Kosten verjaardag kind.

Discussie in 'De lounge' gestart door Marente, 31 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

`goh wat waren wij kwijt?? ze is al bijna weer jarig hahaa
    nou ongveer
    kado was 40 euro
    slingers 7 euro
    zelfgemaakte kwarktaart 6 euro
    slagromtaart 7 euro ( liddl)
    drank kaas worst, chips 35 euro???

nou zeg rond de 100 euro

nou hebben wi wel een kleine familie en het ook klein gehouden. eerst gewoon taart koffie/thee
    daarna een frisje ,biertje wijntje en wat chips op tafel, kaas worst en nog wat hapjes. we hadden het van 2 tot 5. was gezellig en lang genoeg

2. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    je doet me denken aan mijn schoonmoeder
    die had ook geen kadootje voor mijn dochter haar 1e verjaardag

Amy-lynn haar kadootje staat hier al een tijdje
    een loopfietsje waar ze nog niet op paste

3. supermummy

supermummy Niet meer actief

;)Ja ik vind dat niet belangrijk dat ze persé iets krijgt op haar 1e verjaardag.En zij zelf vond het ook niet erg, tenminste niks van gemerkt ;)
    We hebben het wel gevierd, met versiering, ballonnen, taart en visite etc en hebben daar ook leuke fotos van, dat vind ik dan wel weer leuk.

4. youngmom

youngmom Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.374
    0
    0
    Kinderverzorgster (ook afgestudeerd als leerkracht
    West-Vlaanderen, België
    Hier voor de 2de verjaardag van de jongens hebben wij een feestje gehouden met de grootouders + meters en peters van de jongens. Gewoon een etentje gedaan bij ons thuis en zelf taart gebakken. De jongens mochten voor hun verjaardag hun eigen bed uitkiezen (valt iets duurder uit maar ze hadden het toch nodig) en ze kregen van de grootouders, meters en peters ook nog kadootjes dus viel dat heel goed mee.

Voor hun 3de verjaardag denk ik een bedrag van 30€ voor een kadoo (we hebben er twee op 1 dag hé) en dan thuis een feestje voor de klasgenootjes met zelfgebakken taart, musikaal pak (die ik zelf maak) en daarna wat dansen veronderstel ik.
    En natuurlijk ook weer een etentje voor de grootouders en meters en peters.

5. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.194
    431
    83
    Vrouw
    home sweet home
    taart: 30 euro
    hapjes/drankjes: 50 euro
    cadeau: 50
    uitnodigingen: 20 euro
    versieringen: 10 euro
    Totaal dus ook rond de 160 euro

6. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

Verjaardagstaart inc. meptaart 65 euro
    Versiering 10 euro
    Boodschappen 50 euro
    Cadeautje 70 euro

Wij hadden geen uitnodigingen en op het kdv mag niet getrakteerd worden dus daar geen kosten voor.

7. allena

allena Lid

16 okt 2010
    31
    0
    0
    NULL
    Brab
    kado 50 euro

taarten , koop ik bij poiez 5 euro ,ze zijn ook vers 3 taarten
    drank 10? Weet ik niet meer
    hapjes voor familie warp,soep,stokbrood worst enzo 30 euro

en dan nog traktatie's op school , dat vind ik altijd zo gedoe , maar meestal maak ik muffin smeren met chocola , of kant-klare ,1,29 per pak zit er 6 in

voor juffen moet je ook wat brengen ,tegenwoordig bij alle juffen en meesters op school;) probeer zo goedkoop mogelijk , soesjes, chocolatjes, of gewoon zelf een cake bakken

dan kindtje van school uitnodigen en feesje geven ,cake versieren, snoep happen , drinken , misschien nog een patatje
    heb je 5 kinderen ,reken 2 , 3 euro per kind

vind dat alles steeds duurder wordt je voelt je bijna verplicht om overal mee aan te doen

8. luuus

luuus Niet meer actief

hoe doen jullie het dan met de mensen die blijven eten? daar ben ik meestal nog het meeste aan kwijt.. en om mensen nou om 5 uur de deur uit te sturen?? er blijven natuurlijk altijd mensen langer :D

kadotjes koop ik verdeeld over het hele jaar omdat onze dochter 10 dec jarig is, en de dec maand altijd al duurder uit valt:D scheelt echt veel heb nu 3 tassen met kado's onder me bed, dus daar hoef ik me nu niet meer druk om te maken :D:D

9. Snoopy82

Snoopy82 Fanatiek lid

23 mrt 2009
    3.755
    0
    36
    Onze zoon heeft wel een superuitgebreid feest gehad, ja was ook 1ste verjaardag waar mama, papa, opa en oma flink voor hebben uitgegeven :p

als ik t hier zo lees dan schrik ik ervan hoeveel wij wel nie kwijt waren (opa,oma uitgave meegeteld dan)..

