hey meiden, Onze eetkamertafel is echt niet mooi meer....wij hebben die sowieso eens via mp gekocht en heeft altijd goed zijn dienst gedaan maar nu is hij echt toe aan een lakje,een opknapbeurt. Eigenlijk hebben we een grotere tafel nodig maar kunnen we momenteel even niet betalen (is toch weer rond de 500 euro). Dus: ik zat te denken: dan maar een leuk tafelzeil voorlopig?We doen dan bijv wel andere poten eronder,afhankelijk van de prijs. Wil hem ook wel alvast beetje opknappen,maar nu echt geen tijd voor (schuren,grondverf ,lakken.....) Wie van jullie heeft standaard een leuk tafelzeil op de eetkamertafel?is dit te doen,of is het niks? Zat eigenlijk te denken aan iets zilvers (mat) maar krijg ik niet gevonden..met ruitjes ofzo is ook wel leuk maar wil het absoluut niet te druk.. of hebben jullie leuke foto's ervan?of tips?? alvast bedankt!!! Liefs Daantje
Als ik het kon had ik het voor je gedaan! ge-wel-dig om te doen! ik was binnen drie uur helemaal klaar. Google Afbeeldingen resultaat voor http://www.excellent-living.nl/product_images/m/168/GeruitTafelkleed__71505_zoom.jpg
wij hebben een tijdje een tafelzeil gehad omdat het tafelblad ongelakt was (moesten we nog doen maar kon niet binnen in de winter).... ik vond het een onding!!! steeds schuiven ondanks dat de onderkant een soort stoffig was ... daarna een stuk doorzichtig plastic gekocht bij de blokker maar dat was helemaal nix (ook schuiven, maar ook zo vet als het maar kan aan beide kanten terwijl ik m 2 keer per dag schoonmaakte)... toen een stoffen tafelkleed erop maar aangezien wij een hond en kat hebben was dat geen succes met de haren.... ik vond het dus helemaal nix... (we hebben trouwens poten eronder gezet van de praxis... extra grof en waren iets van een 10tje stuk) nu heb ik de tafel wit geverfd (met gewone verf) en vind het heerlijk... doekje erover en hij is weer schoon!!
ow trouwens ik had het tafelzeil bij xenos gekocht en de stoffen tafelkleden bij zeeman (hebben ze helaas niet meer)
Je kunt gaan kijken bij een doe het zelf zaak of verfwinkel. Op de markt heb je ook leuke. Ik heb zelf altijd een zeiltje makkelijk schoon te maken. Ik denk dat je ongeveer 7 a 8 euro per meter kwijt bent.
Bedankt voor jullie reacties! Eigenlijk zou ik echt moeten gaan schuren en verven dan,dat is eigenlijk ook de bedoeling maar heb er geen tijd voor...misschien toch maar alvast beginnen met schuren dan..en andere tafelpoten,tientje is weinig per stuk! Maar zit nu idd ook te denken: tafelkleed en kids...; dat ze er misschien aan gaan trekken..al laat ik er geen hete dranken enzo zomaar op staan,maar er staan wel een glazen op enzo,dus niet handig dan denk ik...hmm..wil zo graag iets fatsoenlijks,stoor me gek aan die tafel nu! Nogmaals bedankt voor de reacties
hoi daantje ons zoontje is 5,5 en zelfs die heeft nog met het erop hangen en iets pakken dat het verschuift.. vandaar dat ik het handig vind... wij gebruiken nu trouwens placemats.. is dat misschien een idee totdat je tijd hebt om de tafel te doen???
Meis bij de ikea zijn de tafels niet zo duur. is een ander antwoord waar je naar zocht maar dacht mischien heb je er wat aan. lak en schuren kost ook tijd en geld
Ik heb er wit plakplastic op gedaan. Want wij zitten met hetzelfde. Er is een tafel voor ons in de maak, bij de vader van een vriend van me. Maar die man ligt nu plat met een hernia, en de tafel (onbehandeld houten planken tafel ) moet dus nog even weer wachten. Ik heb er plakplastic van de karwei op geplakt, en het staat eigenlijk best netjes. Dus dan schuift het niet, makkelijk schoon te houden en het is makkelijk aan te brengen. Zoiets als dit dus: Willemijns Winkeltje - Tafelzeil en plakplastic - tafelzeil en plakplastic