Kosten verhuizing?!

Discussion in 'De lounge' started by Ise Bo, Jan 9, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Ise Bo

Ise Bo Bekend lid

Oct 8, 2010
    885
    0
    0
    *
    Oke thanks en moet ik trouwens niet 2 keer dan weer 600 euro berekenen, aangezien ik misschien nog een ondervloer moet hebben? Ik weet namelijk niet of er ook onder de vloer die daar nu ligt (zeil) een ondervloer ligt die ik voor laminaat kan gebruiken?!

2. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

Aug 20, 2006
    9,082
    1
    0
    Overijssel
    Ik wil echt je pret niet bederven hoor, maar 21m4 wonen is echt niet groot. Wij wonen in een huis van 28m4 en de woonkamer is echt klein. Wellicht lijkt het nu groot omdat je nu heel klein woont, maar de kans is aanwezig dat je het alsnog al snel weer te klein zal vinden. Zeker als er ook nog een tweede kindje komt in de toekomst....

3. whitesaber

whitesaber Niet meer actief

4. Ise Bo

Ise Bo Bekend lid

Oct 8, 2010
    885
    0
    0
    *
    Ik waardeer je berichtje! IK heb het huisje gezien en vind het groot genoeg ook voor 2 kindjes. Ik heb zelf als kind in een soortgelijk huisje gewoont, even groot en dan waren we met 4 jonge kinderen, 2 volwassene! Prima te doen, tis maar net hoe je het indeeld! ;)

Nogmaals dus bedankt voor je berichtje!
    Ik weet om wat voor ruimte het gaat en ik vind het groot genoeg! ;)

5. Ise Bo

Ise Bo Bekend lid

Oct 8, 2010
    885
    0
    0
    *
  6. bamjolan

bamjolan VIP lid

May 7, 2008
    8,138
    0
    36
    Female
    Moeder
    Den Haag
    Ik was voor 29 pakken Slatten toen 233,45 kwijt.
    (8.05 per 2 vierkante meter).
    Ondervloer is bij Kwantum goedkoper als bij Ikea (20 Euro en Ikea 25 euro).
    Voor hier had ik 58 vierkante meter nodig.
    Ik kocht 4 pakken ondervloer en nam nog platen ondervloer mee uit het oude huis.
    Maar, ik kom nu nog 1 á 2 pakken tekort haha

7. whitesaber

Erg jammer maar omdat het een internet bedrijf is zijn de verzendkosten best redelijk
    Ik zal er zelf ook even naar kijken wil van het jaar ook nieuwe laminaat namelijk haha

8. Ise Bo

Ise Bo Bekend lid

Oct 8, 2010
    885
    0
    0
    *
    Oh oke ik zal er nog eens naar kijken dan en anders is idd kwantum of Ikea een optie!

9. Ise Bo

Ise Bo Bekend lid

Oct 8, 2010
    885
    0
    0
    *
    Ik hoop gewoon dat alles bij elkaar niet boven de 4000,- uitkomt, met verf en vloer!

10. whitesaber

Ach nee lang niet :p

11. bamjolan

bamjolan VIP lid

May 7, 2008
    8,138
    0
    36
    Female
    Moeder
    Den Haag
    Woningruil is wel goedkoper denk ik dan als je gewoon verhuist.
    Tenminste als ik het van mezelf bekijk wel.
    Mijn vorige huis kreeg ik dmv woningruil, mar je kunt t tatrief zelf indelen.
    Wil je alles in 1x? Dan ben je meer kosten kwijt dat als je het bijv per kamer doet.
    De vloer wil je helemaal nieuw zeg je, dan zal dat de grootste uitgave zijn.
    Over t algemeen kun je laminaat wel over zeil heen leggen, maar ik weet niet of dat goed dekt met je onderburen.
    Je zou verf e.d. in gedeelten kunnen doen, dat scheelt je dan ook weer.

12. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

Aug 20, 2006
    9,082
    1
    0
    Overijssel
    Ik zou laminaat niet over zeil heenleggen. Het gaat dan namelijk 'broeien' en dan heb je een grote kans dat het laminaat bol gaat staan. Zeker als er eens een glas drinken o.i.d. valt. Er zeipelt altijd wel iets tussen de naden, en het vocht kan dan geen kant op, blijft op het zeil liggen. Althans,dit is wat een medewerker mij vertelde. Ik wou het namelijk ook over het zeil heenleggen, maar heb het aan de hand van deze info. maar niet gedaan.