Wij hadden geen thema maar wel alles blauw, wit. Megabalonnen met rijst erin voor geluid, zelfgemaakte pinata met allemaal speelgoed en snoepgoed, 3 soorten speciaal laten maken taart, een bbq met allerlei vleessoorten, stokbroden, zelfgemaakte pannen met vis en kipsoep, allerlei hapjes zelfgemaakte 9maarja ingedrienten van zelfgemaakte dingen kosten ook geld), salades, blauwe en witte stoeltjes mochten kinderen die kwamen mee, en een mand vol met spullen samengesteld die mee mochten, cherryglazen gevuld met bonbons en mintjes voor de volwassen als bedankje, uitnodigingen meisjes en jongens apart ( cars jongens, prinsessen meisjes, winnie the pooh baby's, speelgoed gekocht door papa, mama, oma en opa, slingers, fruitmanden op elke tafel buiten met van alles....Op de rest kom ik even niet. T was echt een feestmet van alles tot in de puntjes en dan nog de fris, sapjes, limonade en alcohol zoals bier, rode wodka, wiskey, bacardi etc...

IK denk dat allesss hele feest in totaal zo een 700 euro heeft gekost of ietsje meer....oeiii veel zeg!!! Maar geen spijt van en we wilden dit graaguitgebreid zijn 1ste verjaardag en komen altijd veel mensen( grote families haha) veel kado's gehad ook en ook niet allemaal vd goedkoopste....was een supergeslaagd feest en de kleine had lollll :)

10. klarinet

klarinet Fanatiek lid

23 apr 2007
    2.985
    132
    63
    Praktijkondersteuner somatiek
    Zuid limburg
    Ik moet eerlijk bekennen dat ik daar nog nooit zo op gelet heb, maar ik denk wel tussen de 100 en 150 euro.
    En das idd best wel veel!

11. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Youngmom. even heel erg off topic,maar zie ik nu goed dat je weer een tweeling verwacht ? Wat leuk !

Suuus. Hier probeer ik het wel op zulke tijden te vieren dat er niemand mee blijft eten. Smoeder blijft vaak wel plakken maar zorg dan gewoon dan ik een blik soep in huis heb

12. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.804
    4.190
    113
    Verjaardagen zijn hier altijd een hele grote kosten post omdat wij veel bezoek krijgen. Al snel tussen de 60/80 mensen.
    Aan taart ben ik snel rond de 75 euro kwijt, boodschappen (drank, hapjes en avondeten) rond de 250 euro en een kado voor mijn kind, tja dat verschilt maar gemiddeld denk ik wel 150 euro

13. Mama van 3

Mama van 3 Fanatiek lid

31 mei 2010
    3.254
    0
    0
    hier maak ik zelf altijd een lekkere taart (appeltaart, kwarktaart of iets.) Soms koop ik nog een kleine taart bij de hema erbij (8 euro ofzo).

Voor de 2de verjaardag hadden we 2 kado's van totaal 25 euro.

We hebben de familie de hele dag verdeeld. In de ochtend de ene familie. Dus lekker geluncht met knakworstjes en gekookte eitjes enz. En met de andere familie avondeten. Groentesoep met bolletjes kaas.

In totaal denk ik iets van 50 a 60 euro kwijt. En onze zoon die heeft genoten. En straks idd als die oud genoeg is voor een kinderfeestje doen we dat lekker thuis met cakjes versieren, ouderwetse spelletjes, een speurtocht of iets dergelijks. Daar zijn de kinderen net zo blij mee als met zn alle naar een dierentuin of speeltuin hoor.

Oja op kdv ook getrakteerd. Voor alle kindjes een belleblaas. Die leuk verpakt en er zelf kaartjes aangemaakt met de tekst Hoera.... 2 jaar! In totaal 5 euro kwijt!

14. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.156
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Toen ik klein as vroeger gingen we wel eens schatzoeken.

Hadden mn ouder een trommel met allerlei snoep en kleine kadootjes in een zak gedaan en begraven in het bos. Kregen wij de kaart en gingen we met zn allen de schat zoeken met mn ouders erbij. Was altijd echt heel leuk. Onderweg had mn vader dan aanwijzingen op een boom getekend of een lint aan een struik etc.

15. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

kan hier ook niet hoor.

