Wia en zwangerschap

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door MaaikeS, 4 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MaaikeS

MaaikeS Fanatiek lid

16 nov 2010
    1.516
    0
    0
    Zuid Beveland
    Beste uwv webcare team,

Ik zit met een klein vraagje.

Eind 2007 ben ik ziek thuis komen te zitten door mijn zwangerschap.
    Heb toen netjes alles met uwv geregeld, eerste ziekte door zwangerschap, daarna zwangerschaps en bevallings verlof gehad.
    Daarna ben ik de WW in gegaan. Echter is er aan het licht gekomen dat ik toen al de ZW in had moeten gaan. Heb toen de maximale duur ZW gehad, en daarna ben ik 100% afgekeurd (wia)
    Dit ivm een te laag HB wat met medicijnen enz niet omhoog wil, dat hebben ze als hoofd reden gebruikt om mij af te keuren samen met Crohn, en een oogoperatie waar ik nog op zit te wachten(deze zou eigenlijk eind 2010 plaatsvinden) Aangezien ik in Juli 2010 bevallen ben.

En ik zou dan nog een nieuwe oproep krijgen voor een herkeuring in maart/april 2011 om te kijken hoe het dan is.

Echter is dus de operatie nog niet uitgevoerd, aangezien ik 3 maanden na mijn bevalling onverwachts weer zwanger ben geraakt, en nu dus 20 weken zwanger ben.
    Het lage HB is er nog steeds in combinatie met de Crohn, en de oogoperatie zit ik nog op te wachten, dit mag dus pas na de bevalling in juli 2011.

Er is dus eigenlijk niks verandert in mijn situatie in die tijd. Maar nu is mijn vraag zou ik dit zelf nog even moeten melden aan mijn begeleider bij het uwv, of zal ik gewoon wachten op de herkeuring ?
    Weet nu even niet wat verstandig is.

Alvast bedankt.

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste MaaikeS,

Je wilt graag weten of je door moet geven dat de operatie die gepland stond uitgesteld is en dat je zwanger bent. Als er wijzigingen plaatsvinden die invloed op je uitkering of beoordelingen daarvan kunnen hebben, moet je die doorgeven aan het UWV. Wij kunnen hier dan rekening mee houden en bijvoorbeeld een eventuele herbeoordeling opnieuw inplannen. Je kunt deze wijzigingen doorgeven met het online wijzigingsformulier. Hiervoor heb je wel een geldige digid-code nodig. Heb je die niet dan kun je contact opnemen met UWV-telefoon (0900-9294) zodat er een schriftelijke versie aan je toegestuurd wordt.

Actuele informatie over welke wijzigingen je moet melden vind je hier.

Ik wens je een voorspoedige zwangerschap.

Met vriendelijke groet,

Ella
    UWV Webcare Team

www.uwv.nl/webcare

3. MaaikeS

MaaikeS Fanatiek lid

16 nov 2010
    1.516
    0
    0
    Zuid Beveland
    heb het inderdaad nog even doorgegeven,
    heb gelijk maar even gebelt...ben niet echt thuis in de wia al heb ik zelf ruim 1,5jaar op het kcc gewerkt tot 2007 :)
    Maar het is geregeld!
    Dank jullie wel

Deel Deze Pagina