13. Ise Bo

Ise Bo Bekend lid

Oct 8, 2010
    885
    0
    0
    *
    Bedankt voor jullie reacties! Liefst doe ik alles in 1 keer, qua vloer ... dan ben ik ook gelijk maar klaar ... verven hoeft niet perse allemaal in 1 keer. Verder moeten we nog even bekijken hoe we het precies doen met de woningruil, eerst maar wachten op een teken van degene met wie ik zou willen ruilen, spannend!

14. Assi

Assi Fanatiek lid

Mar 2, 2008
    4,519
    46
    48
    Hey meid, gaaf dat je wellicht woningruil kunt doen.

Ik doe over 10 dagen woningruil. Het wordt wel chaotisch, denk ik. Woningruil betekent sleutels wisselen en je hebt dan geen ander huis waar je kunt slapen terwijl je overdag in je nieuwe woning bezig bent.
    Gelukkig woont mijn moeder in dezelfde wijk dus kunnen we daar slapen. Scheelt een boel.

Wij verlaten onze appartement van 80 m2 voor een ééngezinswoning van ca. 120 m2
    Drie verdiepingen, 4 slaapkamers (10,12,14 en 14m2), woonkamer 27 m2 (ook wel klein, onze woonkamer in ons appartement is 36 m2), dichte keuken van 9 m2..

We hebben nog alleen maar nieuwe vloer voor de begane grond gekocht. Hier waren we 500 euro voor kwijt.
    Plinten komt nog wel...heeft geen prioriteit. Kan ook als we erin getrokken zijn.
    Ondervloer nemen we over van de oude bewoners. Ze hadden ook laminaat liggen, maar dat vond ik echt niet mooi en netjes gedaan. De ondervloer van hen is 3 jaar oud, moet dus nog in goede staat zijn!
    Zij nemen onze ondervloer gratis over (deze is veel duurder dan normaal omdat hij speciaal voor vloerverwarming is).

De vloer in onze appartement nemen we mee naar dat andere huis. Het is nog maar 1 jaar oud en duur. Tevens is het dezelfde vloer als die we gekocht hebben voor de begane grond.
    Denk alleen niet dat deze vloer hier toereikend is voor 2 verdiepingen. Je moet ook veel stukken weggooien en tijdens het leggen verlies je ook wat.
    Ach, de zolder heeft geen prioriteit. Daar slaapt nog niemand.

Ben me nu vooral aan het orienteren op verf..en lakverf. Want niet alleen de muren wil ik wit hebben, ook de deuren, verwarmingsbuizen, verwarmingen en deels de kozijnen ga ik spierwit maken.

Maar met alleen verf kom je er niet.
    Naast acrylverf en muurverf heb ik nog nodig:
    - afplaktape
    - verfrollers
    - kwasten
    - verfbakken
    - terpetine

Bij Gamma kosten die dingen wel duurder, maar heb je wel goede spullen.
    Bij Action verkopen ze trouwens afplaktape en verfrollers, maar of die van goede kwaliteit zijn?!
    Niks zo erg als afplaktape dat doorlekt of eraf valt.

Bij Action haal ik wel mijn verfbakken. Lekker cheap!

En met verf let ik echt op de aanbiedingen. Wil wel superdekkend.
    Zie nu in het Karwei kranten de Histor muurverf in de aanbieding. Van 64 euro voor 34 euro!!
    Dekt wel supergoed!!!! Dan ben ik waarschijnlijk goedkoper uit dan goedkope verf waar ik tenminste 2 lagen van nodig heb..

De muren in mijn nieuwe woning zijn allemaal melkwit geschilderd, dus dat scheelt al heel veel, gelukkig!

Nou, ik zal je op de hoogte houden van mijn woningruil en de kosten.

Zoveel heb ik niet te besteden. Een paar honderd nog maar!
    Dankzij enkele jaarafrekeningen grrrrrr.... Dat was echt even een domper!

15. Ise Bo

Ise Bo Bekend lid

Oct 8, 2010
    885
    0
    0
    *
    Ow wat ontzettend spannend dat jij binnenkort woningruil gaat doen, ben benieuwd hoe je dit gaat ervaren! Het is idd, sleutels wisselen en gelijk gaan ... spannend allemaal, toch ook wel weer fijn als het eenmaal achter de rug is he!

Ik benieuwd naar wat je zoal kwijt ben en wens je alvast heel veel succes met het verhuizen! Vind het altijd een hele klus .. alles inpakken en daar weer alles uitpakken!

Share This Page