Kosten verjaardag kind.

Discussie in 'De lounge' gestart door Marente, 31 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamak

Mamak Fanatiek lid

8 jun 2008
    3.424
    48
    48
    thuis
    #41 Mamak, 31 okt 2010
    Laatst bewerkt: 31 okt 2010
    uhmmm tsja...al onze gasten blijven altijd eten.. dat is "normaal" in de traditie van mijn man zijn familie..
    Maar uiteraard wordt alles zelf gekookt.
    Wij hadden dit jaar 40 gasten.
    - koffie met koekje of chocolaatje ( 10 euro)
    - 3 laagse marsepein taart (gratis :))
    - drinken (15 euro)
    - surinaamse hapjes (10 euro)
    - surinaams eten (50 euro)
    - versiering (15 euro)
    - het kado... (100 euro)
    - en de cadeauzakjes voor kdv (25 euro)

Al met al waren we, denk ik, rond de 225 euro kwijt.. maar daar heb ik ook 40 buiken mee gevuld.. en ook echt goed gevuld.. was een hele "rijsttafel".
    De taart was overigens gratis omdat ik zelf een bedrijf heb in het decoreren van taarten... ik hoef mijn taart dus nergens te kopen en mijn bedrijf "betaald" de ingrediënten.

2. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Taart.. ongeveer 15,00.. maak kwarktaart, monchoutaart zelf en er vaak nog een appeltaart of tompouchen bij ( vriezer)

Hapjes, drankjes, chips, nootjes etc... 50,00?

Eten.. voor de etenblijvers gooien we frikandellen of kroketten in de frituur.. bolletjes er bij ( vaak zit iedereen vol van hapjes en taart :D) 10,00?

Versiering ( 5,00) heb een hekel aan plastic bekers en bordjes..;) dus alleen vlaggetjes en ballonnen!

cadeaus en kleding 100,00?

Ik denk dat 200,00 geen uitzondering is..:)

3. Huismus

Huismus Fanatiek lid

5 jan 2009
    1.710
    0
    0
    Ped. Med.
    Zuid-Holland
    Wij hebben ook niet bezuinigd op de eerste verjaardag van onze dochter. Op de dag zelf zijn we naar Burger Zoo geweest met kortingskaarten, waren we 40 euro kwijt (incl. lunch).
    Zie de avatar van Mamak, de taart en een meptaartje kosten samen ongeveer 80 euro voor 35 personen.
    Cadeau 50 euro, jurkje 25 euro (Nieuw van Cakewalk op Marktplaats gekocht), slingers/ballonnen 30 euro (gebruiken we volgend jaar weer), hapjes en drankjes ongeveer 50 euro. In totaal waren we dus wel 300 euro kwijt.

Veel geld eigenlijk he, maar ik moet zeggen dat we zo hebben genoten van het uitje en het feestje.. dus volgend jaar doen we het waarschijnlijk gewoon weer. :)

4. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    TIP; Koop vlaggetjes ipv slingers. Mijn man en ik kregen moordneigingen van die papieren slingers. Krengen scheuren zo snel en zijn te lang voor 1x van de ene naar de andere muur en te kort om van muur naar muur en dan nog een keer terug. Ik hield altijd een stuk over:x Toen op het ingeneuze idee gekomen om vlaggetjes te kopen, die lijnen kun je nl gewoon aan elkaar knopen zo je hele kamer door zigzaggen. Om de zoveel meter en balon aan het lijntje hangen en je kamer ziet er super feestelijk uit, vèèl leuker dan met die papieren slingers:)

5. Mamak

Mamak Fanatiek lid

8 jun 2008
    3.424
    48
    48
    thuis
    En dan maak ik graag weer jullie taart :)
    Ik zie je aankomend weekend voor de volgende taart :)

6. dropfruit

dropfruit Bekend lid

4 mrt 2009
    591
    0
    0
    Student
    in een huis
    Taart 70 euro
    uitnodigingen 25 euro
    eten en drinken 150 euro daar zit ook een warme maaltijd in voor 40 man
    kado 70 euro
    versieringen 20 euro

Al met al dik over de 300, maar ach ze worden maar 1x1 jaar!

