Kosten verhuisbedrijf??

Discussie in 'De lounge' gestart door Kellebel1987, 31 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nonja

Nonja Fanatiek lid

12 nov 2008
    1.695
    20
    38
    Zuid Holland
    Je kan er ook nog voor kiezen om alle grote meubelstukken door het verhuisbedrijf te laten doen en alle kleinere dingen en dozen zelf te verhuizen.

2. mamazeyad

mamazeyad Niet meer actief

op marktplaats kun je ook kijken zijn vaak mensen die het voor een leuk prijsje doen.

3. mimi83

mimi83 Niet meer actief

Wij hebben 2 volledige ingerichte huizen (Woningruil) op 200 meter van elkaar met ong. 12 a 14 menen in 1 dag lopend/auto"s/ 2 bussen waarvan 1 met aanhanger voor grote dingen verhuisd en ingericht ook nog (incl. keukenskastjes etc/slaapkamers etc.)

Gewoon een aantal mensen optrommelen en heen en weer én.

4. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    8.024
    6.767
    113
    zuid-holland zuid
    Ik zou het op werkspot zetten geloof ik en kijken wat er reageert.

Ik ga mijn vrienden echt niet meer vragen voor zulke dingen, dat was leuk toen we nog studeerden, inmiddels heeft iedereen het superdruk met kinderen en hun baan, die hebben echt geen zin meer om in het weekend bij een ander te gaan klussen.

5. Joycey

Joycey Niet meer actief

Mijn verhuizingen hebben nooit meer dan 150 euro gekost; een hoop energie en moeite. Maar daar stond tegenover ook een hele leuke dag met vrienden en familie en daarbij veel lol. We waren aan het eind van de dag compleet gesloopt, maar dan bestel je pizza voor 15 man en dan ga je met je voeten omhoog zitten en met zijn allen singstar of een ander gaar spelletje doen... Dat maakt het dan wel leuk :D

6. Bika

Bika Niet meer actief

Wij waren 3200 euro kwijt, maar dan wel 1,5 uur verderop en met in/uitpakken (4 weken na mijn keizersnee). Dus ja verhuisbedrijven zijn nou eenmaal bloedduur.

7. hetlichtje

hetlichtje Fanatiek lid

3 dec 2010
    1.061
    0
    36
    NULL
    NULL
    En het is ook logisch dat die bedrijven duur zijn. Ik heb er ooit eens stage gelopen. Als je ziet wat een vrachtwagen kost, alleen als ie al stilstaat. Daar heb je de eerste 100 euro al te pakken. (hypotheek, verzekering, belasting enz.).

Daarnaast moet je ook nog een aantal verhuizers in dienst hebben (met een hele dure verzekering, ivm lichamelijke klachten).

Dus ja, het is flink veel geld, maar soms is dat het wel waard. Als ik ooit weer ga verhuizen komt er wel een verhuisbedrijf aan te pas.

Mijn man heeft een eigen bedrijf met teveel werk. Hij werkt liever als dat hij gaat sjouwen met een wasmachine. Dus dan kost het wat, maar levert ook veel plezier op.

8. Kellebel1987

Kellebel1987 Fanatiek lid

20 mrt 2013
    2.583
    16
    38
    NULL
    NULL
    Dat is ook een beetje ons probleem... Plus dat we midden in de feestdagen gaan verhuizen dus dan hebben mensen al bijna geen tijd! We dachten zelf dat we 'maar' rond de 600 euro kwijt zouden zijn, dus schrokken van dit bericht! We gaan nu kijken aar een verhuisbedrijf hier op het dorp, voor alleen grote meubelstukken...

9. Kellebel1987

20 mrt 2013
    2.583
    16
    38
    NULL
    NULL
    En mijn vriend heeft bechterew dus wasmachines sjouwen e.d. Is niet echt goed voor zn rug ;)

10. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.047
    2.914
    113
    't Gezellige Brabant
    Nou, idd! Dit hebben wij vorig jaar gedaan. Tijdens het verbouwen hadden we steeds al klein spul meegenomen. De dag dat we echt over gingen, ging het alleen nog om de grotere meubels. Wij verhuisden 60 km verderop, Ik had een klein bedrijfje hier uit de buurt die voor de eerste 4 uur een vast bedrag rekenden en daarna per uur. Alles kon in 1x mee en uiteindelijk waren we 250 euro kwijt. Daarvoor hebben zij alles uit ons oude huisje gehaald en alles weer op z´n plekje in het nieuwe huis gezet. Voor dat geld had ik het echt niet zelf willen doen!

11. mamazeyad

mamazeyad Niet meer actief

als je je eigen vrienden er niet mee wil belasten is het misschien een idee om hier een oproepje te plaatsen aan mensen in je buurt? wel licht dat er mensen zijn die je graag helpen voor een normale vergoeding;). denk dat je dan echt heel veel goedkoper uit bent dan met een verhuisbedrijf.

12. Ruby1987

Ruby1987 Fanatiek lid

24 mei 2012
    1.114
    0
    0
    student: bedrijfs administratie
    Almere
    Ik ben afgelopen vrijdag verhuis van Almere buiten naar Almere stad en heb nog wat spullen laten brengen naar mn schoonmoeder in. Amsterdam. Ik, mijn vriend, verhuiswagen en 2 verhuizers. Totale kosten: €617

13. sem frummel

sem frummel Fanatiek lid

21 okt 2011
    2.386
    1
    36
    verzorgende ig
    wij zijn in feb in 1 dag verhuisd 5 km verder en hebben een busje via me vader zijn werk en verder heel veel sterke mannen had er 15 rond lopen en in 1 dag alles over inclusief de zware dingen zoals koelvries combi,boxspring wasmachine,vaatwasser,kasten en in t nieuwe huis waren alle vrouwen mij aan helpen alles op plek te zetten de mannen zetten t zware spul op plek en wij gelijk inruimen,ik was nog geen 100 euro kwijt aan eten en lekkers voor die dag inclusoef chinees s avonds voor 30 man
    vraag aan iemand een grote aanhanger en trommel je vrienden op dan kost nog geen 100 euro aan koffie met wat lekkers en tussen de middag soep met broodje

14. Kellebel1987

20 mrt 2013
    2.583
    16
    38
    NULL
    NULL
    Ik heb een oproep bij werkspot geplaatst en heb meteen al 3 reacties! Vriendlief is er nogal sceptisch over omdat er bijv meteen al een bod wordt uitgebracht van 500 euro... Ik zelf ben hier minder bang voor.. Ik wil wel zeker weten dat mocht er iets fout gaan, ze verzekerd zijn... Maar hoe kan ik dit checken?

Deel Deze Pagina