Wat mij opvalt, is dat meeste mama's taarten gewoon kopen. Ik zelf hoef niet op centen te letten, maar zou het dus nooit doen. Ook voor onze eigen verjaardagen bak ik zelf (2 - 3 taarten per verjaardag), versieren is ook niet zo moeilijk, kwestie van oefenen. Dus voor mijn kindje straks zal ik alles uit de kast halen om mooie taarten te bakken. Die van Hema, bakkers en dergelijke vind ik zooooo onpersoonlijk en standaard, zou ik zelf nooit doen. En ja, verder kan je het net zo duur maken zoals je zelf wilt: we hebben nog geen kinderen, maar onze verjaardagen worden ook druk bezocht, met veel eters en al. Dat zal bij de kleine alleen meer worden. Maar ja, ik vind het alleen maar leuk om zo uitgebreid mogelijk alles voor te bereiden
de taarten van de hema kan je zelf ontwerpen hoor... ik ontwerp altijd een thema taart met een plaatje van bv het zandkasteel of een foto van mijn dochter... je moet er ook van houden he van verjaardagen.. ikzelf heb er helemaal niks mee en voor zo'n kleintje is er geen lol aan om met 30 man in een huiskamer te zitten en een moeder die de benen uit het lijf loopt en weinig aandacht heeft voor haar kind daardoor... denk als je later 2 kids hebt dat je wel denkt pffff ik bestel wel een taart...
wij vieren zondag de derde verjaardag van mijn dochtertje. De taart ligt al in de vriezer deze heb ikzelf gemaakt in de bakkerij van mijn tante helemaal gratis De kleine meid wil graag prinssesenslingers en ballonnen,dus deze gaan we vanmiddag maar even halen. van ons krijgt zij het ikeakeukentje voor haar verjaardag. Er komen rond de 30 mensen. ik denk dat ik voor 100/150 euro aan boodschappen kwijt ben. we zullen wel zien.
Dat ben ik niet met je eens... ik maak hele persoonlijke taarten juist.. Iedereen zijn wens en helemaal in eigen thema gemaakt.. EN... geen taart hetzelfde Zie hieronder een deel van mijn werk...
Mamak, ik doelde op "standaard" bakker assortiment en HEMA foto taarten, niet op "maatwerk" zoals op deze foto. Een vriendin van mij doet het ook, het zijn ook hele mooie taarten. Maar ik bak het liever zelf, vind ik helemaal geweldig. Het kost tijd, (vooral straks met zo'n kleintje en full-time job) maar als je het leuk vindt...
Helemaal met je eens.. bakken is het leukste wat er is... Daarom heb ik er ook (deels) mijn beroep van gemaakt..
Ik vind een taart bakken helemaal niet leuk en zonde van mn tijd hoor, dus ik bestel m lekker. En hier inderdaad ook geen huis vol hoor. Althans, ik woon maar klein, dus huis is al snel vol. Op zondag komt er een mannetje of 15 en op maandag 4 kindjes met hun mama's. Druk zat en ik zou niet weten wie ik nog meer moet uitnodigen hoor, hou niet zo van al die drukte. 4 dagen later ben ik zelf jarig, maar nu eindelijk goed excuus om dat over te slaan haha.
Ik heb bij ons feestje voor Kyra (werd toen 1 jaar) eigenlijk niet op de prijs gelet. Ik heb de taart zelf gemaakt (marsepein ed). Verder gewoon de nodige drank en hapjes gehaald en uiteraard cadeautjes! Geen idee wat ik kwijt was. Kan me er nu (met 1 kind) ook nog niet echt druk om maken!
Tja, makkelijk gezegd hoor. Je moet er maar net de tijd voor hebben om zelf "even" 2 - 3 taarten te bakken. Geloof me, met 2 kids, boodschappen, hapjes, werk, visite en alles is het niet voor iedereen weggelegd om ook nog eens uren in de keuken te staan. En ook ik haal alles uit de kast om er een prachtige verjaardag van te maken, daar doen mijn gekochte taarten echt niets aan af...... Je bedoelt het misschien niet zo (of wel), maar jou stukje komt bij mij een beetje over alsof ik het me er maar een beetje makkelijk mee afmaak en mijn kind te kort doe, door taarten te kopen ipv zelf te bakken...
Ik koop de taart, geen zin om te bakken. Men moet ze nog wel eten dus ik waag mij er niet aan. Ik bestel voor de meiden en zoon taart maar voor onszelf niet. In totaal geef ik rond de 130 euro uit voor een verjaardag. Veel te veel maar ik maak wel genoeg eten zodat iedereen met een volle buik weggaaat. Als het maar gezellig is, de rest boeit mij niet.