7. Mamak

Mamak Fanatiek lid

8 jun 2008
    3.424
    48
    48
    thuis
    Ja soms is het gewoon investeren in een leuke dag... hihii

8. VrouwtjeRomy

VrouwtjeRomy Niet meer actief

Dan verwennen wij onze dochter behoorlijk...

Compleet nieuwe kamer inboedel 450 euro
    2 clowns ingehuurd 105 euro
    Taart laten maken voor haar 2e verjaardag: 20 euro
    overige taarten en knabbels voor het bezoek: 15 euro
    Drinken hadden we zowiezo nog in de koelkast en de meeste drinken koffie. dus 0 euro.
    Alle slingers, bekers, bordjes en ballonnen in Hello Kitty 50 euro

Totaal: ± 650 euro *schaam* *schaam*

Vorig jaar was dit niet minder...

Volgend jaar wellicht bezuinigen?? Ze is gewoon zo'n mopje :( En ik ben een kooplustige moeder. Moet ook bekennen dat ik alles gekocht heb en mn vriend alleen zn pasje meegegeven heeft hahaha

9. mama petra

mama petra Actief lid

7 jan 2009
    161
    0
    0
    We hebben altijd veel familie en vrienden die langskomen op de verjaardagen. Dit jaar hebben we een zondag in juli uitgezocht en alle verjaardagen in 1 keer gevierd. Het was schitterend weer en de bbq was een suc6.
    (geen taart enzo) De jongens hebben hier geen problemen mee gehad want als ze echt jarig zijn mogen ze nog een kinderfeestje geven. Dit is gewoon thuis dus dat is ook niet zo'n grote kostenpost.

10. MvLiam

MvLiam Fanatiek lid

10 apr 2009
    2.053
    0
    0
    Nog druk aan de studie
    Assen
    Onze zoon is deze maand jarig en na het lezen van dit topic bedacht ik mij dat wij dus best wel veel uitgeven. Maar goed, we hebben ook een grote familie.

- Cadeau: €150
    - Slingers/ballonnen/tafelkleed/versiering: €15
    - Bumba taart (laten we maken): €40
    - Slagroomtaart: €15
    - Appeltaart: €10
    - Kwarktaart: €6 (Maken we zelf)

- Hapjes voor overdag (beetje high tea achtig): €90
    - Drinken zowel alcohol als non-alcohol: €60
    - Overige boodschappen (snoep, chips): €10
    - Uitnodigingen: €20

- Avondeten: circa €150
    We gaan sushi/sashimi bestellen. Van die party dishes voor de hele familie. Verder nog lekker wat losse chinees/Japanse gerechten erbij. Bij ons is het ook normaal dat mensen blijven eten, heel gezellig!

11. VrouwtjeRomy

ah ja de uitnodigingen!! ook nog 60 euro :$

12. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

150,- cadeau?? Oef..das best veel.
    Ik weet niet zo goed wat wij precies hebben uitgegeven, maar ik koop goedkope slingers (voor een paar euro bij de xenos), maak de taarten zelf en koop geen nieuwe kleding voor de verjaardag; ze heeft genoeg leuke kleren. Uitnodigingen doen we via de mail.
    Ik vind het onzin er heel veel geld aan uit te geven; het maakt de verjaardag nl niet leuker of meer bijzonder....

Hou me ten goede; ik vind de verjaardagen van mijn kids heel bijzonder en we vieren t met veel mensen en we besteden er veel aandacht aan maar dan hoeft t nog niet persé duur te zijn.

13. MvLiam

MvLiam Fanatiek lid

10 apr 2009
    2.053
    0
    0
    Nog druk aan de studie
    Assen
    Hihi o ja ik was zijn verjaardagsoutfit vergeten.
    Die moeten we nog kopen maar ik gok dat dit op €100 komt. Maar goed, dat is iets wat hij na zijn verjaardag natuurlijk ook nog aan heeft dus niet zozeer alleen maar voor zijn verjaardag.

Zo wordt zo'n dag toch nog weer een stuk duurder dan ik van te voren dacht. Je geeft het allemaal zo makkelijk uit maar pas als je het zo even onder elkaar zet zie je hoeveel het eigenlijk is!

