Kosten verjaardag kind.

Discussie in 'De lounge' gestart door Marente, 31 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marente

Marente Actief lid

26 okt 2010
    271
    0
    0
    De vraag zegt het al: Wat geven jullie uit aan een kinderverjaardag en wat doen jullie eventueel om de kosten te beperken? Ik vind elke verjaardag een behoorlijke kosten post en ben al gauw 150 Euro per kind per verjaardag kwijt, ik wil dit wat gaan inperken maar weet niet zo goed hoe.:(

Zo is er de verjaardag thuis, met al het bezoek enzovoort, dit is voor alle gebak, drankjes en hapjes al snel 40 Euro en dan probeer ik de kosten meestal al te beperken. Niet vieren is geen optie.
    Dan nog een traktatie op school, die is gelukkig niet zo duur omdat de school het zelf regelt. Dan komen er nog cadeautjes, daarvoor hebben we een bedrag afgesproken van 50 Euro per kind, en dan is er nog een kinderfeestje, meestal ook niet goedkoop en daarbij gaan we geen extreme dingen doen ofzo.

Ik vraag me af wat jullie uitgeven aan al deze losse onderdelen en wat totaal? Wat jullie normaal vinden en hoe jullie eventueel de kosten inperken. Ik ben benieuwd!

2. Female

Female Niet meer actief

Organiseer eens een ouderwets kinderfeestje,
    cake versieren, koekhappen, speurtocht, kijkdoos maken, zelf stokken zoeken en broodjes bakken boven een vuurtje en knakworstjes erin doen etc etc.

Kost nauwelijks iets en ik ben er van overtuigd dat dat nog écht leuk is, vooral voor kids, (ipv die afgezaagde feestjes van nu, waar we massaal naar de indoor speeltuin of bioscoop trekken ;))

3. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Voor Levi zijn verjaardag was ik kwijt :

Hema taart + tompouchen : 34 euro
    Versiering: 30 euro
    Koffie,thee,limonade en sap : 10 euro ?

En dan natuurlijk nog zijn cadeautjes : 50 euro.

Bijna 130 euro dus. Ik eigenlijk ook niet normaal.

Had nu wel bumba thema ( tikt aardig aan ) Bij de zeeman of hema ben je een stuk goedkoper uit

4. Dretjuh

Dretjuh VIP lid

12 okt 2007
    8.240
    85
    48
    Vrouw
    Visagiste voor MAC Cosmetics, eigenaresse webshop
    Brabo in België
    130 euro is nog niks vergeleken met wat wij kwijt zijn (oeps)
    Eten en drinken vaak al 130 euro als het niet nog meer is
    cadeau's nou ook best wel wat hoor, rond de 100
    Kaarten afdrukken is ca 30 euro
    Versiering euro of 30
    Taart kost 90 euro

Maar dan is het ook wel een feest waar zo'n 50 mensen komen en blijven eten

5. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ja dat scheelt natuurlijk ook weer.
    Wij deden het op een zondag van 10.00 tot 14.00 en met max. 20 personen waarvan 7 kids ( zijn tevreden met een tompouch en een glas limonade )

6. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

30 euro voor versiering?? slingers koop je toch niet elke keer opnieuw? en ballonnen ben je max 5 euro kwijt (en dan heb je er al gauw een stuk of 50 a 100)

taarten zijn denk ik nog het duurst, hier vaak 2 soorten, dan ben je al gauw 25 a 30 euro kwijt (tenzij je alles zelf maakt dan rond de 15 euro) drinken 10 euro saai dingen erbij 10 tje.

kado varieerd, wij hebben nu 1 van 45 euro (loopfiets)

kinderfeestjes hebben we nog niet.

oja ik vertuur ook geen uitnodigingen naar fam en vrienden, ze weten wanneer ze jarig is.
    straks met kinderfeestjes tuurlijk wel uitnodigingen.

wij geven nooit wat mee na een verjaardag, al 2 keer gehad dat mijn dochter een zakje mee kreeg met snoep en een speeltje na eenverjaardag (kan me niet herrineren dat dat vroeger ook zo was)

7. Loesjuh

Loesjuh Niet meer actief

Poeh, toevallig hebben wij vandaag verjaardagfeest van onze dochter en wij waren zeker 200 euro kwijt excl kado's. En dan hebben we nog niet eens een uitgebreid feest zeg maar.

