Kosten verhuisbedrijf

Discussie in 'De lounge' gestart door sillies, 21 mei 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.632
    8.365
    113
    Vrouw
    Wij gaan binnenkort verhuizen. Elke keer dat 1 van ons gaat verven gooien we kleine spullen in de auto. En zodra de 1e verdieping af is huren wij een bus. Ik was verbaast wat je nog mag reiden met enkel rijbewijs B.

2. Relax

Relax Fanatiek lid

26 sep 2009
    1.865
    2.057
    113
    Vrouw
    Ik was 1500 euro kwijt. Van eensgezinswoning naar eensgezinswoning, reisafstand 12 km. Ik heb zelf ingepakt en kreeg zoveel dozen en inpakmateriaal als ik maar wilde. Incl demonteren en monteren van oa mijn grote grenen kast en bed. De meubels van de kinderen hebben ze in het geheel meegenomen, een kast werd door het raam getakeld. De wasmachine en droger moesten naar zolder. De inhoud van mijn hangkast in een hangdoos dus dat hing s middags weer kreukvrij in mn kast. Ze waren met zn drieën en waren in 6 uur klaar. We konden diezelfde avond dus aan de eettafel eten en allemaal in onze eigen bedden slapen. Ideaal en wat was het een heerlijk relaxte dag. De dozen werden weer opgehaald na een paar weken en ik heb letterlijk zelf geen doos gesjouwd.

Toen ik een jaar later omverwacht weer verhuisde hebben we toch maar zelf een vrachtwagentje gehuurd. 150 euro, wat familie, heel veel gestress, wat krassen op meubels en een beschadigde muur bij de trap.. Ik vond de dure verhuizing toch fijner maar ja het zijn wel bedragen..

Brigitte1985 vindt dit leuk.
  3. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    @sillies in welke regio woon je?

Wij hebben 1300,- betaald met 2p (geen kids), met heel veel spullen van rijtjeshuis naar rijtjeshuis. Ze leverden dozen en we hebben afgesproken wat we zelf demonteerden en wat zij deden. (boxspring hebben zij gedaan bijv).

Maar er waren ook offertes van meer dan 2000,- :eek: en die wij hadden was gewoon een gerenommeerd bedrijf

4. sillies

sillies Fanatiek lid

15 aug 2013
    3.189
    1.396
    113
    Ik ga tegen die tijd gewoon offertes aanvragen, want zo te lezen zit er best veel prijsverschil tussen de bedrijven.

Stier86 vindt dit leuk.
  5. Spookje

Spookje Actief lid

23 jul 2013
    348
    28
    28
    Vrouw
    Midden van het land
    Wij hebben voor onze verhuizing drie offertes opgevraagd en die liepen nogal uiteen, tussen de hoogste en de laagste zat bijna 1000 euro. En het waren alledrie professionele verhuisbedrijven.
    Dus het loont zeker om verschillende offertes te vragen.

Wij hebben uiteindelijk 1100 euro betaald voor een verhuizing van met name meubels en zware dingen plus een aantal dozen van een ééngezinswoning naar een ééngezinswoning nog geen 10 km verderop.
    We hebben zelf alles in- en uitgepakt, maar de drie heren die de verhuizing deden, waren 10 keer handiger met sjouwen en verplaatsen dan wij. En deden dat vrijwel zonder beschadiging. Ik was daarvoor in korte tijd al meerdere keren verhuisd en dat hebben we allemaal wel zelf gedaan. Met een kleine baby zagen we dat echter niet zitten.

Vond het ook veel geld, maar zou het zo weer doen.

sillies vindt dit leuk.
  6. Adrianna

Adrianna Niet meer actief

De eerste keer 500 euro met alleen geselecteerde spullen.
    De tweede keer kosten van boedelbak en een bbq voor de vrienden die geholpen hadden plus een tegoedbon voor als zij zouden verhuizen.
    De volgende keer doen we het weer precies zo... is een stuk gezelliger, scheelt kosten en ik ben sowieso niet gek op vreemde mensen die aan/tussen mijn spullen zitten.

7. Koolmeesje

20 apr 2017
    42
    10
    8
    NULL
    NULL
    Wij verhuizen ook binnenkort. Dozen hebben we geleend. En voor de meubels enz huren we een bus gehuurd met laadklep. Voor een weeken 180 euro zo uit mijn hoofd. Paar mensen komen helpen. Scheelt echt zoveel geld.

8. Bailey07

Bailey07 Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.188
    1.749
    113
    Wij hebben het via werkspot geregeld. Inderdaad heel veel verschil in de bedrijven. Voor 350,-is alles verhuisd (met 25km tussen de woonplaatsen). Zij hebben alles gedaan, wij enkel ingepakt.

9. Eenkadootje

Eenkadootje Fanatiek lid

5 mrt 2013
    4.611
    2.405
    113
    We verhuizen nogal vaak. De teller staat inmiddels op 15 keer. En we doen het altijd zelf.

Belangrijkste regel: gooi zoveel al vantevoren weg! Of liever nog Gratis af te halen. (Scheelt naar de stort rijden)
    Begin daar al vroeg aan, bijv voordat je de sleutel vh nw huis hebt. Dan is het inpakken een stuk makkelijker: alles gaat mee, wat er nog is.

Als je er tijd voor hebt:
    Kamer voor kamer afklussen. Kast uitruimen; demonteren, monteren en inruimen.
    Keukenspullen op tijd overbrengen.

Op de grote verhuisdag:
    Zorg dat je enkel nog maar de grote items over hoeft te brengen. Evt nog een flinke hoeveelheid dozen. (Dozen markeer je wat erin zit en waar naar toe)
    Maak als 1e de slaapkamers vd kinderen in orde. Dan je eigen slaakamer. (Lees bed opmaken) Dat er nog een stapel dozen staan maakt niet uit. Je kan slapen.
    Dan de woonkamer, en hou die dan vrij van dozen. Dat is je rustmoment. Als je even niet meer zitten, ga dan op de bank zitten.
    Werk kamer voor kamer af.

Deel Deze Pagina