14. soovi

soovi Fanatiek lid

1 nov 2007
    2.465
    582
    113
    Ik ben echt niet zoveel kwijt. Bak de taart zelf zo moeilijk is dat niet en mijn zoontje vindt dat heel erg leuk om dan mee te helpen. Dan verder dus koffie en thee en wat fris te drinken. Maar de kindjes krijgen gewoon aanmaaklimonade hoor.
    Misschien nog wat hapjes of als er mensen blijven eten een pan soep ofzo. Maar dat zijn de kosten ook niet. Voor cadeau heb ik niet echt een bedrag, vorig jaar een garage gekocht van 40 euro.

15. VrouwtjeRomy

Dat is het inderdaad! Ik ben het hele jaar aan het sparen voor haar verjaardag en voor de vakantie. Ik werk dan ook 40 uur. mijn vriend 38 uur. Vrijdag ochtend, eind middag en het weekend ben ik vrij en dan besteed ik alle tijd aan mn dochter, verder prop ik 36 uur in 4 werkdagen en de laatste 4 in de vrijdag.

Ik werk hard en mn vriend ook en dan geniet ik zo van alle dingetjes die ik kan doen! Ik moet eerlijk toegeven dat ze totaal geen speelgoed kreeg van ons. Puur alleen haar kamermeubels. Prulletjes en speelgoed doen we niet aan, dit heeft ze al zoveel en we kopen tussendoor ook vaak zat speelgoed.

Met kerst krijgt ze van ons beide haar 1e fietsje.

16. MvN

MvN Niet meer actief

mn dochter is vandaag jarig en ben voor kadotjes 50 euro kwijt. 30 euro taart en 50 euro boodschappen voor 30 personen... maar gewoon naar de aldi gedaan hoor en taart van de hema

17. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    dat is heel verschillend met wat we gaan doen... als er visite komt dan zijn we al gauw rond de 150 aan boodschappen en taart kwijt... een kado is meestal iets groots... zo rond de 100 euro... ligt er maar net aan wat we vinden..

vorig jr toen mijn oudste 2 werd hebben we een huisje gehuurd op landal greenparks en het daar geveierd met wat directe familie... dus dat was zeker wel 500 euro...

afgelopen zomer werd mijn jongste 1 jr en toen kwamen er een paar mensen en hebben we denk ik rond de 200 uitgegeven met een kado erbij...

ik houd er niet zo van om een huis vol mensen te hebben die we normaal ook nooit zien of spreken en die eigenlijk weinig interesse hebben in ons... dus houden we het vaak klein en fijn :p nu is onze familie ook niet echt heel bijzonder dus het zijn meer mijn vriendinnen met de kinderen, opa en oma en zusjes en mijn broer...

als ze wat ouder zijn dan zullen er meer kinderen zijn dan familie... helaas hebben we niet zoveel familie en hecht ik veel meer waarde aan mijn vriendinnen en familie die oprecht interesse hebben in mijn dochters.....

18. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Poeh wat een bedragen. Ik ben dit jaar ook wat duurder uit, maar dat is omdat ik voor t eerst een taart laat maken en ze een fiets kado krijgt. Even denken.

Kado: 80
    Taart: 40
    Eten/drinken: 20 (geen idee, gewoon drankje en wat lekkers enzo, geen eters)
    Versieringen: 10
    Uitnodigen: 10

160 dus, waarvan 120 voor de fiets en taart. Valt nog mee dus haha

19. alecia

alecia Fanatiek lid

23 okt 2007
    2.295
    17
    38
    student
    drenthe
  20. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    die bedragen vind ik niet zo spannend, maar de aantallen mensen verbaasd me! Ik doe niet zo'n grote verjaardagen hoor! Sowieso hoef ik geen 30 man in mijn huis.
    In de toekomst misschien als ze 12 worden ofzo, en bij 16 nog een keertje. Verder wel echt feest met hapjes taart en grote cadeaus. Ben zeker 200 euro kwijt aan eten en cadeau en dan nog eens een nieuw outfit met nieuwe schoenen, dus 300 euro haal ik makkelijk. Om te compenseren vier ik mijn eigen verjaardag niet :p

Deel Deze Pagina