8. Lad

Lad Fanatiek lid

15 jun 2006
    1.755
    1
    0
    Wij waren ook wel wat kwijt dit jaar.
    Mega mindy thema dus slingers, bekers, bordjes uitdeelzakjes was al rond de 20 euro. De taart koste 40 euro (niet duur als je ziet wat voor mooie taart dit was! Gemaakt door iemand van het forum hier). Dan de kados dit was rond de 50 euro en nieuwe kleding ook rond de 50 euro. Vlaai koste 35 euro. Dan nog de hapjes en drankjes ook rond 50 euro. 240 euro oeps dat is echt teveel. Dit was voor een feestje van ongeveer 25 mensen. (geen apart kinderfeestje) We zijn wel van plan dit volgend jaar voor een stuk minder te doen.

9. hellen83

hellen83 Actief lid

16 nov 2008
    461
    0
    0
    voor wie vier je de verjaardag? jezelf, de visite of het kind?

wij nodigen alleen de mensen uit die dicht bij ons staan mx 30 man

taart bak ik zelf appeltaart, kwark en monchou (15 euro)
    versiering? af en toe een neiuwe slinger of ballonnen(2 euro)
    hapje en een drankje (40 euro)
    kado (40 euro)
    traktatie (10)

uitnodigingen via de mail
    kinderfeestje is nog nvt maar wanneerdat wel is wordt het gewoon een ouderwets feestje

dus rond de 100 euro.
    best wel veel

lfs Hellen

10. Female

Female Niet meer actief

PS taarten; zelf bakken is super lekker en veeeeel goedkoper.
    Voor de meeste mensen gaat er niets boven een verse zelfgebakken appeltaart, mochoutaart etc. Kaarsjes erop en klaar..

Uitnodigingen kun je zelf ontwerpen en uitprinten...

11. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ik had dan wel een heel bumba thema. dus slingers, ballonnen, bordjes,bekertjes,bestek, hoedjes ect.

12. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Je kunt het zo duur maken als je zelf wilt.

Ik haal de diepvries taarten bij de aldi. Smaken prima. Slingers bij de zeeman of hema.

Drinken heb altijd al een vooraad in huis dus daar hoeft het niet van af.

Uit delen op school nu een tientje kwijt inclusief zakjes bij de zeeman.

Wat zit er dan in zul je denken.

A een potloot uit een pakje van 20 stuksverdeeld over de zakjes
    B Een glitterpen, OOk een mega pak en dan verdelen over de zakjes.
    C filtstiften ook verdeeld over de zakjes van een mega pak.
    D een muntje chocola moet alleen nog een zakje chips halen, Doet het altijd goed en hoeft niet duur te zijn;)

Kado dit jaar een nitendo ds gekocht samen met een spelletje. Totaal ja wel 150 euro dat was wel duur. Maar ja hij werd tien en krijg in de rest van het jaar niet veel. Dit jaar sla ik de sint over en vier wel de kerst . Volgend jaar wel sint., Met baby zusje.

Feestje met school. Heb het jaren in huis gedaan en ik kan je vertellen. Dat het me 50 euro waard is om met kinderen naar een bv bowling baan te gaan lekker eten daarna maar geen afwas en rommel. Want als ze wat groter zijn zo als bij mij dan en je hebt een klein huis dan is het binnen niet meer te doen.

Dit jaar word het de bios hij mag een vriendje uitkiezen en een neefje en dan is het klaar.

Altijd kon er meer maar nu er een zusje bij is moet hij iets meer gaan delen en ik beter op me geld letten hihih, Erg duur een baby in de luiers en aan de flesvoeding ach ja wie niet.

13. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

ik was ongeveer 160 euro kwijt aan maddi's eerste verjaardag.

wij hadden een kikkerthema en heel toevallig verkocht de zeeman toen allemaal groene bekers. borden tafelkleed enz. spotgoedkoop.

ik denk dat de versiering het duurst was. vooral die balonnen! ik had alles in het groen en blauw gedaan. 25 ct per ballon!!! ja dat vind ik knap duur.

eten en drinken viel wel mee. we hadden huzarensalade, stukken kip hapjes enz enz.

14. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    de taart die ik had gekocht was alleen al 75 euro.
    Extra boodschappen denk ik 50 euro.
    Jurkje 30 euro.
    Uitnodigingen 25 euro.

Op de dag zelf naar artis 30 euro
    kadootje 30 euro.

Totaal: 240
    en dat voor een eerste verjaardag ;)

Ach ik vind het nog wel meevallen.

15. draga

draga Fanatiek lid

4 feb 2010
    1.657
    0
    36
    3 baantjes in de schoonmaak. Eindelijk werk!
    drentse land
    Slingers kun je iedere jaar weer gebruiken.
    Je kunt zelf je uitnodigingen maken.
    Je kunt cakejes gaan versieren meit de kids endat ze die zelf op eten.
    Een speurtocht organiseren ben je lekker buiten.
    Als ze ouder zijn kun je met meisjes een make up feestje doen.
    Als je naar aldi of lidle gaat kun je goedkoop boodschappen doen.
    Zelf je giftbag samenstellen als je naar action gaat kun je genoeg goedkope dingen vinden.
    Een slaapfeestje met een leuke film en hapjes (als ze wat ouder zijn) vond ik zelf altijd heel leuk.

Hopelijk kun je hier iets mee.

16. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

NOu mijn slingers eindige elk jaar in de prulle bak ze raken altijd verstrikt of je trekt ze zo kapot. maar dat zijn de kosten niet een slinger maar dat is mijn mening haha..

17. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee

bven het helemaal met jou eens

18. supermummy

supermummy Niet meer actief

Wij maken het hier allemaal niet zo duur, tenminste nu nog niet.
    Mijn dochters zijn 1 en 2 jaar oud.

Volgens mij geven wij bijna niks extra's uit aan eten/drinken/hapjes etc hebben we gewoon allemaal in huis. Taart van marsepein maak ik ook zelf en heb het materiaal in huis dus misschien 20 euro aan extra kosten. Versiering is eenmalige
    uitgave voor de volgende 5 jaar ofzo.

Op de eerste verjaardag van mijn oudste dochter, kreeg ze haar eerste paar loopschoentjes van ons. Gewoon omdat ze dat net op dat moment nodig had.

Op de eerste verjaardag van mijn jongste dochter heb ik helemaal niks uitgegeven, en ze heeft geen cadeau von ons gehad. Ik was een paar dagen vantevoren nog gaan kijken, maar ik vond gewoon niks leuks of interessants voor mijn dochtertje dus dan krijgt ze gewoon niks. Nu een maand na haar verjaardag heb ik het Ikea keukentje ineens op het oog en koop ik dat ook gewoon voor haar.

Nu kon ik dat nog doen, als ze 3 ofzo worden dan kom ik daar niet meer mee weg natuurlijk :)

19. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    volgende week is word ze 2 dus weet nu ongeveer wat ik kwijt zal zijn
    kado 50,00
    kleertjes 69,00
    taart 50,00
    versiering online besteld was 20,00
    slingers bekertjes bordjes ballonnen tafelkleed 15,00
    hapjes en drankjes wijn champagne bier snoep chipjes 50,00
    kdv traktatie 15,00

denk dat ik hiermee wel een eind ga komen

we hebben fifi het bloemenmeisje als thema
    daar word de taart ook van gemaakt

20. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Nee dat snap ik maar, Ik zou het uit princiepe niet kunnen geen kado geven op een verjaardag van mijn kind ook al snappen ze het dan nog niet. Val je niet aan hoor. En begrijp je beweegredenen. Maar al was het maar een knuffel geweest. Maar ja dat ben ik.

En veel pleizer met de ikea keuken.

Deel Deze Pagina