kosten vrijgezellenfeest

Discussie in 'De lounge' gestart door JustNice, 31 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. meid

meid Fanatiek lid

14 okt 2010
    1.259
    0
    0
    de vrijgezellenfeestjes die wij hebben gehad waren rond tussen de 80 en 120euro ongeveer.
    maar daar kom je toch al snel op vind ik wil je echt iets leuks doen, en ach ik heb er geen moeite mee, je hebt zelf toch ook een ontzettend leuke dag!

ik weet dat het vrijgezellenfeestje van mij en mijn man 100+ zijn geweest.
    ik ben naar de sauna geweest, de hele dag en aantal behandelingen, lunch en diner heb gehad en mijn man is de hele dag in de weer geweest met auto's, karts enz en ook inc lunch en diner.

2. San987

San987 Fanatiek lid

21 okt 2012
    1.516
    98
    48
    Ik heb nu 2 vrijgezellenfeesten gehad en nummer 3 word nu gepland. 1 keer was ik 150 kwijt, daar kwam het stappen nog bij, dat vond ik erg veel!
    De andere keer was 70 euro, wij hebben toen niet veel spectaculairs gedaan, maar Hey was wel heel gezellig! en r was toen zelfs nog geld over.
    Degene die nu geregeld wordt hebben eerst aan iedereen gevraagd wat ze uit wilde geven.. Vond ik wel slim!
    voor mij ligt de max wel bij 100 euro, je kunt je activiteiten aanpassen aan je budget ipv andersom

3. sjak

sjak Niet meer actief

Laatste keer een nachtje Volendam en een avondje feestweek volendam, incl. Eten en drinken waren we per persoon 150eu kwijt, was een gezamelijke vrijgezellen party, dus per stel 300. Maar waren we dan wel met zijn allen twee dagen voor weg!
    Een keer daarvoor 100eu, erotisch eten en een borrel nog erna.
    Ligt er natuurlijk aan wat de vrouw zelf ook wilt doen vind ik, wij vragen altijd wel wat ze zelf voor een idee zouden hebben en wie ze mee willen nemen.
    Persoonlijk zou ik erg teleurgesteld zijn met ern high tea of een bioscoopje.... Vind ik beiden geen bal aan! Zou ik liever met de mannen gaan karten en spareribs eten!

4. oudjaarsvlinder

oudjaarsvlinder Niet meer actief

Mijn vriend was uitgenodigd op een vrijgezellefeest van een vriend, helaas konden wij dat toen niet betalen en hij moest werken. Hij is toen uiteindelijk alleen naar de kroeg geweest.

5. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Over de kosten is al genoeg gezegd.

Over het scheef zitten: Het verschil is wel érg groot. Dat er een verschil is, en zelfs van 50 euro oke... Maar een goedkoop vrijgezellenfeest hoeft niet per definitie niet bijzonder of ongezellig te zijn.
    Je kunt érg creatief zijn met spellen en opdrachtjes (lekker typisch :p ) en daar ook erg veel lol mee hebben. Een high tea waarbij iedereen wat mee brengt, is ook erg lekker en leuk.

Misschien dat er nog om het 'bijzonder' te maken gekeken wordt naar versiering + bv een fles roze champagne o.i.d .

Hier werd overigens ook het vrijgezellenfeest voor de mannen door anderen georganiseerd, dan het feest van de vrouwen.

Verder is de vrouw vaak jonger - jongere vriendinnen, mogelijk nog studenten? Maar ondanks dat, vind ik dat bv 50 euro pp best wel haalbaar moet zijn.. De vraag is natuurlijk ook, hebben de gasten het er voor óver? Voor de bruid? En voor die enkeling voor wie het écht te veel is - kan ook wel wat bedacht worden lijkt me. Maar oke. Als je het niet bijzonder genoeg vind voor de bruid, contact op nemen met degene die het organiseerd en zelf ideeen aandragen....