Bij schoonfamillie staat het zelfs onbeleefd om geen maaltijd te geven. Het is bij hun gebruikelijk. Volgende week is mijn zoon jarig en dan laat ik een van mijn schoonzussen koken want zelf kan ik dat niet. Surinaams koken. Wel een kleinbeetje maar niet voor heel veel mensen. ;)

Dus ja haha.;)

16. KanjerB

KanjerB VIP lid

24 apr 2007
    5.097
    0
    36
    Batuhan zijn eerste verjaardag hebben wij ook veel aan uitegeven. Maar dat was het dubbel en dwars waard. Omdat hij een hele heftigestart heeft gehad. Maanden op de intensive care heeft gelegen. En kort voor z'n verjaardag heel heftig het rs virus heeft gehad 2 weken in het zh heeft gelegen. Daarna weer een week voor allerleirot onderzoeken waar het bloedprikken niet lukte en ze 9!!!! Keer verkeerd hadden geprikt. (of niet verkeerd maar t lukte niet.

We hebben het verdeeld over zaterdag en zondag. En dan beiden dagen de hele dag. İk weet niet meer hoeveel alles precies koste maar we hadden er wel goed vor moeten sparen.

2 grote taarten en en meptaart bij dunya taartenattelier voor 120
    speelgoed cadeaus rond de 100
    een goudennaamarmband (manlief ging hem uitkiezen maar die heeft er en meegenomen die ik zelfs pas;) ) rond de 220Euro
    we hadden alles in het thema sesamstraat en stoel
    versieringen in het thema 1st birthday rond de 50,-
    kleertjes rond de 60.-
    op beiden dagen bleef iedereen tot erg laat dus ook eten. Voor de eerste dag hadden we gevulde wijnbladeren met gehakt, kleine gevulde broodjes met feta, gehakt. Allerlei andere soorten hapjes tussendoor ook nootjes, chips drinken etc dus voor dat waren we rond de 150 kwijt. Zondag avond pizza besteld waren we ongeveer 60 kwijt.

17. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    hier stond op de uitnodiging dat het van 12 tot 4 was dus niemand bleef eten. Ging me niet om het geld maar ik had geen zin in zo veel drukte op een zondagavond.

18. stampertje

stampertje Fanatiek lid

24 okt 2007
    3.086
    19
    38
    Mama
    Een dorpie
    Eten en drinken zijn we ongeveer 150 euro kwijt cadeautje tussen de 50 en 100 en dan op de verjaardagen zelf komen opa oma en tante eten en komt er nog wat visite dus dan ook weer rond de 50 euro. En een kinderfeestje dat geven ze hier nog niet.

19. kikker2

kikker2 Bekend lid

8 jun 2009
    760
    0
    0
    somewhere
    Wat veel geld allemaal!
    we geven hier echt niet zoveel uit.
    Je vroeg hoe je kunt besparen?
    Versiering van de action of zeeman.
    Zelf taarten maken, zelf traktatie maken voor school, cadeautjes ook via marktplaats zoeken.
    Ik begin al op tijd met voorbereidingen, als ik een aanbieding zie voor cadeautjes, of versiering oid neem ik dat mee.
    Het 1e kinderfeestje van mijn dochter was veel voorbereiding, maar werd erg gewaardeerd, bij elkaar waren we 15 euro voor alle kinderen kwijt (6 kinderen, en ze kregen ook nog een tasje met dingetjes mee.
    En we hebben niet vreselijk veel gasten, dit is gewoon omdat onze kinderen dit helemaal niet waarderen.
    Schoonfamilie komt vaak van ver weg, dus die blijven de hele dag. Tussen de middag is het dan broodjes, met beleg, krentenbollen enz.
    En 's avonds een pan soep met allerlei lekkere (zelfgemaakte )dingetjes.
    Ik vind het zelf een sport om met zo klein mogelijk budget een mooi feest te maken, en dat lukt: de kinderen zijn tot nu toe erg tevreden!

20. luuus

luuus Niet meer actief

dat is ook lief pnirmal!!! ik zit altijd helemaal in de stress wat ik weer moet gaan maken met een verjaardag ofzo haha maar dit jaar doe ik het denk ik ook makkelijk ben 38 weken op dat moment en mag nu al bijna niks meer doen van de gyn dus ben benieuwd hoe ik dan zit haha

ik vind het over de gehele dag juist beter debby82 je heb niet iedereen tegelijk beetje verdeeld over de dag..:D

kinderfeestjes doe ik nu ook nog niet aan dat komt wel als ze naar de basisschool gaat volgend jaar:D

Deel Deze Pagina