Kosten voor school

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door RosaLynn, 31 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kippiekip

kippiekip Niet meer actief

Hier is het 45 euro per maand ouderbijdrage.

10 euro voor een 5 strippenkaart voor overblijven, je levert 1 strip in per overblijfdag.

Luizenzak 1 euro ( eenmalig )

En dan de dingen die je zelf nog moet aanschaffen, schooltasje, gymspullen etc etc ...

En hier is het ook zo dat als je de ouderbijdrage niet betaald je kind niet mee mag op schoolreisje dus dat het vrijwillig is en niet verplicht gaat hier niet op. Of je moet je kind niet mee laten gaan op school reisjes enzo maar ja dat doe je ( ik dan ) ook niet.

2. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    ik heb nog geen idee... dochter zit net een week in groep 1.... zal vanzelf wel een brief krijgen denk ik dan....

hier blijven ze allemaal wel verplicht over maar moeten zelf brood, fruit, drinken en wat extra's meenemen, gymschoenen heb ik gekocht, en natuurlijk brood en fruittrommel, beker, tas... luizenzak krijgen ze eenmalig...

schoolreisjes e.d weet ik nog niet hoe dat gaat... ik zal het eens vragen maandag!

3. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Hier is het 25 euro per schooljaar 'vrijwillig' bijdrage per kind, daarvan worden zegmaar de gewone 'bijzondere' dingen gedaan, kleine uitjes, sinterklaas, kerst, etc.

Verder betaal je wel nog los het schoolreisje, ene jaar een klein schoolreisje 12.50 euro en het andere jaar een groot schoolreisje 25 euro.

Overblijven zijn geen extra kosten voor, continurooster dus de gehele school blijft op school en eet daar de boterham.

Je bent als ouder eigenlijk niets verplicht om voor school te doen, maar er worden bijvoorbeeld wel 'rij ouders' gevraagd wanneer er een uitje is, zo zijn ze laatst bijvoorbeeld bij de lammetjes gaan kijken en zijn ze naar de champignonencellen geweest.

Enige 'verplichte' is dat de kinderen straks een of twee weken voor de grote vakantie iets van het speelgoed uit de klas mee naar huis krijgen om schoon te maken. En met sinterklaas 'moet' je de cadeautjes komen 'maken' voor je kinderen, maar kan je niet geen probleem dan doet iemand anders dat, de school zorgt wel voor alle benodigde spulletjes.

Luizenzakken hebben we bij onze basisschool niet, maar mocht je dat als ouder willen schaf je dat gewoon zelf aan lijkt me :). Gymspullen, die moet je dan wel aanschaffen, maar dat is bij elke school denk ik. Komt hier overigens eigenlijk neer op alleen schoentjes omdat ze een gewoon shirtje dragen met een kort broekje :).

Liefs Hanneke.

4. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Ouderbijdrage is hier iets van 40 euro per jaar geloof ik. Dat is voor de schoolreis, allerlei festiviteiten op school, Sinterklaas, Kerst, Pasen, lentefeest, juffendag, noem maar op.

Overblijven gaat met een strippenkaart, hoe meer strippen je koopt, hoe goedkoper ze per stuk zijn. Ik koop de grootste en dan betaal je 1,35 per keer, hoef je alleen nog maar brood mee te geven, drinken en een snoepje krijgen ze daar.

Luizenzakken hebben we hier niet, hoewel ik er wel een paar zie hangen, ik denk dat de moeders die zelf meegenomen hebben of zo.

Oh, en zendingsgeld, 1x per maand. Ik doe meestal een euro in dat zakje of zo, maar ik weet eigenlijk niet eens wat gebruikelijk is.

Deel Deze Pagina