6. zilvervosje

zilvervosje Fanatiek lid

30 jul 2009
    3.133
    3
    38
    docent
    Midden van Nederland
    Ik heb twee uitersten meegemaakt, een kennis die vrij jong trouwde en waarbij de kosten echt best hoog waren. Degene die het georganiseerd hadden, hadden echt alles in één dag willen proppen; een culturele wandeling, chocolade maken, uit eten, borrel, taart, nog een borrel en stappen. Zonder eten was het 120 euro... ik heb toen vriendelijk bedankt voor het eten. Ik had op dat moment niet veel geld en had haar ook al jaren niet gezien. Dus dat scheelde ook wel in de afweging.

Een andere vriendin hield een feestje thuis met spelletjes en daarna uiteten met een moordspel. Supergezellig, stiekem vond ik het veel leuker dan het eerste feestje. Uiteindelijk gaat het toch om de sfeer en die kan je niet kopen.

Ik vind een bedrag tusen de 50 en 70 euro heel netjes, daar kan je best iets leuks voor doen. Wil je het duurder maken, dan zou ik ook even bij de gasten peilen of die het geld ervoor (over) hebben. Wel gek dat de mannen bij TS wel geld uitgeven en de vrouwen juist niet. :( Leuk als je dan thuiskomt en manlief heeft een topdag gehad met allerlei events en jij hebt een ingetogen dagje gehad met vriendinnen. Dat hadden de mensen die de feestjes regelden wel wat beter met elkaar af mogen stemmen.

7. Char1983

Char1983 Fanatiek lid

19 feb 2011
    3.447
    21
    38
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Tot nu toe komen we altijd op 100 euro uit eerlijk gezegd kom je al gauw aan dat bedrag.

Toen wij zelf een vrijgezellenfeestje kregen hoorde ik later dat het voor mijn man veel duurder was maar die hebben echt wilde dingen gedaan en wij vrouwen een heerlijke leuke dag! Dus maakte mij echt niet uit hoor dat mijn feestje goedkoper was heb een top dag gehad!

8. moonymuppet

moonymuppet Niet meer actief

sorry maar ik vind het persoonlijk errruug veel geld.

9. Bloem85

Bloem85 Niet meer actief

Ik vind de bedragen die genoemd worden ook erg hoog. Wij hebben er absoluut geld voor maar ik heb het er niet voor over...
    Bij ons eigen vrijgezellenfeest hebben we vantevoren aangegeven dat er max. 30 euro uitgegeven kon worden pp. Dit ivm vriendinnen die het niet konden missen en omdat wij het ook niet nodig vonden. We zijn uiteindelijk gaan poldersporten (erg leuk!) en daarna wezen bbqen!

Ik vind het verschil tussen de feestjes ook wel erg groot...Maar dat zegt natuurlijk niets over de gezelligheid...

10. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Ik schrik me dood van de bedragen die ik hier voorbij zie komen!

Ik heb een heerlijk vrijgezellenfeest gehad, maar echt niet zo duur. En ik zou persoonlijk ook niet meer dan 60 euro uitgeven voor die van iemand anders. Het gaat toch om de gezelligheid? Waarom moet het maar gekker en groter? Ik vond het enorm gezellig om met mijn vriendinnen te eten. Verder hebben we een cursus burlesque dansen gehad. Erg leuk, maar ik was 30 weken zwanger dus kon niet zo veel ;). En ze hebben zelf een soort speurtocht georganiseerd door amsterdam. Heel gezellig en ik had echt een heerlijke dag. Ik zou het denk ik heel genant vinden wanneer ze zoveel geld hadden moeten betalen. Ik had laatst een vrijgezellenfeestje van een vriendinnetje, dat kostte me geloof ik 50 euro. Ook heel leuk, etagierres maken en een picknick in het park. Daarna eten bij een indisch restaurant, van het geld wat over was. Was erg leuk, helemaal toepasselijk bij deze bruid ook.

Misschien zijn er weinig stelletjes die allebei naar de feestjes gaan? Ik neem aan dat naar iedereen gekeken zal worden bij het bepalen van het bedrag? En dan kan er toch prima rekening worden gehouden met iedereen door dus inderdaad niet een heel hoog bedrag te vragen?

Deel Deze Pagina