Zie zo af en toe een trouwtopic voorbijkomen, dus antwoord op mijn vraag zal er ook wel zijn. Een neef van mijn man gaat trouwen, we zijn beide uitgenodigd voor het vrijgezellenfeest. Maar nu komt het, bij de dames, kregen we vooraf een mail, dat we ivm budget het niet te bond konden maken, en dus bij iemand thuis gaan hightea-en misschien wel naar de film gaan. En nu kreeg mijn man de mail voor het feestje van de heren, excursie bierbrouwerij, karten, onbeperkt sparribs eten, a 90 euro de man, en daarna nog stappen ( waar waarschijnlijk ook nog eens 50 wordt uitgegeven) Vind het maar een beetje scheef / raar , en vind het ook nog eens veel geld het uitstapje bij de heren Nooit eerder uitgenodigd geweest voor een vrijgezellenfeest, maar dacht zelf aan per persoon 50 - 60 euro zowel voor de mannen als voor de dames Wat vinden jullie?
Ik zou ook zeggen 80-100 per persoon... Het is maar net wat iedereen kan missen. Vind het verschil wel scheef, weet je wie dit georganiseerd hebben? Misschien kun je hun eens 'confronteren'... Lijkt mij niet leuk om maar naar de film te gaan, terwijl mijn man excursies krijgt en stappen en zo...
Ik vind het helemaal niet veel geld. Ja, eigenlijk wel, maar niet voor een vrijgezellenfeest anno 2013. De prijzen zijn tegenwoordig echt te gek, maar van de bedragen die jij noemt sta ik niet te kijken.
Ik ben meerdere keren naar vrijgezellenfeesten geweest (zelf wel getrouwd maar principieel geen vrijgezellenfeest gehad) en ik merk dat de kosten bij elk feest anders zijn. Maar meestal zijn die kosten voor man en vrouw wel hetzelfde. Ik vind het nogal vreemd dat bij de vrouw opgelet moet worden en bij de man niet? Maar goed, meestal hangen de uitgaven een beetje vast aan wat iedereen uit wil geven. De bruidegom of bruid wordt natuurlijk vrijgespeeld dus hoe meer mensen er mee gaan hoe gekker je het kunt maken eigenlijk en het hangt ook af van de vriendengroep. Ik ben naar een feestje geweest met allemaal mensen uit Wassenaar en dat was erg duur Ik vind wel, aangezien ik zelf tegen een vrijgezellenfeest ben, dat ik zelf mag kiezen of ik wil betalen of niet. Als ik het totaalprijsje te duur vind, doe ik het gewoon niet. Die in Wassenaar zou op 200 pp komen! Nou mooi niet dus he, dat geld heb ik helemaal niet. Daar werd toen besloten voor mij te betalen aangezien zij allemaal zwemmen in het geld
Ik vind het bedrag van de mannen ook niet gek hoor, helaas is het tegenwoordig zo duur. Maar je hebt wel gelijk dat de verhoudingen zo scheef zitten. Hoe kan het dat de dames minder te besteden hebben en de heren niet? Neem aan dat hier toch ook stelletjes tussen zitten?
Hier gaan we met het vrijgezellenfeest van schoonzus naar Preston palace met de dames. Hebben een budget van ongeveer 120 euro pp. Incl vervoer, stripper en dan het hotel. Wat de mannen gaan doen weet ik niet maar dat zal ongeveer ook wel zoiets zijn qua kosten. Vriendlief regelt het feest voor de mannen.
Aangezien de bruid en bruidegom worden vrijgehouden, bepalen de gasten op het vrijgezellenfeestje wat het budget is. Kennelijk hebben de mannen er meer voor over dan de vrouwen. Dat is een keuze, toch? Ik neem aan dat als jouw man het te veel vindt hij dit kan aangeven en dat als jij het leuk vindt om ook iets speciaals te doen, je deze input kan geven.....
Tja ik weet eigenlijk niet zo goed wat normaal is. Ik weet wel dat mijn vrijgezellenfeest iig niet goedkoop was (130e p.p.) al behoor ik dat officieel niet te weten natuurlijk , terwijl het bij mijn schoonzus 75e p.p was. Daar kwamen bij ons beide nog wat extra kosten bovenop (bijv reizen naar Maastricht in mijn geval en een klein cadeautje en bij haar een eigen baksel voor de high tea en een cadeautje). Als ik er zelf een zou moeten organiseren zou ik het wel lastig vinden om binnen de 50euro te blijven denk ik (afhankelijk van wat je leuk vind natuurlijk). Maakt het niet opeens een minder duur grapje hoor zo'n bruiloft. Twee vrijgezellenfeesten, vaak een nieuwe outfit, cadeau en soms ook nog een hotelovernachting.. Dan tikt het allemaal flink aan.
