onlangs een nieuw huis gekocht (50 jaar oud) en wij zijn zelf aardig handig en het is geen megaverbouwing (al herken je het beneden amper terug, zoveel gesloopt en opnieuw gedaan, maar dan nog, je komt altijd dingen tegen die tegenvallen.
    Mijn man heeft 4 weken vrij genomen en klust 6,5 dag in de week. Ik klus halve dagen, omdat we nu met corona zitten en de kinderen thuis zijn.

We hebben een stukadoor genomen, omdat we zelf tijd tekort komen en de ervaring missen om echt mooi strakke muren en plafonds te maken. Verder is de hele meterkast vervangen door iemand. De rest heeft mijn man met mijn vader gedaan, want dat was me toch een oude, onveilige meuk!
    En er is nog iemand gekomen om de kruipruimte goed te ventileren, want dat was niet het geval met schimmel en doorslag tot gevolg.

Keuken zetten we zelf, sloopwerk hebben we zelf gedaan, wandje zetten, vloertje storten, trap renoveren etc. Behangen, schilderwerk, laminaat leggen ook.
    Boven moet alles nog dubbel glas krijgen op de eerste verdieping en beneden ook een enorm raam. De kruipruimte laten we nog volspuiten met isolerende floepies, de garage moet worden aangepakt, de tuin, de dakgoot gerepareerd of vervangen, buitenschilderwerk gedaan (doe ik deels zelf), de zolder (raampje plaatsen, isoleren, sauna en douche) en dan hebben we de meeste kosten wel gehad. Meer dan 30.000 gaan we er niet insteken, omdat ik denk dat het huis daarboven niet veel waard meer wordt.
    Ik verwacht dat jullie aan de 30.000-75.000 zullen zitten in een huis van 40 jaar oud, afhankelijk van wat er moet gebeuren en wat je zelf kunt doen.
    Je moet er echt zin in hebben, maar dan is het vaak wel een leuke uitdaging.

18. Lomo

Lomo Fanatiek lid

17 jan 2019
    1.182
    1.540
    113
    Vrouw
    Hebben nu contact met een aannemer die er naar gaat kijken.

Wij gaan geen muren verplaatsen etc. Willen wel een stukje uitbouwen maar gaat om 5 vierkante meter. Er is al uitgebouwd maar willen dat over de hele breedte uittrekken. Elektriciteit is recent vernieuwd dat scheelt denk ik ook.

19. Lomo

Lomo Fanatiek lid

17 jan 2019
    1.182
    1.540
    113
    Vrouw
    Wauw! Echt flink verbouwd. Wij hebben 0 ervaring met klussen maar kennen wel mensen die dat wel hebben en handige vrienden die ook wel wat kunnen helpen.

20. mamaloe250

mamaloe250 Fanatiek lid

2 aug 2016
    1.149
    722
    113
    Wij zijn totaal niet handig en laten ons huis nu uitbouwen. We laten echt alles doen en zullen er ongeveer 90.000 aan kwijt zijn. Daar zit wel een nieuwe badkamer a 10.000 in en 10.000 aan stucwerk voor t hele huis.

Deel Deze Pagina