Taart laten maken kostte ons 100,- Versiering 25,- Catering + Drinken 300,- Zakje gevuld met snoepgoed voor kids 25,- Verjaardagsoutfit 100,- Diversen (wat bij de catering nog hoorde zoals stokbrood + salades) 40,- Cadeau die ze van ons heeft gekregen 120,- In totaal hadden we 70 gasten verspreid over 2 dagen. Dit was voor haar 1e verjaardag dus dat vonden we wel waard..
Woh, 70 gasten? Ik ken volgens mij niet eens 70 mensen Hahaha..althans, geen 70 die ik bij me thuis wil uitnodigen op haar verjaardag Ben ik nou zo wereldvreemd? hihi
Ik denk dat wij ook erg veel uitgeven aan de verjaardagen van de meiden.Ze hebben beiden een baby-bron gehad.60 samen.Leuke nieuwe kleertjes 100 samen.Eten en drinken geen idee,pff dat jullie dat bijhouden.Het is feest. Moet wel erbij vermelden dat we een erg grote familie en vriendenkring hebben.Mijn man heeft 2 broer en 3 zussen,waarvan verschillende van dezelfde leeftijd.Zelf heeft hij nog neefjes en nichtjes met de dezelfde leeftijd als onze meiden(ruim 3 jaar nu).Het komt altijd uit rond de 80 mensen. De uitnodigingen maken we altijd zelf.Een leuke foto van de meiden die we op vakantie hebben gemaakt.Wij zetten er wel altijd een tijd bij,afgelopen jaar was het van 12 uur tot 17 uur. De laatste mensen zijn dan rond 17.30 uur weg.Dan eten we gezellig met de oma's chinees ofzo.Mooie afsluiting van de dag,kunnen de meiden nog even rustig spelen voordat ze naar bed gaan.Vind de verjaardagen zo bijzonder dat ik me ook niet zo druk maak om het budget.
Denk dat het niet uit maakt of je nu 1 of 2 kinderen hebt.Ik vind het ook leuk om zelf taarten te maken.Ik heb 2 kinderen.Ik doe dat 's avonds als ze in bed liggen.Lekker creatief bezig zijn.Heerlijk!
JIj krijgt vast niet net als wij rond de 80 gasten? Hier 1 op maat gemaakte taart en verder lang leve de hema! Zal me zowieso een zorg zijn, gaat hap slik weg
je kan wel zeggen: waar maken jullie je druk om met gedl? maar heb je ook in de gaten dat er mensen zijn die bij wijze van spreken nog geen nagel om aan de kont te krabben hebben?
ja als je het leuk vind kan je er tijd voor maken idd... maar ik vind dat echt niet leuk om te doen... de hapjes maken dan weer wel... ben niet echt een crea bea persoon... ben meer van het recht toe recht aan geval... maar dat stukje van AMY over die taarten vond ik een beetje aanvallend.. net alsof je een taart besteld je niks over hebt voor je kinds verjaardag... een stukje taart is 1 een paar happen weg... vind het dan zonde van de tijd die je erin steekt... en daarbij krijgt de jarige job een stuk taart voor zich en dan weet je wel hoe dat gaat he... ik blijf ze lekker standaard bestellen hoor met een leuk plaatje erop
Ik vind het zo bijzonder! dat ik er wel eens een hartverzakking van krijg.. ik geef best wel veel uit. Dit jaar (ze is bijna twee) wat voorzichtiger. Kleding/taart/uitnodigingen/tja.. Zelf maken doe ik niet, ik maak van bumba een olifant.. haha. (snappie) Dus nee, wel de uitnodigingen fotoshoppen Kleding moet gewoon leuk zijn! (leuk voor de foto's) Hoeft niet duur te zijn hoor, maar dat doe ik ieder jaar.
Ik geef voor de versiering niets uit. Heb duurzame vlaggen. Ballonnen en papieren borden 5,- ( action) Kadoo's 50-75,- Kleding 40,- ( maar dat kunnen ze later ook weer aan ) Taart 20,-? ( zelf gemaakt. Slagroom, kwark en een mooie gedecoreerde ) Hapjes/snoep/chips 40,- Drinken 10,-? ( van de lidl/aldi ) Bier wordt weinig gedronken op een kinderverjaardag omdat het overdag is.
Ik niet praten voor mensen die minder te besteden hebben! Vind het jammer voor de personen die minder te besteden hebben,maar ik leg hier gewoon geld voor opzij.En ook met minder budget kan je een leuk feest geven,dat is ieder voor zich.Wij hebben nu eenmaal wel het budget en ja,dat geven we dan ook graag uit aan onze dochters.