Hier komen wij met de vrijgezellenfeesten altijd tussen de 100 ,- en 200,-- uit. Niet samen maar dus dubbel. Nou moet ik heel eerlijk zeggen dat alle vrijgezellenfeesten heel goed en uigebreid worden geregegeld. Het is een hoop geld, maar wij maken er nooit een punt van.
iets van 100 euro vind ik goed acceptabel. Dat de verhoudingen scheef zijn vind ik ook wel vaag maar waarschijnlijk word het door andere mensen georganiseerd.
Oke, dus van mijn man is wel oke Maar alleen van de dames is hooguit een tientje, want we moeten ieder wat maken voor de high tea. Ga toch maar eens contact leggen met degene die het organiseerd, de bruid in spe moet toch wel wat beleven vind ik 50 is idd aan de lastige kant, om wat leuks te bedenken
Ik vind vrijgezellenfeesten duur.. Ik doe het wel maar het moet wel iets zijn wat ik leuk vind voor ik 150 euro over de balk schuif.. Rond de 150 euro zitten mijn feesten.. Mag ik ooit trouwen dan zal ik aangeven dat ik rond de 80 al duur zat vind, komop tis maar een dagje..
het ligt ook aan de bruid. Ikzelf zou een high tea erg suf vinden maar misschien is zij er wel het type voor? Ik kreeg een erotische massage workshop en een cocktailworkshop bij mij thuis met hapjes. Dat was echt typisch ik.
Ik vind rond de 75 euro een redelijk bedrag. Er word steeds meer en "gekker" gedaan met een vrijgezellenfeest. Bij ons in de vriendenkring ook regelmatig discussier hierover. Wij zijn tot nu toe de enige met kinderen en als je dan kijkt naar de totale kosten voor een bruiloft van vrienden....... Tel alles maar eens op: Kleding man, ik en zoonlief (straks 2). Vrijgezellenfeest, Cadeau, Feestgids(o.i.d.), versiering voor bij/ in het huis. Maar goed het enige wat je nog kunt doen is laten weten wat je er van vind en vragen waarom er zoveel verschil in zit.
Wij zijn vorig jaar getrouwd en hebben beiden een vrijgezellenfeest gehad. Wij, de dames, zijn eerst bonbons gaan maken bij een high tea en 's avond heerlijk uit eten geweest met een high wine (erg aan te raden). Wij zijn niet op kroegentocht geweest maar de mannen daarentegen wel. Hun hebben een overnachting gehad in Valkenburg (in een tent dus die kosten vielen mee). Overdag is er een gedeelte gaan grot-biken, daarna met de hele groep uit eten en vervolgens de stad ingedoken. Ze hebben om half elf in de avond moeten bij pinnen omdat het geld al op was. Iedereen had de vrije keus hierin en mijn man wilde ook mee uitleggen. Iedereen heeft bijgelegd maar mijn man mocht niet, absoluut niet... Daarna zijn zo om 2.30 uur van armoede naar de tent gegaan omdat het geld weer op was. Denk dat het bij de mannen rond de 150 euro heeft gekost. (misschien zelfs 200 euro). Mijn feestje daarentegen was een stuk goedkoper maar zeker niet minder geslaagd. Dat is het verschil met wat er is geregeld. Ook wij zouden voor deze vrienden zo 200 euro uittrekken. Nu zijn wij gelukkig in de positie dat wij het kunnen.
Hier is het meestal 100-120 per persoon. Dus dubbel. Ik vind het een hoop geld en zeg ook eerlijk dat ik eht ervan af laat hangen of ik het er voor over heb. Voor een goede vriendin maakt me dat niet uit, maar zo'n via via uit de kennissenkring vind ik dat dus niet nodig.
Ik had het vreselijk gevonden als mijn vrijgezellenfeest zoveel had gekost en heb dat dus gezegd tegen mijn ceremoniemeesters. Ik denk dat het bij mij per persoon maar 10-15 euro heeft gekost en ik heb het heel gezellig gehad. Een aantal gasten konden het niet zo waarderen dat we in het bos zaten, want er was een ek of wk-wedstrijd en nederland speelde. Bij mijn zus kostte het geloof ik rond de 35-40 euro. We hebben een tochtje gereden met een e-step en daarna pannenkoeken gegeten. De mannen zijn in het klimbos geweest en daarna ook pannenkoeken. Wij zouden op dit moment echt geen geld hebben voor een vrijgezellenfeest wat 100-150 euro kost. Gelukkig gaat er niemand trouwen..
Ik vind dat iedereen maar in z'n eigen portemonnee moet kijken, en eerlijk moet zeggen als het hem/haar te ver gaat. Het zou best kunnen dat de bruid een vriendin heeft die heel krap zit, en dat dit bij het gezelschap van de bruidegom niet het geval is. Een tientje vind ik wel weer héél erg weinig. Dan kun je beter één pot maken en dat iedereen daarin bijdraagt wat ze kan/wil missen. En dan niet zeuren dat de een 10 euro betaalt en de ander 100.
Wij hadden er laatst 1 van 135 p.p. Schrok me een ongeluk...!! Moet wel toegeven dat het een erg geslaagde dag was.